lucht benzine afstellen.. gen3 turbo
Moderator: Pieten
lucht benzine afstellen.. gen3 turbo
wat is het meest gebruikte afstel apparaat voor de gen3..
zonder stand alone te gebruiken.
merk aan mijn benzine verbruik en uitlaat kleur dat de de motor heel rijk staat..
ook de geur staat veelste rijk.
wilde dat aan kunnen passen..
zonder stand alone te gebruiken.
merk aan mijn benzine verbruik en uitlaat kleur dat de de motor heel rijk staat..
ook de geur staat veelste rijk.
wilde dat aan kunnen passen..
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
daar zeg je wat..
maar we hadden 2 rubbere leiiding verkeerd aan gesloten..
en bij het gas geven gaf het een soort trompet geluid..
dus die monteur de leidingen na lopen en dicht knijpen.
bij sommige leiding liep de motor zeker wat rustiger..
tot bijna uitvallen..
okee jah iets anders dan stand alone
kwam deze dingen tegen..
apexi neo.. air fule regelaar..
denk dat door de spullen die op de mr2 zijn gemonteert
dp air intake dat er misschien waarders binnen komen
waar de ecu.. te veel laat inspuiten
correct me if i am wrong..
reed gewoon 1op 8 en dat kan niet kloppen..
motor draait overgens wel heel nettjes stationair..
start meteen ..enzz
heb er injector cleaner in gegooit en het lijkt wel wat te helpen.
gooi er steeds 20 euro in en rij er dan mee tot dat het lampje aan geaat van het reserve..
eerste keer reed ik maar 103 km op de 20 euro
tweede keer 110 met de 20 euro
ben nu bezig met de volgende 20 euro en injector cleaner
en zo als het er naar uit ziet haal ik wel de 130 km.. sta op
98 km en nog 3 streepjes te gaan
wel aai ik nu het gaspedaal en schakel snel op..
motor heeft overgens na de swap 3 jaar stil gestaan..
dus die injector cleaner kan geen kwaad zo te zien
ben benieuwd wat dat zal doen..
maar visueel en op het reuk is tie te rijk..
daar even wat aan afstellen en denk dat het vermogen en
de benzine verbruik.. aardig zullen mee vallen
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Puur afhankelijk van wat voor soort kilometers het zijn he. Snelweg of binnendoor, en ook hoe het verkeer doorstroomt etc.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
als je op 13 liter al 160km haalt rij je wel heel erg zuinig.. niets meer aan doen.. met kapotte lambda rij je 1 op 6, niet af proberen te stellen met stock ecu want dat gaat niet. wil je afstellen, moet je naar stand alone,wat ik jou niet aanraad, met alle respect maar dat is een vak appart. weinig mensen kunnen mappen.
@ frankie
nee dat was gewoon een kleine reken vb..
dacht dat de turbo's als ze goed zijn wel 1 op 12 konden rijden..
en dat ze bij net gebruik.. even zuinig als de 3sge zijn..
van daar dat ik de 1 op 12 had genomen als voorbeeld
maar las net dit draadje
showthread.php?t=12953&page=2
en zou best kunnen zijn dat die sonde van mij het ook heeft begeven
rij er pas mee dit is mijn 2de dag
en als hij koud is wilt tie wel eens inhouden..
en is ook onzuinig met het rijden..
als hj warm is doet hij niet moeilijk
even kijken als die monteur het kan na meten als die stuk is
iemand misschien een onderdeel nummer van de sondes?
voor de gen3 turbo..
ga zo weer naar huis en als tie weer stotterd dan moet er
seieus naar gekeken worden..
zonde zo een sonde:)
nee dat was gewoon een kleine reken vb..
dacht dat de turbo's als ze goed zijn wel 1 op 12 konden rijden..
en dat ze bij net gebruik.. even zuinig als de 3sge zijn..
van daar dat ik de 1 op 12 had genomen als voorbeeld
maar las net dit draadje
showthread.php?t=12953&page=2
en zou best kunnen zijn dat die sonde van mij het ook heeft begeven
rij er pas mee dit is mijn 2de dag
en als hij koud is wilt tie wel eens inhouden..
en is ook onzuinig met het rijden..
als hj warm is doet hij niet moeilijk
even kijken als die monteur het kan na meten als die stuk is
iemand misschien een onderdeel nummer van de sondes?
voor de gen3 turbo..
ga zo weer naar huis en als tie weer stotterd dan moet er
seieus naar gekeken worden..
zonde zo een sonde:)
- base86
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
ALs je er echt van overtuigd bent dat hij niet goed loopt, koop een A/F meter, volgens heb ik ergens gelezen dat je een downpipe hebt op je turbo, kan je de sensor zo indraaien.
