Lampies
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Ben je gek. Wij willen wel zien hoe jij de wetten van de natuurkunde naar je hand gaat zetten.
Wij verwachten een uitgebreid verslag !
Wij verwachten een uitgebreid verslag !
Volgens mij Demo, is Bi-Xenon alleen plug and play te installeren op een H4 fitting, dus krijg je hem aangepast als een H4 (of zit dit er toevallig op) dan kun je zo gaan lijkt me! Trouwens is deze lamp (de Hella 550) nou een mistlamp of niet? zo ja, zou die toch niet optimaal als koplamp kunnen functioneren? ofwel?
- Green Goblin
Een mistlamp of verstraler. Straalt dus lekker recht vooruit.Sherwin wrote:Trouwens is deze lamp (de Hella 550) nou een mistlamp of niet? zo ja, zou die toch niet optimaal als koplamp kunnen functioneren? ofwel?
Mocht je er een H7-lamp inkrijgen, kun je inderdaad schakelen van de ene lichtbron naar de andere lichtbron. Het zou echter wel heel toevallig zijn als de reflector precies goed is voor de voorste EN voor de achterste lichtbron.

Hier een H4-lamp.
En hier de H3 zoals die in de Hella 550 zit.

Dus volgens mij moet je aanpassen:
- refelctor
- lampglas
- fitting
Niets is onmogelijk natuurlijk. Dus ik wacht af.
ik neem aan dat je een Pilot Conversie setje neemt, daarvan heb je de Bi -Xenon varianten in H4 , HB1/9004, HB5/9007 (dan heb je wel de Pro Line)
Als je een setje neemt met een iets mindere naam, heb je meestal Bi- Xenon in enkel de H4 fitting (op ebay heb ik nog enkele H13 varianten gevonden maar ik heb niet gekeken of die ook in 3000K te krijgen zijn)
Ik ben bang dat Bi- Xenon sowieso niet in H3 te verkrijgen is, EN dat Bi- Xenon 3000K al erg moeilijk te verkrijgen is, dus dan zou ik gewoon voor een H4 lamp gaan... Er zullen vast toch andere lampen zijn waar H4 in past?
Wat dacht je ervan dat je die duitser/fabrikant van de custom lampjes mailt, om te vragen wat hij gebruikt, misschien kan hij ze je nog leveren ook!
succes
Als je een setje neemt met een iets mindere naam, heb je meestal Bi- Xenon in enkel de H4 fitting (op ebay heb ik nog enkele H13 varianten gevonden maar ik heb niet gekeken of die ook in 3000K te krijgen zijn)
Ik ben bang dat Bi- Xenon sowieso niet in H3 te verkrijgen is, EN dat Bi- Xenon 3000K al erg moeilijk te verkrijgen is, dus dan zou ik gewoon voor een H4 lamp gaan... Er zullen vast toch andere lampen zijn waar H4 in past?
Wat dacht je ervan dat je die duitser/fabrikant van de custom lampjes mailt, om te vragen wat hij gebruikt, misschien kan hij ze je nog leveren ook!
succes
- mr2PUNTfreak
Bi-xenon is alleen te verkrijgen in H4.
Bij BI xenon heeft u een telescopische lamp die bij het schakelen naar grootlicht van brandpunt verandert en zo in hetmr2PUNTfreak wrote:Bi-xenon is alleen te verkrijgen in H4.
grootlicht reflector van de koplamp schijnt. Bi xenon is alleen leverbaar voor H4, HB5/9007, HB1/9004 en H13.
bron: Xenon.nl
Als je in zo een Hella Koplamp Xenon wilt inbouwen, kan je sowieso liever normaal Xenon nemen aangezien deze reflector niet gemaakt is voor groot licht en dan zal het vrijwel niks uitmaken.
- mr2PUNTfreak
Hier een voorbeeld.

