Wat een gejammer over mensen met een zakelijke auto zeg!:driving:Spyder H schreef:Helemaal mee eens , ik kan niet anders zeggen en inderdaad ik heb winterbanden , maar dan moet je nog altijd je rijgedrag aanpassen .
Maar zoals je zegt " DIE MOGOLE "met die leasebakken, die moeten ze gewoon eens laten betalen , als er wat gebeurd , ipv weer een nieuwe leasebak geven , dan zullen ze zich wel wat anders gaan gedragen , in het verkeer.
Maar ik weet uit jarenlange ervaring , dat winterbanden wel degelijk helpen , maar zoals eerder gezegd verkeersmentaliteit is wel een must en er rijden nog veel te veel verkeershufters rond . Als iedereen zich een beetje zou aanpassen , aan de weersomstandigheden en wat toleranter zou zijn , zou er veel opgelost worden, maar dat zal wel nooit gaan gebeuren
En Raymond , goede winterbanden hoeven geen 200€ te kosten
Stamtafelminimeeting
Moderator: Pieten
- Ricardos
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
+1...Ricardos schreef:Wat een gejammer over mensen met een zakelijke auto zeg!:driving:
Als zakelijk veelrijder (met een privé-auto sinds een jaar of 3) valt het mij op dat veel mensen die maar 10k per jaar rijden veel commentaar hebben op 'lease-rijders'. Waarbij vaak voorbij gegaan wordt aan het feit dat zakelijke veelrijders 4 tot 10x zoveel ervaring opdoen per jaar. Beetje het verschil tussen Apekutteveen 15 en SC Heerenveen 1 als je het mij vraagt (en nee, ik ben geen voetbalkenner). En ja, ook in de eredivisie worden overtredingen gemaakt...
Feit is dat ik na 800.000 kilometer autorijden denk redelijk te kunnen inschatten wat wel en niet kan. En dat betekent dat ik met mijn spyder op zomerbandjes afgelopen zondag met 10 kmh over rotondes ging en het verkeer ophield, terwijl ik een dag later met winterbanden en fwd met een gerust hart gewoon 120 rijdt.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Yellow Dream
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17
Ik kan je mening perfect delen en je kan ook niet iedereen over dezelfde kam scheren , dus dat gaan we ook gewoon niet doen en met 25 jaar ervaring en Privé 45K per jaar , dus dan weet je waar je over spreekt , kan ik zeggen , dat veel mensen het niets, maar ook niets interresseerd , wat de gevolgen kunnen zijn , als er wat gebeurd en dan blijven er een hoop mensen achter , met een naar gevoel en zo ook onze doelgroep, waarbij veel MR2 rijders , deze als hobby hebben en met ongelukken , val je aardig terug en krijg je nooit meer , wat voor jouw deze waard is en dan of was .El Butre schreef:+1...
Als zakelijk veelrijder (met een privé-auto sinds een jaar of 3) valt het mij op dat veel mensen die maar 10k per jaar rijden veel commentaar hebben op 'lease-rijders'. Waarbij vaak voorbij gegaan wordt aan het feit dat zakelijke veelrijders 4 tot 10x zoveel ervaring opdoen per jaar. Beetje het verschil tussen Apekutteveen 15 en SC Heerenveen 1 als je het mij vraagt (en nee, ik ben geen voetbalkenner). En ja, ook in de eredivisie worden overtredingen gemaakt...
Feit is dat ik na 800.000 kilometer autorijden denk redelijk te kunnen inschatten wat wel en niet kan. En dat betekent dat ik met mijn spyder op zomerbandjes afgelopen zondag met 10 kmh over rotondes ging en het verkeer ophield, terwijl ik een dag later met winterbanden en fwd met een gerust hart gewoon 120 rijdt.
Dus het blijft een mentaliteitsprobleem , van alle weggebruikers in Nederland .
Even een voorbeeldje , in Duitsland kijken ze eerst , voordat ze een zijwaartse beweging maken en schatten dus in , als er iemand harder rijdt , laten ze die eerst voor , voordat ze zich voor je smoel gooien, omdat ze gewoon zeggen , moeten ze maar gewoon zachter rijden.
Als je netjes achter elkaar rijdt en je laat netjes afstand , gooien ze ook gewoon d'r auto er tussen en als ze dan door rijden , geen probleem , maar dan stampen ze op d'r rem , moet je maar afstand bewaren , zeggen ze dan .
