Karfreitag am Nürburgring
Moderator: Pieten
-
white lightning
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
was en mooie dag gister heb ook mooie wagens gezien alleen jammer dat we de rest niet meer gevonden hebben ?dus ben wel vrij snel weer naar huis gegaan wand het was me toch tering druk.
verder een top dagje heb nu ook een s wat leden gezien en hun wagens echt mooi die v6 van gidon vooral de velgen vind ik super gaaf.
en die van wouter is ook een mooi karetje .
en natuurlijk niet te vergeten die van huub.
ik zouw zeggen tot volgende keer maar weer .
groeten chris mr2.
verder een top dagje heb nu ook een s wat leden gezien en hun wagens echt mooi die v6 van gidon vooral de velgen vind ik super gaaf.
en die van wouter is ook een mooi karetje .
en natuurlijk niet te vergeten die van huub.
ik zouw zeggen tot volgende keer maar weer .
groeten chris mr2.
Gisteren was echt een topdag!
* Topweer, lekker rozig geworden en heerlijk open gereden tot halverwege de avond.
* Topopkomst (iets van 20 auto's & bikes) in Maastricht. Vrijwel allemaal MR2's, een SEAT Leon, een Toyota Starlet, de 2e Volvo C70 CC van Theo & Annie (Wing) en een tweetal bikers.
Vanaf De Geusselt vertrokken we rond 10.45 binnendoor via de Plank, Eupen en de Highway to Hell richting Monschau.
Al snel hadden we de, verwachte, opsplitsing in het treintje, gelukkig had iedereen(?) de routebeschrijving uitgeprint en meegenomen.
Halverwege de middeleeuwse N67 hebben we een tussenstop gehouden, waar we weer wat aansluiting kregen, waarna we vervolgens weer verder gingen.
Vlak voor Monschau heeft ons treintje een stukje (aangekondigd) alternatieve route voorgeschoteld gekregen met veel bochten en hoogteverschillen, waarna we vlakbij de aangekondigde tussenstop bij Schwingsborn langs de B258 uitkwamen en waar we een groot deel van de deelnemers later konden begroeten en we weer verder gingen richting de Nürburgring, want de dag schoot al aardig op!
Bij De Ring aangekomen hebben we nog wat rond gereden om vlakbij de Grüne Holle (toegang Nordschleiffe) bij Nürburg maar de MR2's neer te zetten en daar wat rond te gaan lopen, want het was zó enorm druk, dat alle spottersplaatsen en alternatieve parkeermogelijkheden en de wegen daarheen gewoon vol en vast stonden!
Door een aantal accidenten was de baan ook een paar keer een tijd dicht en toen hij weer open ging, was de wachtrij zo lang (halverwege die rij ging hij weer dicht na een ongeluk), dat we maar niet de baan op gegaan zijn. Later begreep ik wel dat er nog enkele een poging gewaagd hebben of dit op tijd gedaan hadden.
Later op de middag ging ieder zijn eigen weg (eten, spottersplaatsen, etc.) en zijn wij wat rond gaan rijden om (toen de banden op temperatuur waren, plakten ze lekker...) uit de drukte wat mooie weggetjes te pakken en ook de weg tussen Adenau en der "Höhe" een paar keer te nemen.:-)
Rond zessen reden we via de B258 dezelfde route weer terug, alleen moesten we bijna bij Blankenheim weer een stuk terug, omdat er iets gebeurd was en der Polizei de weg afgesloten had. Via een omweg zijn we weer op de B258 terecht gekomen om nog even af te tanken bij BP De Geusselt en flink te bunkeren bij de Mac.
Via een omweg langs Roermond nog even de vers aangekomen gele Koni's opgepikt te hebben en daar de dakpanelen maar weer op de rubbers geschoven te hebben, zijn we naar huis gesnord, waar we rond 00:15 aan kwamen na een geweldige, vermoeiende stuurdag van ruim 800 km met de MR2.
Foto's volgen later!
* Topweer, lekker rozig geworden en heerlijk open gereden tot halverwege de avond.
* Topopkomst (iets van 20 auto's & bikes) in Maastricht. Vrijwel allemaal MR2's, een SEAT Leon, een Toyota Starlet, de 2e Volvo C70 CC van Theo & Annie (Wing) en een tweetal bikers.
Vanaf De Geusselt vertrokken we rond 10.45 binnendoor via de Plank, Eupen en de Highway to Hell richting Monschau.
Al snel hadden we de, verwachte, opsplitsing in het treintje, gelukkig had iedereen(?) de routebeschrijving uitgeprint en meegenomen.
Halverwege de middeleeuwse N67 hebben we een tussenstop gehouden, waar we weer wat aansluiting kregen, waarna we vervolgens weer verder gingen.
Vlak voor Monschau heeft ons treintje een stukje (aangekondigd) alternatieve route voorgeschoteld gekregen met veel bochten en hoogteverschillen, waarna we vlakbij de aangekondigde tussenstop bij Schwingsborn langs de B258 uitkwamen en waar we een groot deel van de deelnemers later konden begroeten en we weer verder gingen richting de Nürburgring, want de dag schoot al aardig op!
Bij De Ring aangekomen hebben we nog wat rond gereden om vlakbij de Grüne Holle (toegang Nordschleiffe) bij Nürburg maar de MR2's neer te zetten en daar wat rond te gaan lopen, want het was zó enorm druk, dat alle spottersplaatsen en alternatieve parkeermogelijkheden en de wegen daarheen gewoon vol en vast stonden!
Door een aantal accidenten was de baan ook een paar keer een tijd dicht en toen hij weer open ging, was de wachtrij zo lang (halverwege die rij ging hij weer dicht na een ongeluk), dat we maar niet de baan op gegaan zijn. Later begreep ik wel dat er nog enkele een poging gewaagd hebben of dit op tijd gedaan hadden.
Later op de middag ging ieder zijn eigen weg (eten, spottersplaatsen, etc.) en zijn wij wat rond gaan rijden om (toen de banden op temperatuur waren, plakten ze lekker...) uit de drukte wat mooie weggetjes te pakken en ook de weg tussen Adenau en der "Höhe" een paar keer te nemen.:-)
Rond zessen reden we via de B258 dezelfde route weer terug, alleen moesten we bijna bij Blankenheim weer een stuk terug, omdat er iets gebeurd was en der Polizei de weg afgesloten had. Via een omweg zijn we weer op de B258 terecht gekomen om nog even af te tanken bij BP De Geusselt en flink te bunkeren bij de Mac.
Via een omweg langs Roermond nog even de vers aangekomen gele Koni's opgepikt te hebben en daar de dakpanelen maar weer op de rubbers geschoven te hebben, zijn we naar huis gesnord, waar we rond 00:15 aan kwamen na een geweldige, vermoeiende stuurdag van ruim 800 km met de MR2.
Foto's volgen later!
Uiteindelijk ben ik ook weer goed thuisgekomen. Alleen in de files rondom de ring is de temperatuur nog even opgelopen, op de rest van de terugreis bleef hij mooi constant. Ik schrok er wel even van dat mijn motor ff een groot gedeelte van zijn koelvloeistof uitbraakte..