Dan zie je precies wat je auto doet!
Wanneer je die hebt, kan je eventueel als je het een beetje bij wilt sturen aan wilt passen met bijvoorbeeld een Apexi SAFC (Neo is de nieuwste versie volgensmij) inderdaad waardes aanpassen, maar let hier wel ERG goed mee op. Er word volgensmij trouwens aangeraden om dit te gebruiken icm met een Fuel pressure regulator, maar bind me daar niet op vast.
Dan zie je precies wat je auto doet!
Wanneer je die hebt, kan je eventueel als je het een beetje bij wilt sturen aan wilt passen met bijvoorbeeld een Apexi SAFC (Neo is de nieuwste versie volgensmij) inderdaad waardes aanpassen, maar let hier wel ERG goed mee op. Er word volgensmij trouwens aangeraden om dit te gebruiken icm met een Fuel pressure regulator, maar bind me daar niet op vast.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- base86
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik rijd zelf met deze rond:
http://www.aemelectronics.com/wideband- ... ge-kit-745
http://www.aemelectronics.com/wideband- ... ge-kit-745
@base
aem zijn wel goede dingen he..
zat zelf naar deze te kijken
http://www.youtube.com/watch?v=NBCBZVlomRg
maar heb jij dan die lambda sensor weg gehaald bij jou..?
of stuur je ook je air fuel ratio aan dmv een wide band extra
merk je het verschil met het tunnen van de air ratio en je benzine verbruik
aem zijn wel goede dingen he..
zat zelf naar deze te kijken
http://www.youtube.com/watch?v=NBCBZVlomRg
maar heb jij dan die lambda sensor weg gehaald bij jou..?
of stuur je ook je air fuel ratio aan dmv een wide band extra
merk je het verschil met het tunnen van de air ratio en je benzine verbruik
die apexi afc beginnen bij 0 zeg maar
dus niets aan de hand..
en vanaf de o kan er worden bij gesteld...
beetje bij beetje tot dat je de juiste waardes hebt..
http://www.youtube.com/watch?v=ciAVQuVeZ9g
dit is de tweede versie de eerst ziet er wel makkelijker uit
daar hebt je bij 6 toeren tallen een knopje waar mee je de benzine
bij en afkunt stellen..
verder denk ik dat als je timing goed staat je aardig wat vermogen er uit kunt halen..
dus niets aan de hand..
en vanaf de o kan er worden bij gesteld...
beetje bij beetje tot dat je de juiste waardes hebt..
http://www.youtube.com/watch?v=ciAVQuVeZ9g
dit is de tweede versie de eerst ziet er wel makkelijker uit
daar hebt je bij 6 toeren tallen een knopje waar mee je de benzine
bij en afkunt stellen..
verder denk ik dat als je timing goed staat je aardig wat vermogen er uit kunt halen..
- base86
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Na de SAFC afgesteld te hebben rijd ik nu op fullboost een nette waarde ergens tussen de 10.5 en 11.5 A/F R
Qua benzineverbruik heb ik er eigenlijk nog nooit erg op gelet omdat dit voor mij een 2e auto is waar gewoon momenteel nog alleen plezierritjes mee gemaakt worden.
Uit m'n hoofd rijd ik zo'n 300miles op een tank. (50L)
Zou zo'n 1:9.6 zijn.
Maar qua vermogen merk ik deze goede afstelling heel erg. Dus ik denk dat je er hoe dan ook goed aan doet om een Wideband te monteren, dit geef je gelijk een indicatie wa je motor doet.. loopt hij te rijk ? te arm ? of juist goed..
Qua benzineverbruik heb ik er eigenlijk nog nooit erg op gelet omdat dit voor mij een 2e auto is waar gewoon momenteel nog alleen plezierritjes mee gemaakt worden.
Uit m'n hoofd rijd ik zo'n 300miles op een tank. (50L)
Zou zo'n 1:9.6 zijn.
Maar qua vermogen merk ik deze goede afstelling heel erg. Dus ik denk dat je er hoe dan ook goed aan doet om een Wideband te monteren, dit geef je gelijk een indicatie wa je motor doet.. loopt hij te rijk ? te arm ? of juist goed..