Dus we kunnen nog wel even zo door gaan , het gaat dus alleen om mentaliteit , maar of we er dat ooit nog uit krijgen , ik denk van niet .
Het motto is , BLIJF EEN HEER IN HET VERKEER EN GEEF ELKAAR DE RUIMTE .
Nederland is gewoon verpest , als het gaat om verkeer en iedereen denkt maar , dat ie alles kan maken .
Goede tip aan de Politie, ga daar eens op letten , dan op die kleine futualiteiten en zorg dat Nederland blijft rijden , ipv al die torenhoge achterlijke boetes uit te schrijven , want zelfs de Politieman zegt zelf , dat dit nergens meer over gaat en dat zegt genoeg.
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Die ervaring kan ik volledig bevestigen, je ziet de raarste dingen soms en als je zelf hier niet op anticipeert, kun je een hoop schades hebben.
Eergisteren nog een vrouw in een oude BMW X5 stopt vanuit een woonerf (geen voorrang) toen mijn voorganger daar afsloeg en 2 s later reed ik daar (vol in haar uitzicht) en rijdt zij simpelweg vlak voor me de weg op... en dat met het glibberige wegdek.
Als ik er geen rekening mee gehouden heb (en geen winterbanden + ABS had), zat ik vol in de zijkant van dat voertuig.
Da's een simpel voorbeeldje van de dagelijkse verkeersjungle (nou ja, een paar dagen per week op de weg, maar wel een leuk jaartotaal, in 2012 een kleine 10.000 km minder gereden dan de jaren daarvoor, is voor sommigen hun hele jaartotaal ).
Scheelt bij mij 12% t.o.v. 2011. Grotendeels door het overslaan van wat vakanties (geen lange Alpentrip, geen Zuid Frankrijk, geen weekje Duitsland in december, daarnaast in 2011 ook nog een week Normandië gedaan op uitnodiging).
Vorige week zondag de 20e op de heenweg naar Delft (met dikke tweepaardstrailer) goed door kunnen rijden, op het laatste stukje wat meer sneeuw aangetroffen, terug heel lang onderweg geweest, ondanks stukken waar het goed ging (met de juiste banden en rijstijl), alleen veel tijd verspild door té langzaamrijdende zomerbandenrijders en een paar keer achter zo'n sneeuwschuifcolonne met max 40 km/h moeten rijden. Die mannen doen prima werk, kost alleen een hoop tijd als je daar twee keer een uurtje achter moet hangen.
Ook het te lang links blijven hangen en sneller verkeer achter je ophouden, terwijl er rechts ruimte genoeg is. Méér op letten. Scheelt een hoop "Engelse inhaalacties".
Eergisteren nog een vrouw in een oude BMW X5 stopt vanuit een woonerf (geen voorrang) toen mijn voorganger daar afsloeg en 2 s later reed ik daar (vol in haar uitzicht) en rijdt zij simpelweg vlak voor me de weg op... en dat met het glibberige wegdek.
Als ik er geen rekening mee gehouden heb (en geen winterbanden + ABS had), zat ik vol in de zijkant van dat voertuig.
Da's een simpel voorbeeldje van de dagelijkse verkeersjungle (nou ja, een paar dagen per week op de weg, maar wel een leuk jaartotaal, in 2012 een kleine 10.000 km minder gereden dan de jaren daarvoor, is voor sommigen hun hele jaartotaal ).
Scheelt bij mij 12% t.o.v. 2011. Grotendeels door het overslaan van wat vakanties (geen lange Alpentrip, geen Zuid Frankrijk, geen weekje Duitsland in december, daarnaast in 2011 ook nog een week Normandië gedaan op uitnodiging).
Vorige week zondag de 20e op de heenweg naar Delft (met dikke tweepaardstrailer) goed door kunnen rijden, op het laatste stukje wat meer sneeuw aangetroffen, terug heel lang onderweg geweest, ondanks stukken waar het goed ging (met de juiste banden en rijstijl), alleen veel tijd verspild door té langzaamrijdende zomerbandenrijders en een paar keer achter zo'n sneeuwschuifcolonne met max 40 km/h moeten rijden. Die mannen doen prima werk, kost alleen een hoop tijd als je daar twee keer een uurtje achter moet hangen.
Ook het te lang links blijven hangen en sneller verkeer achter je ophouden, terwijl er rechts ruimte genoeg is. Méér op letten. Scheelt een hoop "Engelse inhaalacties".
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: