Marcel's Dreamchaser SW20 Turbo
Moderator: Pieten
Airride zit er ondertussen al even op, bevalt erg goed. Zelfs de enorm hoge drempel in het centrum van Dedemsvaart is nu zonder schade te nemen.
Ondertussen was ik al eens gestrand met een lekke achterband, nieuwe Nankang bandjes zijn ondertussen binnen maar ik wacht nog even op mijn TPMS (Tire Pressure Monitor System) zodat de zenders daarvan meteen in de velgen geplaatst kunnen worden. Dit wil ik namelijk niet nogmaals hebben zonder het te weten.
Ook een Luchtkussen besteld om de auto op te kunnen tillen, en natuurlijk standaard nu een luchtslang en bandenspanningsmeter in de auto.
Gisteravond klonk mijn rechterwielophanging niet geweldig, er zit een flinke speling in of in het wiellager of in de fuseekogel dus maar even voor beide zijden besteld. Hopelijk kom ik er vannacht nog mee thuis na de avonddienst.
Dan heb ik weer 2 auto's met de pootjes omhoog staan, mijn Mondeo kwam van de week ook maar net thuis met een dood achterwiellager. Dus ik hoef mij niet te vervelen de komende dagen.
Ondertussen was ik al eens gestrand met een lekke achterband, nieuwe Nankang bandjes zijn ondertussen binnen maar ik wacht nog even op mijn TPMS (Tire Pressure Monitor System) zodat de zenders daarvan meteen in de velgen geplaatst kunnen worden. Dit wil ik namelijk niet nogmaals hebben zonder het te weten.
Ook een Luchtkussen besteld om de auto op te kunnen tillen, en natuurlijk standaard nu een luchtslang en bandenspanningsmeter in de auto.
Gisteravond klonk mijn rechterwielophanging niet geweldig, er zit een flinke speling in of in het wiellager of in de fuseekogel dus maar even voor beide zijden besteld. Hopelijk kom ik er vannacht nog mee thuis na de avonddienst.
Dan heb ik weer 2 auto's met de pootjes omhoog staan, mijn Mondeo kwam van de week ook maar net thuis met een dood achterwiellager. Dus ik hoef mij niet te vervelen de komende dagen.
Marcel van der Heide
Zo, weer lekker bezig geweest. Het gekloink is toch een van de nieuwe drop links die met de airride zijn gemonteerd. 1 van de boutjes had wat ruimte.
Erg slecht vast te zetten door de constructie dus moet op zoek naar beter drop links die je wel goed vast kunt zetten. Het vervelende is alleen dat er nergens lengtes bij staan. Die van mij staan nu op 18,5 cm.
Ook mijn nieuwe banden en TPMS (Tyre Pressure Monitor System) gemonteerd.
Dit communiceert met mijn Iphone, een TPMS met een rond 52mm metertje is bijna niet te krijgen, of niet betaalbaar en ik wilde niet nog meer kastjes plaatsen.
Nu nog op zoek naar een goed stuurhuis met stuurbekrachtiging of ik ga die van mij in de revisie doen, heb toch wel redelijk wat speling aan de rechterzijde. Dan is de boel tenminste echt strak als alle bushings ook worden vervangen.
Erg slecht vast te zetten door de constructie dus moet op zoek naar beter drop links die je wel goed vast kunt zetten. Het vervelende is alleen dat er nergens lengtes bij staan. Die van mij staan nu op 18,5 cm.
Ook mijn nieuwe banden en TPMS (Tyre Pressure Monitor System) gemonteerd.
Dit communiceert met mijn Iphone, een TPMS met een rond 52mm metertje is bijna niet te krijgen, of niet betaalbaar en ik wilde niet nog meer kastjes plaatsen.
Nu nog op zoek naar een goed stuurhuis met stuurbekrachtiging of ik ga die van mij in de revisie doen, heb toch wel redelijk wat speling aan de rechterzijde. Dan is de boel tenminste echt strak als alle bushings ook worden vervangen.
