pistonhead.co.uk (3sgte te koop)

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Je begint je verhaal met een goedkope turbo uit Engeland halen, en eindigt met de dure Mustang / 4s die je hebt...

¿Que?
1998mr2
dus waar een dissussie allemaal naar toe kan gaan..

mustang is ook van mij... getund gekocht in engeland door loakman tuning

4s is niet van mij maar van me broer.. denk toch niet dat ik zijn auto ga gebruiken
koop zelf mijn eigen dingen..
die trc van race logic lijkt me wel een optie om ook van mijn 3sge te hebben maandag ga ik daar achteraan..
ben weer opzoek naar een turbo.
wil toch wel curcuit rijden..( samen met rooderic)
dooierick
vind het wel tof dat je m`n uitdaging aan gaat :)
Timmo Wijker
dan wil ik wel keer tegen je karten dude, kies jij de baan en liefst een waar ik nooit geweest ben.............. vind het wel dapper dat je tegen roderick wil racen!!! Maar je zei dat abs sneller stil staat dan zonder abs, dat klopt: als je als een idioot op je pedaal trapt!! als je tegen het blokkeer punt aanzit dan rem ik harder dan jij ooit met abs kan doen!! voordeel van abs is als je blokkeerd dat je kan blijven sturen, dus dat is alleen voor imbecielen........ die geen idee hebben wat ze doen. Wat betreft dat TRC, erg nuttig, die mr2 speert denk sneller weg zonder die TRC op het droge dan met TRC, op het natte eigelijk het zelfde als je tenminste beetje wagen beheersing hebt. je voet is de tractrion controle. dus omdat jij dat persee wilt geeft eigelijk aan dat je niet zo'n ervaren bestuurder bent met veel wagen beheersing, dan wil ik je graag een keer op het circuit zien ;) ben namelijk dol op crashes kijken!!;D wil je niet kwetsen hoor, maar denk je niet dat je jezelf beetje overschat op sommige vlakken>?? ik heb meer mensen gesproken die dachten dat ze na 2 bedrijfs uitjes karten wel goed konden sturen................
corollaWRC
Ik lul al aardig mee !
dooierick wrote:vind het wel tof dat je m`n uitdaging aan gaat :)

Laten jullie op tijd weten waar en wanneer? Daar heb ik wel een reisje NL voor over om dit mee te maken!;D

Dat word gegarandeerd amusement!;D :dux-blij_thumb-up:
1998mr2
http://www.f1technical.net/articles/7

Traction control
Traction is the possibility for a car to accellerate. As a result of the driver pushing the throttle, an engine revs up and puts down all torque onto the rear wheels in order to speed up. In some cases, and especially with the high power today's F1 engines deliver, more torque is given to the wheels causing the wheels to spin and hence reducing accelleration. A traction control system is a device to prevent or limit such spinning in the wheels in order to increase the ability to accellerate.
1998mr2
de test kan al beginnen..
heb al abs op de auto

dus timmo we kunnen kijken hoe hard jij kunt remmen maar niet achter mijn rijden.. voor dat je boven op me zit..

voor de veiligheid doen we het zo..
met een afgesproken snelheid aan komen rijden met een bijrijder die dat controleerd..
daarna zo snel (hard mogelijk remmen stoppen)
dan de rem weg dmv pionnen afzetten..
we krijgen beide 3 keer een beurt

dus jij zonder abs en ik met..
ik woon in rotterdam waar kun jij komen..

moet wel een stukje zijn waar we snelheid kunnen maken
beide met een mr2..
heb een van1998
1998mr2
en om het nog leuker te maken ook een stukje nat weg dek..
wat ook kan eingelijk beter naar zo een slip school gaan..
daar een uurtje afhuren en alles uit testen ben benieuwd naar jou..
skills..
dacht een 1uurtje slippen 100 euro..
in de buurt van reeuwijk is er een school
1998mr2
schiet me net te binnen.. de snelste nederlander.
was ook op discovery te zien drag race..

deze top fule cars met traction controle
traction word geregeld via de ontsteking..en rpm

lex joon

http://www.youtube.com/watch?v=lm5RkeuKC1Q

(timmo)
volgende test hard weg trekken 200 meter sprint..
jij zonder traction controle en ik met..
daar wil ik wel de porche mee gebruiken op een rechte stukje..
dit is niet gevaarlijk.. 200 meter is kort..
dit kunnen we op een droog weg dek doen..en om jou skills goed te zien
kijken hoe goed jou voetje is
ook een stukje nat.. das leuker..

en als de traction contole op de mr2 kan.. op de 3sge doen we nog eens een keertje over ..
Eeuwige twijfelaar
ABS of niet. Dat is lastig te zeggen. Er zijn sowieso al 2 zeer verschillende ABS systemen op de MR2's geleverd. De vroegere SW20's hadden nog 1(of 2)kanaals ABS en de latere hadden 4kanaals ABS. En zelfs de latere 4kanaals systemen op de MR2's zijn echt totaal niet te vergelijken met de geavanceerde ABS systemen van tegenwoordig. Techniek staat niet stil..

Dan is er nog een heel belangrijk iets : je banden. Slechte banden resulteert bij circuitrijden in een abs pomp die overuurtjes draait. Wat ook weer slecht voor je banden is, vooral als je nog zo'n antieke 1kanaals abs hebt zoals ik. Je krijgt dan overal flatspots, rijd erg fijn. NOT.

