Mysterie: auto start niet meer! HELP !!
Moderator: Pieten
Mysterie: auto start niet meer! HELP !!
MR2 (1990, 2.0) al 8 jaar in bezit, goedkoop gekocht van handelaar. Alles bleek later kapot (versnellingsbak, koppeling, remmen vast, etc.), dus bijna alles zelf vervangen/gerepareerd met ex-vriend samen. Toen zelf auto uit elkaar gehaald en haar laten spuiten. Na spuiten alles weer opgebouwd en afgehangen. Na 3 maanden al blazen door de lak en 2x iemand tegen mijn auto gereden, jammer van al dat werk!
Auto rijdt nu verder goed, enige mankement dat bij nat weer (wasstraat!) zeer slecht loopt en na 15 min. weer normaal. Lijken echter niet de kabels te zijn en gebeurt maar af en toe.
Verleden week (toevallig in Brabant) wil MR2 niet meer starten. Startmotor gaat soepel rond, maar geen "broem"?? Controle accu, vonk, etc. Alles goed. Brandstofpomp? Deze loopt niet. Naar garage gesleept door de sneeuw.
Toyota Oostendorp (Helmond) heeft 2 dagen - totaal meer dan 5,5 uur - gezocht, maar NIETS gevonden! Benz. pomp was goed, was getest. Auto startte plots weer, dus kon ophalen. Wel behoorlijk moeten betalen...
Bijna 2 dagen liep auto normaal en toen (na regenbui) weer NIETS! Heb alle connectors aangedrukt, schoongemaakt, plastic onder motorkap om evt droog te houden, kabels geschud, etc. Maar nog niets...
Kan dus nog zijn: contactslot, electronica, startonderbreker, verdelerkap lekt (?), ECU nat (?) of gewoon kabelbreuk of connector vies / los. Het probleem doet zich plots voor en is plots weer weg.
Auto lekt ook erg, ergens rechts voor in de auto(?), dus heb voetenbadje. Hier zit ook de ECU die niet tegen vocht kan, hoorde ik?? Indien ligt aan vochtprobleem, dan moet ik de auto eerst droog kunnen stallen. Als ze dan - vanzelf - weer doet, dan weet ik genoeg en plak/spray ik ALLES gewoon waterdicht.
Wie-o-wie heeft idee / advies / hulp, liefst omgeving Almere? Wordt gewoon betaald, maar wil wel opgelost hebben. Kan niet zonder mijn auto en mis haar elke dag!
Auto rijdt nu verder goed, enige mankement dat bij nat weer (wasstraat!) zeer slecht loopt en na 15 min. weer normaal. Lijken echter niet de kabels te zijn en gebeurt maar af en toe.
Verleden week (toevallig in Brabant) wil MR2 niet meer starten. Startmotor gaat soepel rond, maar geen "broem"?? Controle accu, vonk, etc. Alles goed. Brandstofpomp? Deze loopt niet. Naar garage gesleept door de sneeuw.
Toyota Oostendorp (Helmond) heeft 2 dagen - totaal meer dan 5,5 uur - gezocht, maar NIETS gevonden! Benz. pomp was goed, was getest. Auto startte plots weer, dus kon ophalen. Wel behoorlijk moeten betalen...
Bijna 2 dagen liep auto normaal en toen (na regenbui) weer NIETS! Heb alle connectors aangedrukt, schoongemaakt, plastic onder motorkap om evt droog te houden, kabels geschud, etc. Maar nog niets...
Kan dus nog zijn: contactslot, electronica, startonderbreker, verdelerkap lekt (?), ECU nat (?) of gewoon kabelbreuk of connector vies / los. Het probleem doet zich plots voor en is plots weer weg.
Auto lekt ook erg, ergens rechts voor in de auto(?), dus heb voetenbadje. Hier zit ook de ECU die niet tegen vocht kan, hoorde ik?? Indien ligt aan vochtprobleem, dan moet ik de auto eerst droog kunnen stallen. Als ze dan - vanzelf - weer doet, dan weet ik genoeg en plak/spray ik ALLES gewoon waterdicht.