Dit gebeurde nadat hij een tijdje stationair bij het tankstation had staan lopen en ik het motordeksel dicht deed. Gelukkig hebben een aantal clubleden me weer op weg geholpen (bedankt Frank). Heb de hele voorraadkoelvloeistof bij dat station opgekocht (4 liter), maar dat was eigenlijk nog niet genoeg. De rest maar met water gevuld. Daarna eigenlijk niet meer superrelaxed gereden, ondanks het prachtige weer. Maar al met al toch een leuk en enerverend dagje gehad. Hopelijk vind ik het probleem snel.

Dit gebeurde nadat hij een tijdje stationair bij het tankstation had staan lopen en ik het motordeksel dicht deed. Gelukkig hebben een aantal clubleden me weer op weg geholpen (bedankt Frank). Heb de hele voorraadkoelvloeistof bij dat station opgekocht (4 liter), maar dat was eigenlijk nog niet genoeg. De rest maar met water gevuld. Daarna eigenlijk niet meer superrelaxed gereden, ondanks het prachtige weer. Maar al met al toch een leuk en enerverend dagje gehad. Hopelijk vind ik het probleem snel.
Peerke wrote:Ik hoop dat het morgen lukt, de auto is pas 10 a 11 uur klaar.....
We hebben jullie nog langs zien rollen, Peggy keek nog, maar hoorde en zag ons niet (op het gras vlakbij de ringtoegang).
.
Dokter Rob wrote:Valt me wel op dat er (nog) weinig foto's gepost zijn...
komt nog, camera accu was net leeg tijdens het er af trekken, de reserve ligt nog in de MR2 (net als de rest van de spullen, vannacht geen fut meer gehad om het er uit te halen).
Zo ff halen.
frankie-turbo wrote:marco heeft wat foto's gemaakt dat ik gezien heb,,
Mmm deze hele pagina had ik niet eens gezien.
Geen idee hoeveel, zullen er wel weer genoeg zijn.
gidonlamboo wrote:Zo. We zijn ook net thuis. Het was erg druk. Wel lekker weer. Ik ben wel blij dat we toch nog 2 rondjes hebben kunnen doen
Toch nog wel? Was dat nadat we jullie bij de rotonde gezien hadden?
Zelfs JP was al weg en had de moed al opgegeven.
Christopher wrote:Ey Wouter, post eens even wat meer foto's van je auto!!
Heb ik ook wel.

Donderdag MR2 nagelopen en gewassen, interieur ook weer eens gedaan.

Treintje Regio West even stoppen bij de Shell.

- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Je bent wel erg vaak gestopt om te tanken Marco...
Mooie reclame voor Shell Fuelsave, hier die sponsoring.
Hoe dit fout heeft kunnen gaan, is een tweede.
Nieuwe poging.
Hoe dit fout heeft kunnen gaan, is een tweede.
Nieuwe poging.

MarcoTwo wrote:
Toch nog wel? Was dat nadat we jullie bij de rotonde gezien hadden?
Zelfs JP was al weg en had de moed al opgegeven.
Inderdaad. We waren toch al iedereen kwijt in de drukte. Na de rondjes lekker binnendoor teruggereden (andere route en compleet verlaten), waar we nog de prachtige duitse wegen onveilig hebben gemaakt
En nog lekker ergens gegeten.
Tot dat ik thuis was hebben we het dak open gehad....Heerlijk.

Copilot.

Dokter Rob wrote:Je bent wel erg vaak gestopt om te tanken Marco...
Tank was bij vertrek bijna vol, 2 x getankt bij de BP in Maastricht, daar hebben ze tenminste Ultimate98.
Olav moest even een flesje motorolie er in kiepen.

gidonlamboo wrote:Inderdaad. We waren toch al iedereen kwijt in de drukte. Na de rondjes lekker binnendoor teruggereden (andere route en compleet verlaten), waar we nog de prachtige duitse wegen onveilig hebben gemaakt![]()
![]()
En nog lekker ergens gegeten.
Tot dat ik thuis was hebben we het dak open gehad....Heerlijk.
Tof!
Halverwege hebben we ook een ander stukje route genomen met een E46 M3 achter ons aan. Was schijnbaar onder de indruk

Zo hoort een Ferrarimotor er uit te zien.

Geslaagd voor haar gumdiploma!:)