Hier uitleg:
Een Bi-Xenon lamp vervangt een H4 halogeenlamp die zowel dimlicht als grootlicht produceert. In een H4 halogeenlamp zitten twee gloeispiralen, een voor dim- en een voor grootlicht. De Bi-Xenon lamp heeft echter maar één "licht cel". Door middel van een vernuftige elektromechanische constructie kan deze licht cel verplaatst worden. In de normale stand functioneert de lamp als dimlicht lamp. In de "Hi" stand functioneert de lamp als grootlicht lamp.
Een Dual-Xenonlamp vervangt evenzo een H4 halogeenlamp die zowel dimlicht als grootlicht produceert. Het grote verschil met de Bi-Xenonlamp is dat deze lamp niet beweegt, maar in plaats hiervan twee Xenon lichtcellen heeft. Dit vereist ook een ander type ballast. Er dienen immers twee Xenon lampen aangestuurd te worden. Door het ontbreken van de mechanische constructie is dit type Xenonlamp betrouwbaarder en het focuspunt is preciezer.

Hier uitleg:
Een Bi-Xenon lamp vervangt een H4 halogeenlamp die zowel dimlicht als grootlicht produceert. In een H4 halogeenlamp zitten twee gloeispiralen, een voor dim- en een voor grootlicht. De Bi-Xenon lamp heeft echter maar één "licht cel". Door middel van een vernuftige elektromechanische constructie kan deze licht cel verplaatst worden. In de normale stand functioneert de lamp als dimlicht lamp. In de "Hi" stand functioneert de lamp als grootlicht lamp.
Een Dual-Xenonlamp vervangt evenzo een H4 halogeenlamp die zowel dimlicht als grootlicht produceert. Het grote verschil met de Bi-Xenonlamp is dat deze lamp niet beweegt, maar in plaats hiervan twee Xenon lichtcellen heeft. Dit vereist ook een ander type ballast. Er dienen immers twee Xenon lampen aangestuurd te worden. Door het ontbreken van de mechanische constructie is dit type Xenonlamp betrouwbaarder en het focuspunt is preciezer.
- Green Goblin
Zei ik toch ?Sherwin wrote:Bij BI xenon heeft u een telescopische lamp die bij het schakelen naar grootlicht van brandpunt verandert en zo in het
grootlicht reflector van de koplamp schijnt. Bi xenon is alleen leverbaar voor H4, HB5/9007, HB1/9004 en H13.
bron: Xenon.nl
Als je in zo een Hella Koplamp Xenon wilt inbouwen, kan je sowieso liever normaal Xenon nemen aangezien deze reflector niet gemaakt is voor groot licht en dan zal het vrijwel niks uitmaken.
-
Demo
een voorganger zie ik

En voor de 45403e keer..
je hebt de Hella550 in 2 soorten. ( wel meerdere eigelijk )
maar mainly..
-Driving light
-Fog light

En voor de 45403e keer..
je hebt de Hella550 in 2 soorten. ( wel meerdere eigelijk )
maar mainly..
-Driving light
-Fog light
- Green Goblin
Jep.
- Verstralers
- Mistlampen
Veranderd weinig aan de zaak hoor. Zijn nog steeds geen koplampen.
- Verstralers
- Mistlampen
Veranderd weinig aan de zaak hoor. Zijn nog steeds geen koplampen.
- Green Goblin
Nee, ben bang van niet. Ben nooit op zoek geweest, dus heb me er ook niet verdiept. Denk ook dat het nog niet zo gemakkelijk is, anders zag je ze wel wat vaker.Demo wrote:hmmm.. heb jij een beter alternatief voor me ?
Je moet op zoek naar een koplamp van een bestaande auto lijkt me, met de maten die je wilt, en dan liefst een in europa geleverd model.
In hoeverre US-lampen gelijk zijn aan eu-lampen weet ik ook niet, zou je moeten uitzoeken, volgens mij gelden daar ook andere normen en kun je ook niet klakkeloos US-lampen gebruiken. Maar dat is van wel op de interwebz te vinden.
Amerikaanse lampen zijn volgens mij ook niet helemaal ok hier. Maar iig beter dan engelse of japanse lampen 
-
Demo
TRD2000 wrote:Knal er gewoon wat verstralers op![]()
Dan heb je tenminste licht genoeg.
Groeten
TRD2000 (wim) (die met die afschuwelijke lampen:kus: )
ik vind ze nog steeds terrible lieve wim
enne mensen, I hate GTO lights... te vierkant, en niet breed genoeg.
-
Demo
klopt, maar heb die mod gezien, en is niet wat ik wil.
De hella550 heeft die wel.. jammer dat ze zo ongeschikt zijn...
De hella550 heeft die wel.. jammer dat ze zo ongeschikt zijn...