Wie-o-wie heeft idee / advies / hulp, liefst omgeving Almere? Wordt gewoon betaald, maar wil wel opgelost hebben. Kan niet zonder mijn auto en mis haar elke dag!
- Timmo Wijker
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
- Type MR2: AW11
Check je verdelerkap en rotor even en je bougie kabels en dergelijke, ik heb ook een keer gehad dat iedere keer met vocht hij slecht ging lopen, uitviel, of niet wilde starten, zat hem in bougiekabels en verdelerkap.
En Misschien is je bobine wel kapot........... maar dat zou je allemaal even moeten testen en bekijken, kijk anders desnoods even of er een clublid in je buurt woont die je even kan helpen?
Verder zou je kunnen kijken naar je luchtfilter, is dat orgineel?? of openluchtfilter?? kijk is of daar veel vocht in komt? en zoiezo zorg dat alle electronica droog blijft, maar als het gewoon allemaal gemonteerd zit zoals orgineel moet dat goed zijn................
En Misschien is je bobine wel kapot........... maar dat zou je allemaal even moeten testen en bekijken, kijk anders desnoods even of er een clublid in je buurt woont die je even kan helpen?
Verder zou je kunnen kijken naar je luchtfilter, is dat orgineel?? of openluchtfilter?? kijk is of daar veel vocht in komt? en zoiezo zorg dat alle electronica droog blijft, maar als het gewoon allemaal gemonteerd zit zoals orgineel moet dat goed zijn................
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Wat ik WEL weet...
Bobine is goed, anders geen vonk. Motor gaat soepel rond, maakt alleen geen enkel startgeluid. Geen seconde.
Bij benzine-probleem zou de motor toch - even - moeten starten? En bij luchtfilter vochtig toch ook? Heb geen open filter.
Welke electronica kan de starter compleet onderbreken en hoe test ik dat?
Bij benzine-probleem zou de motor toch - even - moeten starten? En bij luchtfilter vochtig toch ook? Heb geen open filter.
Welke electronica kan de starter compleet onderbreken en hoe test ik dat?
Toevallig ben ik een paar weken terug ook met hetzelfde probleem gestrand in het mooie belgische "Mol" Ik had ook altijd met nat weer last van moeilijk starten slecht rijden tot hij warm is en af en toe gewoon uitvallen Maar wel starten en goed rijden als hij droog is...
Maar goed in "Mol" zelfde symptomen, wel vonk maar niet starten. Omdat ik het motorblok zo ontzettend zat was hier ook een nieuwe in gedaan. Met dit alles bezig te zijn geweest heb ik mijn reden wel achterhaald denk ik.
Bij mij was de behuizing van de bobine helemaal opengescheurd en de binnekant dus behoorlijk verroest, resultaat hij deed het nog wel, schijnbaar vonk maar niet echt krachtig dus... Ook was de bobinekabel gescheurd en vonkte hij buitenom. (dit overigens tijdelijk verholpen met andere kabel)
Ik zou je dus aanraden de bobine even uit de auto te halen en gewoon even goed nakijken. Ook zou het je startrelais kunnen zijn die blijft plakken, kun je ook schoonmaken, of een nieuwe.
Mocht dit alles niet helpen kun je net als mij altijd nog een nieuw motorblok erin gooien
P.s. ECU zit niet rechtsvoor maar in je kofferbak, achter de bekleding tegen de motorruimte. Als het goed is zit die dus vochtvrij
Gr, Thierry
Maar goed in "Mol" zelfde symptomen, wel vonk maar niet starten. Omdat ik het motorblok zo ontzettend zat was hier ook een nieuwe in gedaan. Met dit alles bezig te zijn geweest heb ik mijn reden wel achterhaald denk ik.
Bij mij was de behuizing van de bobine helemaal opengescheurd en de binnekant dus behoorlijk verroest, resultaat hij deed het nog wel, schijnbaar vonk maar niet echt krachtig dus... Ook was de bobinekabel gescheurd en vonkte hij buitenom. (dit overigens tijdelijk verholpen met andere kabel)
Ik zou je dus aanraden de bobine even uit de auto te halen en gewoon even goed nakijken. Ook zou het je startrelais kunnen zijn die blijft plakken, kun je ook schoonmaken, of een nieuwe.
