Project MR2 VZW20.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Taart!!!!
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Mmm had nog een tegoed bon voor de Hema, is helaas verlopen.

We hebben wel oliebollen liggen nu.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Na een tijdje dubben (ik zat er al langere tijd aan te denken, maar durfde nooit de stap te nemen totdat ik wat ervaringen en tips gevonden had) heb ik vorige week wat semi profi spul gehaald om het wagenpark er perfect bij te kunnen zetten.
Natuurlijk werd er altijd al topspul van Meguiars (dit is niet het enige liefhebbersmerk natuurlijk) gebruikt, zoals NXT Carwash voor de (...)wekelijkse wasbeurt en Quik Detailer en klei voor de jaarlijkse lakreiniging (het laatste jaar niet van gekomen) en de NXT wax.
Scratch X voor het verwijderen van kleine krasjes (werkt matig en tijdelijk), etc. Natuurlijk goede ruitenreiniger, RainX voor de voorruit en koplampen en de speciale poetspads en microvezel uitpoetsdoeken en de bekende Water Magnet.

Afgelopen week nog wat leuke spulletjes besteld via Carclean.nl, waaronder het DAP500 V2 Raffini starterspakket (DAP500 poetsmachine, 2 polijstmiddelen, 3 polijstpads en nog wat kleinigheden), Meguiars Professional Mirror Glaze M7 Show Car Glaze voor het ultieme metallic wetlook effect (daarna NXT), 3M afplaktape en RaggTopp convertible onderhoudsset.
Na een beetje proberen op een niet nader te noemen autodeel, heb ik besloten om eerst met de S2000 aan de gang te gaan. Dit was afgelopen vrijdag en zaterdag.
Eerst wassen met NXT Carwash en natuurlijk veel water (de regen hielp ook mee):

Afbeelding

Daarna goed droogzemen (watermagnet):
Afbeelding
Dit zijn gelijk foto's voor de behandeling (wel goed bijgehouden, ook in de wax gezet, maar wat kleine krasjes en best wat lichte swirls en waskrasjes in de blanke lak).
Afbeelding
Afbeelding
Interieur ook nog niet behandeld met leder reiniger en conditioner.
Afbeelding
De rechter emblemen verwijderd (waren na het spuiten van het scherm + voorbumper wegens steenslag fout geplakt).
Gelijk de vraag... wat is mooier met of zonder?
Afbeelding

Afbeelding
De motorruimte

De kap (niet gereinigd en ook niet behandeld):
Afbeelding
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Dit is overigens voor elke auto hetzelfde te doen qua behandeling, later wil ik de MR2 doen (die staat dan toch in die ruimte te overwinteren) en ook de Outlander en Trevis.
Het is ook een soort van ontspanning om lekker je bolide te vertroetelen en als je dan het effect ziet, helpt dat.
Even iets anders doen dan alleen maar werken, de laatste jaren was het veel te veel snelsnel even waxen en klaar.
Afbeelding
Beetje vuil wat van het kofferdeksel af kwam met het kleien. Viel me niet eens tegen.
Afbeelding
Afplakken voor het echte werk (goed polijsten is dé basis voor een enorm diepe glans), met name de sofftop kan geen spettertje verdragen!
Afbeelding
Hier zijn de lichte krasjes in de blanke lak (en een paar echte krasjes) redelijk te zien:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen was de vrijdag voorbij.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

De DAP500.
Afbeelding
Afbeelding
Het eerste rondje polijsten, dit moest ik later nog een keertje doen voor de liggende delen (iets te voorzichtig, voor 95% bleek het achteraf weg te zijn, de rest volgt over een jaar wel weer).
Na het uitpoetsen de lichtere polish... (ook andere pad natuurlijk) en weer uitpoetsen.
Afbeelding
Afbeelding
In de M7 gezet (machinaal) en weer handmatig uitpoetsen... wat een vette zooi zeg.
Afbeelding
Inderdaad een aardige wetlook (zonder wax/sealantlaag).
Afbeelding
Daarna in de Meguiars NXT wax.
Afbeelding
Motorruimte netjes gemaakt.
Een paar plaatjes zaterdag eind van de middag (werd al aardig donker):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
darkEVO

Bericht door darkEVO »

Wat zal hij lekker glad zijn :D Wel zonde dat je niet eers tde RaggTopp hebt gebruikt. Als je dit er op spuit en het komt per ongeluk op je body kun je weer opnieuw beginnen, rot spul ;).
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Een paar detailfoto's van de lak onder het TL licht (de krasjes op de schermen, rechter portier en de lange haal op de voorbumper zijn foetsie, de fijne in de blanke lak voor 95% weg).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Natuurlijk wat kleine lakbeschadigingen met een prikkertje bijgelakt voor die tijd.

