Het grote poets topic

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

ThomasK
Ik lul al aardig mee !
Ik vond trouwens dat in plaats van die detailer spray te gebruiken voor dat kleien normaal water hetzelfde effect had.... :P
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Oh er zit genoeg spray bij, meer dan genoeg. Die klei hadden ze wel wat meer van mogen bijvoegen voor dat geld :P
Surferdude
Ik heb het grote blok in tweeën geknipt, zo doe je er 2x zo lang mee... En als je het maar 2x per jaar hoeft te doen, doe je er jaren mee, dus wat is duur als je het verspreid over de jaren?

Wel je gebruikte klei steeds goed kneden en voor het opruimen strak in een plastic zakje doen, dan blijft het goed is mijn ervaring.
Metal_Carnage
Ik heb dat ding ook in tweeen geknipt.
Alleen het deel wat ik gebruikt heb vandaag heb ik al weg gedondert. :X
Kan je het vaker dan 1x gebruiken dan?

Ik dacht dat de verontreinigingen in de klei misschien schadelijk konden zijn voor je lak als je het vaker dan 1x gebruikt... :-/

Dan ga ik meteen de prullenbak even op ze kop zetten ;D
Surferdude
Dat zou ik zeker doen! Ik gebruik mijn eerste halve blokje komend weekend voor de 4e keer. Maar het is wel afhankelijk van hoeveel vuil er in zit. De mijne wordt nooit echt vies, daar kan ook zeker een groot verschil in zitten.
Metal_Carnage
Thanks Arthur! :D

Heb het blokje kunnen redden.

Ik zie vooral wat kleuring van de lak erin, maar verder niet echt veel grof vuil o.i.d.
Xhermes
Water zou ik niet gebruiken, wat je wel kan doen is wat goldclass shampoo aanmengen en erin doen als het op is...
Metal_Carnage
Wie kan ik verleiden morgen me auto te komen poetsen?
Heb er nou al geen zin meer in ;D
Ewoud
Mij niet hoor, ik had juist gehoopt dat je de smaak te pakken zou krijgen en zondag op het JAF mijn AW11 ff poetst als demonstratie ;D
Metal_Carnage
Valt tegen zo'n grote auto...

enne AW11 poetsen? Kijk maar uit dat je de lak er niet af poetst... ::)
Dat was altijd mijn grote angst bij het elfje.

Maar bij mij sprongen de stukken rode verf er al af als ik hem een wasbeurt gaf :-/
Ewoud
De lak op mijn AW11 is nog maar 7 jaar oud, en nooit gepoetst, enkel gewassen, dus die springt er niet af en is ook niet zo dun dat je er doorheen poetst.

Dus kun je best ff doen ;D
mr2PUNTfreak
Je poetst wel de algen er zo af.:P
Ewoud
wie weet is ie dan wel ineens super red, wordt je nog jaloers.....
Metal_Carnage
Als ik goed resultaat zie dan wil ik me wel aan iemand anders zijn auto wagen. *mooi woordgrapje* :)

Mijn buurman vroeg ook al of hij zijn auto erbij mocht zetten. Die zag dat ook wel zitten :P
Xhermes
Zo, voorjaar zit er weer aan te komen. Mensen nog nieuwe ervaringen op gedaan?

Mijn Poorboys APC is bijna op... Gisteren interieur van mijn Audi maar is schoongemaakt. Hier zat ongeveer 5 maanden schimmel in :) APC verdund ( ongeveer 1:3) sprayen, in laten werken 3 seconden, afnemen met een handdoek. Alles schoon en ruikt weer heerlijk ;)
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Wel, ik zou het interieur van mijn MR2 eens grondig willen poetsen, eigenlijk enkel de stoelen. Maar dat zou met zo'n machine gedaan moeten worden want er zit op één stoel een grondige vlek. Hier moet ik nog iemand voor vinden die dat kan doen want ik ga niet voor max 1x per jaar zo'n machine aanschaffen.

Verder ben ik mogelijk van plan de hele auto te washen + clayen + polishen + sealen, enkel ben ik nog op zoek naar een goede polish. Ik heb Meguair's Quick Detailer als clay en NXT Tech Wax als "sealer" (correcte term ?), enig advies over een goede polish ? Ik heb ColorX maar daar kon ik op mijn vorige donkerblauw metallic Corolla Sedan al geen wonderen verwachten...

Ik heb ook het advies gezien van "Griot Vinyl & Rubber Dressing" op het dak te gebruiken: dit laat geen spul na maar geeft het vinyl dak op de ZZW30 wel een zeer mooie, bijna zwarte kleur terug. Dit lijkt enkel in de US te verdeeld te worden maar daarvoor zijn webshops en eBay :)
Metal_Carnage
Ik moet zeggen, na de grote poetsbeurt vorig jaar en de behandeling met verschillende producten, ziet de lak er nog toppie uit.

Vuil spoel ik er zo af en hij blijft nice and shiny :)
Xhermes
phuncz wrote:Wel, ik zou het interieur van mijn MR2 eens grondig willen poetsen, eigenlijk enkel de stoelen. Maar dat zou met zo'n machine gedaan moeten worden want er zit op één stoel een grondige vlek. Hier moet ik nog iemand voor vinden die dat kan doen want ik ga niet voor max 1x per jaar zo'n machine aanschaffen.

Verder ben ik mogelijk van plan de hele auto te washen + clayen + polishen + sealen, enkel ben ik nog op zoek naar een goede polish. Ik heb Meguair's Quick Detailer als clay en NXT Tech Wax als "sealer" (correcte term ?), enig advies over een goede polish ? Ik heb ColorX maar daar kon ik op mijn vorige donkerblauw metallic Corolla Sedan al geen wonderen verwachten...

Ik heb ook het advies gezien van "Griot Vinyl & Rubber Dressing" op het dak te gebruiken: dit laat geen spul na maar geeft het vinyl dak op de ZZW30 wel een zeer mooie, bijna zwarte kleur terug. Dit lijkt enkel in de US te verdeeld te worden maar daarvoor zijn webshops en eBay :)
Je kan voor je stoelen bij de Boels of bouwmarkt een reiniger huren. Kost iets van een tientje :)

Verder kan je hier is kijken : http://www.poorboysworld.com/poorboys-polish.htm .

Ben ik iets meer fan van dan Meguairs eerlijk gezegd. Vooral goed te bestellen bij CarClean ;)

Qua polish ben ik zelf ook nog beetje aan het zoeken. Het is een beetje een wirwar van spul. Polish, wax, glaze, sealer etc...

Misschien dat dit iets is qua polish... http://carclean.nl/product/Poorboys_Wor ... 00724.aspx
SpeedDevil
waarmee krijg je een uitlaat goed schoon.
Surferdude
Post Reply