Mocht dit alles niet helpen kun je net als mij altijd nog een nieuw motorblok erin gooien
P.s. ECU zit niet rechtsvoor maar in je kofferbak, achter de bekleding tegen de motorruimte. Als het goed is zit die dus vochtvrij
Gr, Thierry
Thanx!
Vandaag sleept ik "haar" naar een garage. Dan kan ik beter kijken dan buiten in de sneeuw. Kan dan ook bobine en zo beter bekijken.
Volgens mijn CDROM lijkt de ECU - bij mijn model - wel voorin te zitten? Zal eens plaatje meesturen, als ik weet hoe ik die hier kan uploaden...
Volgens mijn CDROM lijkt de ECU - bij mijn model - wel voorin te zitten? Zal eens plaatje meesturen, als ik weet hoe ik die hier kan uploaden...
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Je hebt toch een SW20? Of toch een AW11?
Voor uploaden van plaatjes: ga naar http://www.tinypic.com en hou max 800 x 600 aan.
Voor uploaden van plaatjes: ga naar http://www.tinypic.com en hou max 800 x 600 aan.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Voor deze ene keer krijg je gelijk Frank...
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
Nou, dan ga ik - als de auto naar garage is gesleept en binnen staat - maar eens beginnen met alles controleren en lostrekken. Jammer dat niemand precies DIT probleem heeft gehad..
PS. Arnie, je kent me! Zag gisteren je profiel en kwartje viel. Zag je trouwens paar jaar geleden rijden van Helmond-Venray, ik reed toen elke dag Venray-Helmond en dacht je al te herkennen, ook aan de snelheid.
Wel leuk dat je nu ook een MR2 hebt!! Dan is - dankzij mij? - je smaak erop vooruit gegaan sinds die kever, wha ha! LOL
PS. Arnie, je kent me! Zag gisteren je profiel en kwartje viel. Zag je trouwens paar jaar geleden rijden van Helmond-Venray, ik reed toen elke dag Venray-Helmond en dacht je al te herkennen, ook aan de snelheid.
Wel leuk dat je nu ook een MR2 hebt!! Dan is - dankzij mij? - je smaak erop vooruit gegaan sinds die kever, wha ha! LOL
- SpeedDevil
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
- Type MR2: AW11
Ben ook uit Helmond gevlucht per 1 dec. 2009, naar ver weg, ha ha!
Maar ik heb GOED nieuws; plots liep de MR2 weer!! Dus inderdaad een vochtprobleem, maar wat?? Meteen naar garage gegaan en daar alles 1 voor 1 natgemaakt en wat denk je dat het was?
De kabel tussen de bobine en en de verdelerkap was vlak onder de verdelerkap-connector (onder het zachte beschermrubber!) kapot. Toen de auto liep was dit duidelijk te zien, maar zonder die vonken zou ik dat nooit gevonden hebben...
Met dank aan Rob van "Glascoating 't Gooi / Aircoservice / APK" in Almere! ([url]http://www.glascoatinggooi-flevoland.nl)[/url]. En hij kan ook nog goedkoop autoruiten vervangen. Kosten reparatie: niets! Maar hij heeft er een klant bij nu.
Allen van het forum van harte bedankt !!!
PS. Arnie: wist je meteen dat ik het was?
Maar ik heb GOED nieuws; plots liep de MR2 weer!! Dus inderdaad een vochtprobleem, maar wat?? Meteen naar garage gegaan en daar alles 1 voor 1 natgemaakt en wat denk je dat het was?
De kabel tussen de bobine en en de verdelerkap was vlak onder de verdelerkap-connector (onder het zachte beschermrubber!) kapot. Toen de auto liep was dit duidelijk te zien, maar zonder die vonken zou ik dat nooit gevonden hebben...
Met dank aan Rob van "Glascoating 't Gooi / Aircoservice / APK" in Almere! ([url]http://www.glascoatinggooi-flevoland.nl)[/url]. En hij kan ook nog goedkoop autoruiten vervangen. Kosten reparatie: niets! Maar hij heeft er een klant bij nu.
Allen van het forum van harte bedankt !!!
PS. Arnie: wist je meteen dat ik het was?