Zondag de MR2 teruggebracht en de S2000 naar huis gehaald (met 6 graden heerlijk open gereden met de cabrioverwarming aan!), eerst nog snel de stofzuiger er door heen gehaald en de nieuwe RVS beschermdorpels geplaatst.
Afbeelding
Afbeelding
Op zaterdag de kap met RaggTopp reiniging behandeld, zodat het kon drogen.
Zondag thuis in de garage de eerste behandeling met het impregneerspul.
Afbeelding
Afbeelding
Super tevreden met het resultaat!
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Ziet er prima uit! Eerste keer met de DAP? Wil zelf ook nog wel is machinaal gaan poetsen maar ben er beetje huiverig voor. Wat ga je qua interieur doen?
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Yep, de eerste keer. Wel wat achtergrondinfo en tips bekeken. Toen snel de knoop doorgehakt.

DAP is een dual action, kun je geen kwaad mee doen (nou ja, volle kracht een uur op dezelfde plek houden gaat niet goed komen natuurlijk, maar gewoon netjes bewegen, geeft geen problemen). Het is mij erg meegevallen, moet ik zeggen.:)

Interieur: het standaardverhaal: ruiten reinigen, stoffen, goed uitzuigen en het leder huidje reinigen en behandelen.

Wieltjes moeten er nog een keer vanaf, dat heeft de eerste eigenaar nooit (zelf) gedaan om ze goed schoon te kunnen maken, hopelijk is het nog te doen.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Ik zeg: zonder logo's op de spatborden, is mooier ;D
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Bericht door Dirk »

Mooie S2k, leuk wagenpark op deze manier!!
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Gefeliciteerd met je mooie aankoop Marco, en ik zeg zonder!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

MarcoTwo schreef:Yep, de eerste keer. Wel wat achtergrondinfo en tips bekeken. Toen snel de knoop doorgehakt.

DAP is een dual action, kun je geen kwaad mee doen (nou ja, volle kracht een uur op dezelfde plek houden gaat niet goed komen natuurlijk, maar gewoon netjes bewegen, geeft geen problemen). Het is mij erg meegevallen, moet ik zeggen.:)

Interieur: het standaardverhaal: ruiten reinigen, stoffen, goed uitzuigen en het leder huidje reinigen en behandelen.

Wieltjes moeten er nog een keer vanaf, dat heeft de eerste eigenaar nooit (zelf) gedaan om ze goed schoon te kunnen maken, hopelijk is het nog te doen.
Moet ik zelf ook maar is in gaan verdiepen dan. Wel leuke plek trouwens om te
poetsen! Misschien beetje stoffig maar verder wel prima!

Dap kost iets van 150 euro ofzo geloof ik.. Opzich valt wel te doen. Welke leer reiniger en conditioner gebruik je? Ik ben zelf nogal fan van Gliptone, werkt makkelijk, houd het leer goed soepel en brengt makkelijk op/aan.

Verder zou ik voor het dashboard even kijken naar Poorboys World Natural Look. Deze kan je voor alle plastic delen gebruiken, glimt niet en werkt UV beschadiging tegen. Tevens ruikt het ook nog is naar bitterkoekjes ;) Eerst even al het plastic schoonmaken met wat verdunde APC en dan gaat het helemaal goed komen!
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Ewoud schreef:Ik zeg: zonder logo's op de spatborden, is mooier ;D

Hehe, ik ben er net uit, heb net een set "S" en "2000" een beetje betaalbaar via Ebay gekocht (bij de dealer is het complete setje, inclusief Hond(a) 100 euro).

Aan beide kanten zat ik aan alleen S2000 te denken, net zoals de USDM uitvoeringen het hebben, loopt mooi met de lijn van het knipperlicht mee.

Zonder is het wel erg kaal, moet ik zeggen.


Dirk schreef:Mooie S2k, leuk wagenpark op deze manier!!
Thanks, het is een dure hobby, maar met een winterschorsing is het wel te beperken en een aantal dingen zelf te doen (nu).

Surferdude schreef:Gefeliciteerd met je mooie aankoop Marco, en ik zeg zonder!

Merci. Het mooie is dat de S2000 jongens het net anders roepen. Inmiddels ga ik voor de tussenweg. Alleen S2000, dus links het Honda embleempje nog 'even' verwijderen.


Xhermes schreef:Moet ik zelf ook maar is in gaan verdiepen dan. Wel leuke plek trouwens om te
poetsen! Misschien beetje stoffig maar verder wel prima!

Dap kost iets van 150 euro ofzo geloof ik.. Opzich valt wel te doen. Welke leer reiniger en conditioner gebruik je? Ik ben zelf nogal fan van Gliptone, werkt makkelijk, houd het leer goed soepel en brengt makkelijk op/aan.

Verder zou ik voor het dashboard even kijken naar Poorboys World Natural Look. Deze kan je voor alle plastic delen gebruiken, glimt niet en werkt UV beschadiging tegen. Tevens ruikt het ook nog is naar bitterkoekjes ;) Eerst even al het plastic schoonmaken met wat verdunde APC en dan gaat het helemaal goed komen!

DAP500 Versie 2 is nu 115 via Carclean en de 900 (wel meer vermogen, maar de draaisnelheid is nauwelijks meer en de hoogste stand gebruik je nu al niet) is iets van 150. De starterspakketten (met name voor de 500) zijn best interessant.

Dash zal ik eens naar kijken, voorlopig iets stoffen met vochtige doek (wel lekker zachte toplaag voor de Audi-feel-fanaten, de console is bekleedt met leder), hoewel dat nauwelijks nodig is, maar het gaat om het idee.

Leder: Meguiars. Iets van cleaner en conditioner of iets dergelijks, 2 in 1. Kwestie van voeden en bijhouden, is nauwelijks nodig, maar ik denk dat de vorige eigenaar dit niet (zo veel) gedaan heeft.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Green Goblin schreef:

Nu je het zegt.....blijkt dus dat je echt de ENIGE bent die op die dingen let Marco...(ik verwacht wel dat dat de eerste mod is...)



Ze zijn binnen!! Vanmiddag laten maken.:lach: :::|

Oh ja, gelijk nog een WITTE LUXE kentekenplaat(jaja, dat kan zelfs!) laten maken voor de fietsendrager (al een jaar in bezig, nog niet gebruikt :*( ) en een gewone voor de losse aanhangertjes.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

MarcoTwo schreef:Hehe, ik ben er net uit, heb net een set "S" en "2000" een beetje betaalbaar via Ebay gekocht (bij de dealer is het complete setje, inclusief Hond(a) 100 euro).

Aan beide kanten zat ik aan alleen S2000 te denken, net zoals de USDM uitvoeringen het hebben, loopt mooi met de lijn van het knipperlicht mee.

Zonder is het wel erg kaal, moet ik zeggen.

Dat heeft ook wel wat ja, staat idd wel mooi dan. Want met het Honda erboven is het gewoon lelijk en uit verhouding....

Maar in lijn van het knipperlicht mee, dat heb ik zelf ook op de AW11, dus dat heeft zeker iets ;D

Afbeelding
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Damn, Marco, wat een geweldige wagen! Gefeliciteerd!



(iemand 2 kinderen kopen?) ;D
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Thanks, daarom houden wij het bij hondjes.;)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

El Butre schreef:Damn, Marco, wat een geweldige wagen! Gefeliciteerd!



(iemand 2 kinderen kopen?) ;D
Prijs en foto verplicht !
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Mooie auto Marco!
Heb ik ook nog naar gekeken toen ik voor een ZZW30 aan het shoppen was...
De softtop van mijn emmer is ook wat dof geworden, en ik weet niet of het materiaal hetzelfde is als van de S2000, je hebt verschillende soorten.
Weet jij het ideale middel voor kleurherstel vd softtop vd MR2?
Jean-Pierre

Afbeelding
Plaats reactie