Marcel van der Heide
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Dat is ook niet gek,die droplinks zitten verkeerd, de onderkant (Aan de ARB) zit vanaf de verkeerde kant gemonteerd! Die droplink moet recht naar beneden wijzen.mvdheide schreef:Zo, weer lekker bezig geweest. Het gekloink is toch een van de nieuwe drop links die met de airride zijn gemonteerd. 1 van de boutjes had wat ruimte.
Erg slecht vast te zetten door de constructie dus moet op zoek naar beter drop links die je wel goed vast kunt zetten. Het vervelende is alleen dat er nergens lengtes bij staan. Die van mij staan nu op 18,5 cm.
Don't shoot the messenger!
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Je kunt maybe dezelfde kopen als ik heb, daar kun je een steeksleuteltje achter op zetten om het tegen draaien tegen te gaan. (Op maat gemaakt)mvdheide schreef:Dat was mijn conclusie eigenlijk ook, echter lost dat nog niet het probleem op van het bovenste stuk goed vastzetten.
Deze hebben een inbus in het asje zitten en niet een steeksleutel optie.
Snap verder niet waarom je deze dan niet goed kunt aandraaien. (Imbus wat afslijpen?)
Zou sowieso wel ff de onderste goed doen.
Don't shoot the messenger!
Ja, die van jou zouden wel gaan maar zijn nog wat lang.
Waar komen die vandaan?
De reden waarom vastzetten niet goed gaat:
De inbus krijg je er niet tussen, zelfs niet als deze heel kort is. De moer kom je overigens ook niet gord bij, zit te diep in de v van de beugel, dus moet eigen lijk wat tussen.
Waar komen die vandaan?
De reden waarom vastzetten niet goed gaat:
De inbus krijg je er niet tussen, zelfs niet als deze heel kort is. De moer kom je overigens ook niet gord bij, zit te diep in de v van de beugel, dus moet eigen lijk wat tussen.
Marcel van der Heide
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
- Type MR2: SW20/21/22
bij de moer kun je wat ringetjes ofzo tussen doen, dat is het probleem toch niet?
maar je kan het op een beunhaas manier doen om hem vast te zetten
je kan 2 platte kanten aan het tapeinde slijpen en daar een tang opzetten om hem tegen te houden
maar je kan het op een beunhaas manier doen om hem vast te zetten
je kan 2 platte kanten aan het tapeinde slijpen en daar een tang opzetten om hem tegen te houden
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Marcel hoeveel ruimte kom je te kort? Shen heeft namelijk gelijk.
Heb het ff opgezocht, voor en achter zitten anders gemonteerd.
Je zou kunnen kiezen een female/ female rose joint te gebruiken en deze met een bout aan de beugel monteren of anders de beugels aanpassen (Die van mij zijn ook aangepast)
Hou je het zo dan zou je sowieso moeten overwegen de onderste ook in dezelfde stand te monteren.
Heb het ff opgezocht, voor en achter zitten anders gemonteerd.
Je zou kunnen kiezen een female/ female rose joint te gebruiken en deze met een bout aan de beugel monteren of anders de beugels aanpassen (Die van mij zijn ook aangepast)
Hou je het zo dan zou je sowieso moeten overwegen de onderste ook in dezelfde stand te monteren.
Don't shoot the messenger!
Vincent, daar zat ik ook aan te denken, female/ female rose joint met een draadeind ertussen met een bout door het oog heen waardoor je deze goed vast kan zetten. Nu nog een leverancier vinden met een duidelijke website om te kunnen bestellen.
Ik denk dat ik met de ruimte dan wel uit kom, maar een droplink met een vaste kop net niet (misschien ook wel, heb het nog niet geprobeerd)
Ik denk dat ik met de ruimte dan wel uit kom, maar een droplink met een vaste kop net niet (misschien ook wel, heb het nog niet geprobeerd)
Marcel van der Heide
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
[url=http://url%20removed]klikken[/url]mvdheide schreef:Vincent, daar zat ik ook aan te denken, female/ female rose joint met een draadeind ertussen met een bout door het oog heen waardoor je deze goed vast kan zetten. Nu nog een leverancier vinden met een duidelijke website om te kunnen bestellen.
Ik denk dat ik met de ruimte dan wel uit kom, maar een droplink met een vaste kop net niet (misschien ook wel, heb het nog niet geprobeerd)
Don't shoot the messenger!