Info over sw20 met v6
Moderator: Pieten
- Surferdude
Een objectieve taxatie kan in dit geval niet zonder proefritje lijkt me.. 
Surferdude wrote:Een objectieve taxatie kan in dit geval niet zonder proefritje lijkt me..
Gaat nog wel een keer gebeuren inderdaad. Nu is hij deels gedemonteerd i.v.m. wat schades.
Smully wrote: Hoi mensen!
Ik heb een aantal jaar geleden ook op dit forum gezeten toen ik nog een mr2 sw20 reed. Daarna een andere auto gekocht, en eigenlijk nog steeds spijt dat ik mijn mr2 toen had weggedaan.
Nu ben ik dus weer een beetje op een speurtocht naar een nette mr2 sw20.
Ik heb me weer een beetje op het forum bezig gehouden, en lees steeds meer stukken over mr2's met een v6 swap.
Hoe rijd zoiets nu met een "standaart" v6 erin, het vermogen zal dan als ik het goed begrijp hangen rond de 200pk, met een berg koppel.
Is het aan te raden voor een dailyride?
In de winter is een sw20 al niet een al te fijne auto, hoe zit het als je er zo een blok inlegt verandert dit veel aan de rijeigenschappen, of valt het met een setje winterbanden goed te doen?
En ook zomaar een puntjewat is het verbruik van zo een v6??
![]()
Nu kwam ik deze advert tegen op marktplaats : http://link.marktplaats.nl/411825750
Hoe kijken jullie tegen zo een auto aan, het is natuurlijk een RHD wat erg jammer is natuurlijk, maar verder tips om op te letten? Is deze auto misschien bekent hier op het forum? De auto op marktplaats, heeft alleen de airco er niet op terug gebouwd, is dit naderhand er nog op te bouwen? Zo te lezen zouden de onderdelen nog wel in de auto moeten zitten.
-----------------------------------------------------------------------
Zo er laait weer een aardige discussie op
Maar ik zoek niet naar het hoogste mega vermogen, maar voor een betrouwbare auto, met een flink vermogen, als daily rideMet een aardig benzine verbruik.
Een turbo motor zal echt wel sneller zijn maar als ik die twee filmpjes met die acceleratie kijk vind ik voor mijn eigen gevoel die v6 ook zeker niet tegenvallen.
Maar met minder weer, regen sneeuw enz, hoe zijn ze dan op de weg te houden? Zowel een v6 als een turbo?
Ik heb een 156pk mr2 en een 175pk mr2 gehad, en die hadden er af en toe allebei wel wat last mee
Inderdaad weer een aardige discussie
Ik heb niet voor mijn swap gekozen ten behoeve van een maximaal vermogen. Het koppelverloop, het geluid en het toenmalige ( 2008 ) goede alternatief voor revisie van mijn n/a waren overwegingen om een 3VZ-FE-swap uit te laten voeren.
De aangeboden auto op marktplaats ziet er goed uit. En de prijs is zeer redelijk, gezien hetgeen je ervoor krijgt. Alleen RHD zou voor mij een minpuntje zijn. Ik zou zeker een keer gaan kijken!
Sterkte met je keus!
-
Smully
Hey mensen,
Allemaal nog bedankt voor de reactie's
.
Maar ik heb toch een wat andere keus gemaakt....
Ik stap vanavond op het vliegtuig om in de UK een japanse Import Celica GT-Four st205 op te gaan halen
Allemaal nog bedankt voor de reactie's
Maar ik heb toch een wat andere keus gemaakt....
Ik stap vanavond op het vliegtuig om in de UK een japanse Import Celica GT-Four st205 op te gaan halen
- Metal_Carnage
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Nice!