Turbokit of S2000

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

ErikV
Zere vingers van het typen..
ErikV wrote:Nou, ik zou het wel weten. Maar ja, ik heb geen spider
FWE wrote:Ik wel, maar geen 10000 Engelse pond
Ai, het leven is zo oneerlijk. Ruilen is dan ook al geen optie ;D;D;D;D;D
scoolio
Type MR2: AW11
Also this year I've been contacted by a Mk3 owner keen to have a V6 installed in his car. This too, once completed will enable future Mk3 V6 conversions to become a formality.

http://www.youtube.com/watch?v=_9_JXGcBjwU

http://www.youtube.com/watch?v=eLE7TZWlADM

http://www.youtube.com/watch?v=38EiHyuWZok
ErikV
Ok. Dus wel een v6 in de Sipder. Nice.

Helaas zit ik nu achter de PC zonder geluid :X
Xhermes
Heb het build-process gevolgd op TwoBrutal... Dik ding geworden maar man o man wat moet er veel verbouwd worden. Het ziet er uit eindelijk allemaal erg goed uit hoor en het chassis is zelfs nog iets stijver dan stock geloof ik. Maar wat een beest is dat geworden zeg. En ik denk goedkoper dan een turbo setup ;) EN het blijft heel..
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Surferdude wrote:Moet ik nu als MR2 eigenaar hier een S2000 gaan verdedigen?? Nee, dat doe ik niet hoor, maar dat mietje wat hiervoor geschreven heeft was zo bang (hij kwam nooit boven de 2500 rpm met zijn SW) van het geweld van de S dat ik niet verteld heb dat die bult die op de grond lag uit zijn eigen broek kwam. ;D

Een goede S2000 van na 2004 heb je niet voor minder dan 25000.

Doe er maar meer dan 15 mille bij voor een 2005 met weinig kms.;)

Vele exemplaren van rond 1999-2001 met minder dan 100.000 km (wat eigenlijk al veel te veel is voor het idee) schieten al vaak tegen of over de 20 mille heen. Je vind ze wel voor rond de 17-18 van 1999 met een flinke klap kms er op (tegen de 2 tond is geen uitzondering, een aantal zijn ook zakelijk gereden en een nog groter aantal heeft inmiddels al een nieuw torretje aan boord).

Vorig najaar bij een 2005 met 30.000 km ofzo staan kijken, die deed 39 mille en had de superkleur blauwgrijs metallic. Het was wel in het dure zuiden, want een 1991 MR was ook al 8 mille.;D

Gewoon gaan rijden en passen! De 1.8 heeft niet enorm veel brute power, maar weegt ook erg weinig en is lekker kort en wendbaar. De S2000 nog niet mee gereden (nog steeds geen tijd voor gehad, heb al sinds een jaar een uitnodiging liggen), maar deze lijkt me bizar (alleen dag digitale instrumentenpaneel mogen ze van mij snél vervangen), sommigen (een eigenaar van een nieuwe) noemt hem zenuwachtig.;D

De betere keuze is inderdaad vanaf 2003 met de glazen achterruit, aldus mensen die er eentje hebben (toevallig eentje van eind 2003 met iets meer dan 20.000 km die nog te koop is ook ;D ). Alleen ga je het met een bijbetaling van 6.000 euro niet redden, ook niet met een S2000 die net zo oud is als de MR2.

Denk ook maar aan het verschil in nieuwprijs van meer dan 15.000 euro en de enorme gewildheid en het toch weinige aanbod.

Een spannende keuze!
Gidon-V6
Ook nog effe mijn mening achterlaten ;D .

Ga maar voor de turbokit :3gears:

Met alle respect voor diegene die het er niet mee eens zijn, maar de Mr2 heeft mee stijl dan s2000.
FWE
Ik lul al aardig mee !
Met een beetje zoeken vind je er af toe eentje met weinig km's voor rond de 20/ 21K, maar ja, wat heb je dan? Ik heb wel een paar mooie exemplaren gezien in Duitsland voor 14 á 15, Daar komen dan invoerrechten bij etc. en dan heb je een redelijk exemplaar.

Maar het feit blijft dat je niet weet wat je koopt en ik weet wel wat ik nu heb.

Daarnaast moet ik ook zeggen dat ik er van uitga dat mijn auto particulier nog zo'n 15 á 16 K waard is en dus niet bij een handelaar moet gaan leuren met de MR2. Daar heb ik geen zin in.

De beslissing gaat daardoor toch aardig naar een Turbootje. Eerst even bijkomen van het bedrag dat ik neer heb moeten leggen voor de vakantie (kon ik al kit voor kopen en heen en weer vliegen naar Köln) en dan denk ik deze zomer de knoop door te hakken

Alvast bedankt allemaal en ik laat het uiteraard aan jullie weten
Bremo
Bij zo'n overweging zou ik ook zeker de V6 een kansje geven. Meer power, mooiere loop en een geweldig geluid. Waarschijnlijk niet zoveel koppel als met een turbo maar wel voorspelbaarder en pakt lekkerder op.

