MR2 --> F360 Modena

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

BlackMR2
dashboard loshalen en spuiten die bende :P ;D
herbie65
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
jvlierop wrote:Image

Hoe heb je eigenlijk dat dashboard wit (of is het grijs?) gemaakt? Ik bedoel dus niet dat roomwitte van het dashboardkastje en die kap onder het stuur maar dat witte op de middenconsole (om radio en de luchtroosters etc.)

Volgens mij heb je ook andere tellerplaten gebruikt dan de platen uit een eerdere post of niet? Tenminste, als ik zo naar die toerenteller kijk...

Image
Het dashboard is zilvergrijs gespoten.
De wijzerplaten waren in Engeland al aangepast, maar ik heb ze weer veranderd, zoals ik in een aantal post's eerder geplaatst heb....
zie deze plaat:
Image
herbie65
Ik lul al aardig mee !
MarcoTwo wrote:
Grappig detail op het nieuwe kenteken:

Het is een Toyota -.

Geen MR2, geen MR-2 raket, maar een -.
Ja grappig he, de RDW vond het nog wel een Toyota, maar geen MR2 meer.
Wat het wel was wisten ze niet vandaar het -

De Engelsen vonden het een Toyota/Ferrari 360
Maar dat wilde het RDW (begrijpelijk) niet overnemen.
Anders was het geen replica meer, maar een echte ;)
zie het engelse kenteken:
Image
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Het was wel uniek geweest als ze het zo overgenomen hadden, het stond toch al zo geregistreerd in een EU land.
jvlierop
herbie65 wrote: ...zoals ik in een aantal post's eerder geplaatst heb....

oh ja?? (mag jij zeggen waar... zoals ik al zei, ik heb het project goed gevolgd en als je dat al eens eerder had gepost dan had ik de vraag heus niet gesteld haha!)

Maar los daarvan, ik vind het er echt gelikt uitzien! Die details maken het wel af!
herbie65
Ik lul al aardig mee !
jvlierop wrote:oh ja?? (mag jij zeggen waar... zoals ik al zei, ik heb het project goed gevolgd en als je dat al eens eerder had gepost dan had ik de vraag heus niet gesteld haha!)
Ik vrees dat je gelijk hebt, Op een Amerikaans forum had ik het geplaatst.
MadMechanics

Ik heb deze wijzerplaten zelf gemaakt met photoshop op fotopapier.
Daarna nog een extra laag er achter geplakt om de doorschijnendheid goed te krijgen. En daarna gelamineerd met mat folie.
Het ziet er goed uit, al zeg ik het zelf.
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Hij staat er mooi bij hoor! :D Eerste wat mij ook opviel was idd het kenteken.. Voor een leek zal dat niet zo snel opvallen, maar iemand die een beetje 'in de auto's zit' valt het meteen op. Hij heeft toch herkeuring gehad bij RDW, is het dan ook niet altijd zo dat je een nieuw kenteken krijgt dan??

Tellerplaten zien er zeker netjes uit. Heb ik het goed dat de digitale versnellings aangever er in eerste instantie ook niet in zat? (heb het niet zo pietje precies gevolgd als vlierop :P) En zeker als je de achtergrondjes helemaal zelf hebt gemaakt van papier(!) moet ik zeggen: hulde! :)

Laatste vraagje toen ik deze foto voorbij zag komen:
herbie65 wrote:Beetje bij beetje zijn we verder....
Ben alleen nog op zoek naar een rubberen slang van 10cm doorsnede (binnenzijde), als het kan met ribbels (schijnt lekkerder te zijn)
Image

Die rubberslangen moeten dus nog verder naar achter verlengd worden ofzo? Neem toch aan dat die ergens uit moeten komen. (om lucht aan te zuigen?)
jvlierop
herbie65 wrote:Ik vrees dat je gelijk hebt, Op een Amerikaans forum had ik het geplaatst.
MadMechanics

Ik heb deze wijzerplaten zelf gemaakt met photoshop op fotopapier.
Daarna nog een extra laag er achter geplakt om de doorschijnendheid goed te krijgen. En daarna gelamineerd met mat folie.
Het ziet er goed uit, al zeg ik het zelf.

Ziet er echt super goed uit! Klopt nu de aanduiding nog wel trouwens van toerenteller en snelheidsmeter? Is dat eenvoudig te kalibreren of wat dan ook?
herbie65
Ik lul al aardig mee !
masterpivo wrote:Hij staat er mooi bij hoor! :D Eerste wat mij ook opviel was idd het kenteken.. Voor een leek zal dat niet zo snel opvallen, maar iemand die een beetje 'in de auto's zit' valt het meteen op. Hij heeft toch herkeuring gehad bij RDW, is het dan ook niet altijd zo dat je een nieuw kenteken krijgt dan??
Nee, bij een her-import krijg je altijd je oude kenteken terug, Ik heb nog gevraagd, of ik een nieuwe kon krijgen, maar dat kan niet.
masterpivo wrote: Tellerplaten zien er zeker netjes uit. Heb ik het goed dat de digitale versnellings aangever er in eerste instantie ook niet in zat? (heb het niet zo pietje precies gevolgd als vlierop :P) En zeker als je de achtergrondjes helemaal zelf hebt gemaakt van papier(!) moet ik zeggen: hulde! :)
De versnellingsaangever zat er inderdaad niet in. Het is ook geen echte maar gewoon zo geprint, omdat het er wel grappig uitziet.
Zou wel "cool" zijn om deze ook werkend te hebben, maar weet niet hoe ik dat eenvoudig zou kunnen maken op mijn handgeschakelde bak....

masterpivo wrote: Die rubberslangen moeten dus nog verder naar achter verlengd worden ofzo? Neem toch aan dat die ergens uit moeten komen. (om lucht aan te zuigen?)
Klopt, die zitten op de luchtfilters aangesloten, Die zitten normaal helemaal achterin (dus onzichtbaar).
Ik ben inderdaad nog opzoek naar een paar rubberen slangen/pijpen.
Doorsnede 10cm. Iemand???

Image
masterpivo
Ok, helemaal duidelijk!
Wat betreft die digi versnellingsaanduiding: zal wel lastig zijn denk ik, maar alles is te maken toch! :)
MarcoTwo
Ik heb gisteren een piccie gemaakt van een F430 (Stradale) bij een klant. Zal ik een dezer dagen even plaatsen.
herbie65
Ik lul al aardig mee !
MarcoTwo wrote:Ik heb gisteren een piccie gemaakt van een F430 (Stradale) bij een klant. Zal ik een dezer dagen even plaatsen.
'k ben benieuwd...
Green Goblin
ZZW30:

[youtube]KHaOqXZEPqM[/youtube]
franksmits
sick...
Peerke
Type MR2: ZZW30
Een F360 en F430 trek je door tot 8500 Rpm.....
jvlierop
Peerke wrote:Een F360 en F430 trek je door tot 8500 Rpm.....

Dus? Een Lamborghini Gallardo ook. En zo kan ik er nog wel meer noemen...
MarcoTwo
Als je achter de toerenteller van de MR2 het binnenwerk van een Camry 2.2 doet, haal je snel door naar de 10.000.;) Voor het oog dan.
N!co
Ik lul al aardig mee !
Ik zou er maar niet mee naar Italie gaan als die af is....

http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/ ... post-32028
MarcoTwo
Oei, wat een verhaal.
Timmo Wijker
Ze kunnen gewoon niet hebben dat een mr2 in een verrari jasje beter is dan een echte ferrari:P ;)
Post Reply