Standaard hoofdcat eruit dan zeker? Heb t verschil op youtube gehoord, das aanzienlijk.Hoofdcat werkt tevens als flinke demper.
Nu merk je zeker wel flink wat vermogenswinst?
Hoe staat t? heb je foto's? ben benieuwd.
Kans op schade door precat
Moderator: Pieten
-
multiballs
inderdaad de grote cat is er ook tussenuit,
blijkbaar dempt die behoorlijk wat geluid,
had een iets gedempter geluid gehoopt,
ben wel wat gewend,
maar heb ook buren,en woon in een woonwijk...
zal binnenkort even foto's maken,
en binnenkort even achter een rvs demperpot aan,en
er tussen laten lassen...
blijkbaar dempt die behoorlijk wat geluid,
had een iets gedempter geluid gehoopt,
ben wel wat gewend,
maar heb ook buren,en woon in een woonwijk...
zal binnenkort even foto's maken,
en binnenkort even achter een rvs demperpot aan,en
er tussen laten lassen...
-
multiballs
heb vandaag alles weer eronder weg gehad,
ivm motor wissel,
alles is nu weer toppie,
mooie jonge motor,weinig km's,
nu binnenkort even een rvs demperpot eronder....
ivm motor wissel,
alles is nu weer toppie,
mooie jonge motor,weinig km's,
nu binnenkort even een rvs demperpot eronder....
Hij zit eronder!
De aanpassingen in de hoek van het laatste stukje uitlaat zijn precies goed uitgevallen en de uitlaat blijft nu 1-1,5 cm vrij van de katalysator. Het geluid is donker en binnen acceptabele nivo's de vermogenswinst is merkbaar. De motor blijf beter aan het gas hangen, waarschijnlijk door de lagere tegendruk door het ontbreken van de pre-cats. Ik heb wel een stuk uit de achterkant moeten zagen omdat de uitlaat nu als een soort dtm achter de auto uitsteekt. Foto('s) ga ik proberen volgende week te plaatsen.
vrgr
Henri
De aanpassingen in de hoek van het laatste stukje uitlaat zijn precies goed uitgevallen en de uitlaat blijft nu 1-1,5 cm vrij van de katalysator. Het geluid is donker en binnen acceptabele nivo's de vermogenswinst is merkbaar. De motor blijf beter aan het gas hangen, waarschijnlijk door de lagere tegendruk door het ontbreken van de pre-cats. Ik heb wel een stuk uit de achterkant moeten zagen omdat de uitlaat nu als een soort dtm achter de auto uitsteekt. Foto('s) ga ik proberen volgende week te plaatsen.
vrgr
Henri
-
multiballs
ben benieuwd naar de foto's,
ik heb een afspraak staan op 26/08,
komt dan een rvs demper tussen de kat vervangende pijp,
zal dan ook even foto's plaatsen,
m'n nieuwe motor doet het toppie!!
ik heb een afspraak staan op 26/08,
komt dan een rvs demper tussen de kat vervangende pijp,
zal dan ook even foto's plaatsen,
m'n nieuwe motor doet het toppie!!
Op dit moment nog http://www.monkeywrenchracing.com. Heb ze tijdje geleden mailtje gestuurd of wij geen spullen van hun kunnen verkopen maar ze zijn erg traag met reageren.
Heb je er al 1 gevonden?
Heb je er al 1 gevonden?
-
multiballs
heb een complete set voor mijn mr2 gekocht daar,en had het snel thuis...
goed verpakt,en alles erbij...
denk dat ze mischien liever rechtstreeks aan de klant verkopen??
goed verpakt,en alles erbij...
denk dat ze mischien liever rechtstreeks aan de klant verkopen??
Omdat T graag ook in Carlifornie auto's verkoopt en het hele modellengamma moet voldoen aan de daar geldende uitlaatgas norm kwamen ze op de proppen met een ULEV (ultra low emission vehicule) in de vorm van de MR2. Toch al licht van gewicht en met de twee precats voor de opwarm fase van de motor, net schoon genoeg. Nu is deze taak overgenomen door de Prius. Terug naar de vraag: als de motor warm is doen de precats (bijna) niets meer en zijn dus niet van invloed op de APK.
vrgr
Henri
vrgr
Henri
Eind oktober zullen wij ook een aantal spruitstukken bestellen. Voor de liefhebber zeg maar 
-
The Black One
wat voor spruitstukken ?Xhermes wrote:Eind oktober zullen wij ook een aantal spruitstukken bestellen. Voor de liefhebber zeg maar
en al een idee van wat ze gaan kosten ?
-
The Black One
ok, dank je. zal er over denken. moet sowieso eerste even tijd vrijmaken om het ding na te kijken voor de keuring. Misschien dan maar even langer wachten en direct zo'n ding er op zetten.
Las ik nou ergens hier dat de pasvorm niet zo goed was ?
Las ik nou ergens hier dat de pasvorm niet zo goed was ?
- whitespyder
- Ik lul al aardig mee !
Van wat ik van de amerikaanse forums heb gelezen en begrepen:
spruitstukken:
Bij de goedkopere spruitstukken kan de flens aan blokzijde op een gegeven moment vervormen en dus lucht gaan lekken. Alsmede mogelijk ook door warmte scheurvorming ontstaan.
UIteindelijk blijkt dan alle waar naar zn geld. De duurdere spruitstukken hebben zo te zien meer materiaaldikte.
Einddempers:
Uitlaten met midden eindstukken hebben problemen met de bocht om de (hoofd)cat en aansluiting onder de bumper, daar ze schijnbaar ontworpen zijn op een catvervangingspijp.
spruitstukken:
Bij de goedkopere spruitstukken kan de flens aan blokzijde op een gegeven moment vervormen en dus lucht gaan lekken. Alsmede mogelijk ook door warmte scheurvorming ontstaan.
UIteindelijk blijkt dan alle waar naar zn geld. De duurdere spruitstukken hebben zo te zien meer materiaaldikte.
Einddempers:
Uitlaten met midden eindstukken hebben problemen met de bocht om de (hoofd)cat en aansluiting onder de bumper, daar ze schijnbaar ontworpen zijn op een catvervangingspijp.