(VERKOCHT) Surferdude's SW20 Gti T-bar 1994

Verkoop van de complete EIGEN MR2. Alleen MR2's! FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!!

Moderator: Pieten

Surferdude
Sherwin wrote:Behoorlijk wat suggesties maar hij moest toch volledig cabriolet zijn? De opvolger dan
Nee hoor, sterker nog, in de SW kreeg ik altijd koppijn tijdens het open rijden. Waarschijnlijk door de terug slaande wind van het achterraam. Vandaar dat ik nog een tijdje bezig ben geweest met een winddeflector, maar de ontwerper liet het nogal afweten, ook na gemaakte afspraken. Jammer, want we waren best in vergevorderd productie stadium.

Ervaring in een "echte" cabrio heb ik nauwelijks. Eén ritje in een ZZW30 van El Butre en een weekendje in een S2000, dat is het. En dat beviel wel moet ik zeggen. Maar een cabrio hoeft niet perse dus.
ROB-E
Type MR2: AW11
Gefelicteerd met de verkoop.
BST
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
Surferdude wrote:Nee hoor, sterker nog, in de SW kreeg ik altijd koppijn tijdens het open rijden. Waarschijnlijk door de terug slaande wind van het achterraam. Vandaar dat ik nog een tijdje bezig ben geweest met een winddeflector, maar de ontwerper liet het nogal afweten, ook na gemaakte afspraken. Jammer, want we waren best in vergevorderd productie stadium.

Ervaring in een "echte" cabrio heb ik nauwelijks. Eén ritje in een ZZW30 van El Butre en een weekendje in een S2000, dat is het. En dat beviel wel moet ik zeggen. Maar een cabrio hoeft niet perse dus.
Een echte cabrio geeft wel veel meer gevoel van vrijheid. Ik mis in de SW het gevoel nog wel eens dat ik met de MX5 wel had, namelijk dat het zo lekker open om je heen is. Als ik in de S2000 van Rene zit dan heb ik dat weer wel. Daarom twijfel ik ook of ik de SW niet weg moet doen en weer een 'echte' cabrio te kopen. Als ik jou was zou ik voor iets gaan dat helemaal open is.
Green Goblin
Een Golf Plus lijkt me wel wat voor Arthur...;D
rsevo6
Green Goblin wrote:Een Golf Plus lijkt me wel wat voor Arthur...;D
Ehh, je bedoelt: hoge instap, airco, comfortabel, etc, etc ;D ;D :P
Surferdude
Dat zijn eigenschappen die de ASX al heeft. :dux-blij_thumb-up:
Peerke
Type MR2: ZZW30
Een winddeflector van Wiesmann past (bijna) overal in.
In een 2-zitter dan.
Surferdude
Die bedoel ik niet Pieter, ik bedoel deze:

Image
Sherwin
Ik had ook maar 2 ritjes in een cabrio... Sterker nog, de tweede keer was t mijn cabrio hahaha! Ik heb de zzw30 niet gekocht omdat het dak ervanaf kan... Achteraf vond ik het wel leuk!

Ik merk trouwens niks van wind als ik open rij, zelfs zonder deflector en ramen naar beneden merk je niet meer dan dat je je ramen open hebt van een dichte auto... Met ramen dicht en deflector omhoog is het zelfs qua geluid nauwelijks te merken!
rsevo6
Surferdude wrote:Dat zijn eigenschappen die de ASX al heeft. :dux-blij_thumb-up:
Dak eraf zagen dan, heb je precies wat je zoekt :dux-blij_thumb-up:
Of heb je iets serieus leuks op het oog....do tell :huh: ;)
rsevo6
Sherwin wrote:Ik had ook maar 2 ritjes in een cabrio... Sterker nog, de tweede keer was t mijn cabrio hahaha! Ik heb de zzw30 niet gekocht omdat het dak ervanaf kan... Achteraf vond ik het wel leuk!

Ik merk trouwens niks van wind als ik open rij, zelfs zonder deflector en ramen naar beneden merk je niet meer dan dat je je ramen open hebt van een dichte auto... Met ramen dicht en deflector omhoog is het zelfs qua geluid nauwelijks te merken!
Targa maakt vanaf 80-100Km/h teringherrie! Bij cabrio, afhankelijk van model (zeker met extra windschermpje) rijd je tot zo'n 130/140Km/u nog heel relaxed, pas daarboven herrie
BST
rsevo6 wrote:Targa maakt vanaf 80-100Km/h teringherrie! Bij cabrio, afhankelijk van model (zeker met extra windschermpje) rijd je tot zo'n 130/140Km/u nog heel relaxed, pas daarboven herrie
Dat klopt wel. Ik heb die ervaring met meer auto's die eigenlijk niet als volle cabrio ontworpen zijn. Daar is later een gat in gezaagd en niet helemaal rekening gehouden met het effect dat de wind daar op heeft. Open rijden in een volle cabrio is daarom meestal fijner. Overigens is 80 km/h met een gemiddelde cabrio ook al erg slecht voor je oren als je er langere tijd in rijd. Daarom doe ik meestal gewoon oordoppen in.
Surferdude
Gelukkig, dan was ik niet de enige! ;D
Kimr2tje
ik heb ook standaard oordoppen in mijn tas zitten voor het 'open' rijden ;)
Werkt ook erg goed als je naar duderstadt rijd met 3 sw's met skytune achter elkaar ;)

Maar...
Gefeliciteerd met de verkoop, Art!
What's Next?
Sherwin
Ik heb in de zzw30 zelfs het idee dat het niks uitmaakt qua geluid met of zonder kap! De ramen maken het verschil!
rsevo6
Surferdude wrote:Gelukkig, dan was ik niet de enige! ;D
Nee Art, dat heb ik ook, ligt niet aan de leeftijd, of toch ::), ik ben net zo oud....:-/ ;D

Volgens mij gaat Arthur iedereen hier lekker een hele tijd laten gokken wat er ipv de banaan komt..:boos: :P
Surferdude
Jullie geduld zal binnenkort niet meer nodig zijn.. morgenavond gaan we naar een waardige vervanger kijken.. SPANNEND!! :adhd:
BST
Surferdude wrote:Gelukkig, dan was ik niet de enige! ;D
Nee, inderdaad. Dus doe je het nu meteen goed en koop je een echte cabrio ;D
Dokter Rob
Volgens mij heeft Art twijfels over de keuze tussen een Stingray, Marcos en een Dax Cobra...
mrgeel
En daarom rij ik graag (wanneer het droog is) cabrio in de SLK.:adhd: :adhd: :adhd:
Ook bij 160 nog geen last van de wind of andere herrie.
Krijg alleen een beetje hoofdpijn wanneer ik moet tanken.

Groetjes, GEEL8)
Locked