Tenzij je echt vaak sportief rijd (evt circuit) lijkt me de MR houden een betere keuze. Toch wat relaxter lijkt me..
FWE
Ik lul al aardig mee !
Met een V6 zou ik over moeten gaan op een motorswap. Dan weet ik dus ook niet wat ik voor motor krijg. Of zie ik dat verkeerd?
Bremo
Dat ligt er een beetje aan. Als je al gaat voor een Toyota v6 dan hoef je je toch geen zorgen te maken? Met een turbo kan er ook van alles misgaan.

Als je zeker wilt zijn kun je ook een V6 opsnorren en deze volledig opnieuw opbouwen. Kan je gelijk nog even wat meer vermogen eruit persen ;D
FWE
Ik lul al aardig mee !
Bremo wrote:Met een turbo kan er ook van alles misgaan.

Dat is waarom ik het bij TTE wil laten doen. Volgens mij komt het daar allemaal wel goed
Bremo wrote:
Als je zeker wilt zijn kun je ook een V6 opsnorren en deze volledig opnieuw opbouwen. Kan je gelijk nog even wat meer vermogen eruit persen ;D

Ik heb geen zin om zelf te gaan hobby'en, ik wil gewoon mijn auto brengen, ophalen en verder geen problemen
Etter
S2k!! :)
Bremo
FWE wrote: Ik heb geen zin om zelf te gaan hobby'en, ik wil gewoon mijn auto brengen, ophalen en verder geen problemen

Misschien dan die engelsman? of is dat geen bedrijf waar je bij terecht kan als het niet goed gaat..
Christopher
FWE wrote:
Proefrijden in een MR2 Spider met turbo lijkt mij onwaarschijnlijk daar volgens mij niemand zoiets heeft in NL.
[late reactie modus]
:psyco: Ohh, je hebt al een ZZW30 :frusty:
[/late reactie modus]

S2000 rijdt echt vele malen beter dan een ZZW30, geloof me ;) Maar dat moet je toch echt zelf uitvinden. Ook zei je ergens dat het doorhalen in toeren je vermoeiend lijkt. Nou, ik kan je zeggen: dat wordt nooit vermoeiend! En ook onderin heeft de S2000 veel vermogen dus dat zal echt niet altijd hoeven. Het lekkere van een S2000 is ook dat je prima 50 in de 5e versnelling kan rijden en dus lekker zuinig rijd :)
Surferdude
Hier moet ik je toch even corrigeren/aanvullen, het vermogen van een S2K onder de 5500 rpm is niet echt iets om over naar huis te schrijven... Niet traag hoor, maar zeker niet bloedsnel. Wil je snel zijn met een S2K moet je hem hoog in de toeren houden. Maar waarom snel zijn in een S2K? Het is een cabrio dus daar hoort per definitie het toer/cruis-gedrag bij vind ik. 190 Km/h in een cabio is aleen maar leuk voor korte stukjes hoor.. En dat ie sneller is dan een ZZW30 weet ik wel zeker.

Dat rijden van 50Km/h in de 5e versnelling klopt wel, gaat prima zelfs.
Christopher
Tja, ik weet de exacte gegevens niet van de S2000, maar heb er vaak genoeg in gereden om te kunnen zeggen dat hij onderin ook echt niet sloom aanvoelt.
En idd, je hoeft niet per se supersnel te zijn. Vooral als dagelijkse auto wil je gewoon een auto die soepel is, die je als het nodig is wel goed hard kan doortrekken. Vooral als het een cabrio is :)
Ewoud
Qua looks zou ik voor de S2000 gaan (dat ik het nog eens zou zeggen over een honda, nee Ben, niet quoten :P)

Maar ik zou er wel eerst eens mee gaan rijden, want als ik het zo allemaal hoor over het lawaai (en die van het filmpje is helemaal om gek van te worden, zo'n $%£$^geluid dat ie maakt) is dat idd net niks. Ik vond een ZZW30 met 5-bak al vrij lawaaierig tijdens de proefrit daarmee, een paar jaar terug.

Nou ben ik wellicht een rust en stilte freak, maar toch, had wel zoiets van, rijd goed, maar liever een versie met 6-bak als ik een ZZW30 zou rijden, die is gewoon ongetwijfeld een stuk stiller bij snelweg tempo ;)
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Ik heb een civic typeR gehad en de 6de versnelling is eigenlijk gewoon een 5de versnelling want de eerste is relatief klein.En in 6de haalt ie nog relatief hoge toerentallen als je 120km/h rijdt.
Ik gebruikte in feite de 1ste niet,vertrok altijd in 2de omdat de 1ste zo klein was.
Christopher
Tijdens normaal rijden is de S2k ongeveer even stil als een std. SW20 vind ik :)
Dokter Rob
Ewoud wrote: Ik vond een ZZW30 met 5-bak al vrij lawaaierig tijdens de proefrit daarmee, een paar jaar terug.

Nou ben ik wellicht een rust en stilte freak, maar toch, had wel zoiets van, rijd goed, maar liever een versie met 6-bak als ik een ZZW30 zou rijden, die is gewoon ongetwijfeld een stuk stiller bij snelweg tempo ;)

tip van Rob:

maak eens een proefrit met een Chrysler 300...

zijn ook redelijk geruisloos, en het komt nog aardig van zijn plek ook...;)
Post Reply