Op nat heb je er zeker voordelen bij. Vooral op een hobbelig wegdek, zoals bijvoorbeeld op de Nordschleife het geval is. Dan kun je wel lullen over pedaalbeheersing etc. , maar ik beschik niet over Schumachers talent en ik concentreer me liever op het rijden en het verkeer om mij heen. Met ABS kan ik dan makkelijker hard remmen. Zonder ABS kan ik misschien (!) een kortere remweg behalen, maar de kans op een blokkerend wiel is toch veel groter.. dus dat compenseert weer. Op nat is ABS een stuk fijner.

Vergeet ook niet dat grotere/sterkere remmen ervoor zorgen dat je ABS sneller ingrijpt.. het is immers makkelijker de boel te laten blokkeren. Ook hier geld weer : bespaar nooit op je banden ! Je remkracht/remafstand wordt voor een groot deel bepaald door je banden, dus doe er je voordeel mee en koop fatsoenlijke banden.
corollaWRC
Ik lul al aardig mee !
volgende test hard weg trekken 200 meter sprint..
jij zonder traction controle en ik met..
daar wil ik wel de porche mee gebruiken op een rechte stukje..
dit is niet gevaarlijk.. 200 meter is kort..
dit kunnen we op een droog weg dek doen..en om jou skills goed te zien
kijken hoe goed jou voetje is
ook een stukje nat.. das leuker..

Pas op hoor. Ik heb pas nog meegemaakt dat een gen 3 turbo (+/- 260pk) naast een laatste model carrera4s (+/-380pk)stond aan de stoplichten, resultaat was dat de carrera moest achterblijven! Natuurlijk komt de porsche er op hoge snelheden over want dan worden die paardjes pas wakker.8)
Maar als je je wagen kent, en je weet hoe je moet vertrekken en je hebt goed rubber, dan zal een TRC loze wagen altijd sneller zijn dan 1ntje met TRC.;)
Timmo Wijker
wat voor porsche ga je meenemen??? want je red het alleen met een GT2 of een Turbo. En dat karten?? waar doen we dat?? zegmaar......... lijkt me erg grappig!!
dooierick
gt3 rs maakt ook wel kans hoor ;)
dooierick
lex joon zijn bedrijf zit hier om de hoek ongeveer 500 meter bij mij vandaan ken de man persoonlijk ;)
rsevo6
Zie net dat er alweer 2 pagina's zijn gevuld sinds ik op dit topic keek ::)
Toch maar ffe nog mijn idee over ABS en TRC..

De OUDERE systemen zijn alleen zinvol voor een rijtechnische nitwit, dan wordt hij tegen zijn onkunde beschermd ;) .
ABS:
De moderne ABS systemen zijn bijzonder goed en zullen onder de meeste omstandigheden een grotere remvertraging geven dan zonder ABS, OOK bij een geoefende rijder. Er zijn echter ook nadelen: onder sommige omstandigheden reageert ABS soms onjuist, bijvoorbeeld op ijzel of wanneer tegelijkertijd sturend en remmend over een bobbelig wegdek. Onder deze omstandigheden zullen de meeste ABS systemen onjuist reageren en remmen verhinderen en dat wil je dus juist niet.

Dus in zijn algemeenheid: vrijwel altijd meer remvermogen MET ABS, maar er zijn uitzonderlijke omstandigheden waarbij ABS negatief werkt.

TRC:
Bij hoog vermogende auto's is het een goede veiligheidsvoorziening, met name bij mindere chauffeurs of bij met minder oplettendheid rijden, dan wordt de rijder beschermd tegen foutjes.

Echter: bij zeer snel rijden (op de limiet) geldt bij alle TRC systemen op reguliere wegauto's dat de TRC ALTIJD nadelig werken op de snelheid omdat het systeem de berijder beperkt in zijn mogelijkheden, remt /gas inhoudt op momenten dat de berijder dit bewust NIET wil.

Dit is mijn eigen ervaring bij vele verhoogde rijvaardigheids- en race cursussen en ook dagelijkse ervaring met allerlei auto's met en zonder ABS/ TRC :driving:
Timmo Wijker
ik ben het met je eens Rene!!! De ABS van de eerste mr2's is alsof er een hamster in het wiel zit die bepaald of je wiel blokkerd;D
dooierick
en die andere hamster zit dan bij de abs pomp en gooit alles maar los omdat hij er geen raad mee weet

maar vooralsnog gaat dit verhaal over de mr2 die nog lang niet zo goed zijn als de autos van nu
rsevo6
dooierick wrote:
maar vooralsnog gaat dit verhaal over de mr2 die nog lang niet zo goed zijn als de autos van nu

Nee, mijn verhaal over zowel de voor-als nadelen van ABS/ TRC gaat nog steeds ook op voor de huidige systemen
dooierick
jah oke maar de huidige systemen zijn wel beter als die van vroeger, maar nu is het ook gecombineerd met esp bijvoorbeeld

ik probeer weleens te crashen met mijn bus maar dat is bijna onmogelijk :P
Timmo Wijker
en dat is dus kut, want die bus moet dwars!!;D
Post Reply