Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...
De oliepomp is ermee gekapt... heeft er dus voor gezorgd dat alles kapot is gelopen... Ik ga eerst even DymoTrack contacteren om te kijken hoeveel alles kost (dan word t schorsen en rijd hij pas weer eind dit jaar). Of te koop aanbieden in onderdelen of in een geheel waarbij een revisie nodig is...
Nou weet ik niet hoeveel je budgettechnisch te kort komt, maar je kunt ook overwegen om de auto te houden, maar de hardtop weer te verkopen.
Van dat geld (plus natuurlijk wat meer) koop je weer een gebruikte 2zz, en swapt die er in. Aan aanbouwdelen en slijtdelen hoef je immers niets meer uit te geven, dat heb je allemaal al.
En dan blijf je tien jaar lang met je voet van je gas af, tot je weer budget hebt, voor het geval dat je blok weer ploft.....
Green Goblin schreef:Nou weet ik niet hoeveel je budgettechnisch te kort komt, maar je kunt ook overwegen om de auto te houden, maar de hardtop weer te verkopen.
Van dat geld (plus natuurlijk wat meer) koop je weer een gebruikte 2zz, en swapt die er in. Aan aanbouwdelen en slijtdelen hoef je immers niets meer uit te geven, dat heb je allemaal al.
En dan blijf je tien jaar lang met je voet van je gas af, tot je weer budget hebt, voor het geval dat je blok weer ploft.....
ik ga proberen een bedrijf te vinden dat de revisie deels kan doen, demonteren kan ik zelf, laat de krukas opmeten etc door het bedrijf doen en dan iemand zoeken die het in mekaar zet... het is nu overwegen... overwegen overwegen...
Green Goblin schreef:Sherwin, ik ben wat aan het researchen, mag ik vragen waarom je maar 1 aandrijfas uit de bak gehaald hebt ?
Tuurlijk, ik kon de bak namelijk met 1 aandrijfaf erin makkelijk onder vandaan halen... Ik had ruimte genoeg, daarom heb ik hem er niet uit getrokken. Trouwens die ebay ad waa verlopen, waar ging het om?
Ik ben nu aan het overwegen de MR2 te maken en dan kijken wat de markt doet.
Heeft iemand nog tips waar ik nieuwe drijfstanglagers, nieuwe krukas en een nieuw setje tandwielen voor een 2zz-ge kan krijgen voor een nette prijs? Ik heb ebay al gechecked.
De motor gaat er in een week of twee uit en gelijk uit elkaar. Maar wil me nu vast op de parts gaan orienteren.
krukas los zal niet meevalle.. je oude krukas kunnen ze slijpen.. lagers moet je nemen van OEM ,clevet of ACL.. maar die moet je je motorbouwer laten bestellen.. niet vooraf want je kun vooraf niet weten hoe ver je krukas afgeslepen moet worden aangezien deze zonder olie gelopen heeft..
dus laat die lagers je motorbouwer regelen.. dan heb je zeker de goede..
alleen als je krukas niets geleden heeft kun je de maat lagers bestellen die in je hoofdlagerkappen en drijfstangkappen gegraveerd staan
als je toch bezig bent.. laat het geheel balanceren, je krukas lichter maken, en andere klepveren erin.. dan kun je weer wat meer toeren draaien, en je motor loopt mooier/soepeler stand alone ecu erin en op naar de 10.000rpm
frankie-turbo schreef:krukas los zal niet meevalle.. je oude krukas kunnen ze slijpen.. lagers moet je nemen van OEM ,clevet of ACL.. maar die moet je je motorbouwer laten bestellen.. niet vooraf want je kun vooraf niet weten hoe ver je krukas afgeslepen moet worden aangezien deze zonder olie gelopen heeft..
dus laat die lagers je motorbouwer regelen.. dan heb je zeker de goede..
alleen als je krukas niets geleden heeft kun je de maat lagers bestellen die in je hoofdlagerkappen en drijfstangkappen gegraveerd staan
als je toch bezig bent.. laat het geheel balanceren, je krukas lichter maken, en andere klepveren erin.. dan kun je weer wat meer toeren draaien, en je motor loopt mooier/soepeler stand alone ecu erin en op naar de 10.000rpm
Ik zou dan gelijk een ander vliegwiel, zuigers, drijfstangen, nokken, kleppen, klepschotels en klepveren monteren. Echter wil ik de motor nu standaard bouwen zodat als ik de auto aanbied, hij rijdend te koop staat (en betrouwbaar is) daarnaast ga ik zelf turbo rijden van een ander merk
De mr2 heeft me veel geleerd en ik heb er bijzonder veel plezier mee gehad. Ik wil alleen een Nissan Silvia S14 gaan kopen. En deze auto bouwen voor de Drift. (motorisch wil ik rond de 350-400 pk's gaan zitten) Met de mr2 vind ik het lastig hem lang dwars te houden vanwege het gewicht achterin.
Dit word dus de laatste keer dat ikzelf de MR2 uit elkaar trek en helemaal tiptop in orde maak.
Sherwin schreef:Ik zou dan gelijk een ander vliegwiel, zuigers, drijfstangen, nokken, kleppen, klepschotels en klepveren monteren. Echter wil ik de motor nu standaard bouwen zodat als ik de auto aanbied, hij rijdend te koop staat (en betrouwbaar is) daarnaast ga ik zelf turbo rijden van een ander merk
De mr2 heeft me veel geleerd en ik heb er bijzonder veel plezier mee gehad. Ik wil alleen een Nissan Silvia S14 gaan kopen. En deze auto bouwen voor de Drift. (motorisch wil ik rond de 350-400 pk's gaan zitten) Met de mr2 vind ik het lastig hem lang dwars te houden vanwege het gewicht achterin.
Dit word dus de laatste keer dat ikzelf de MR2 uit elkaar trek en helemaal tiptop in orde maak.
Gr. Sherwin
pfff ga je zoveel stappen terug ja naar een nissan.. a.k.a. japanse renault..
koop dan een soarer ofzo met 1 of 2jz motor.. die draaien zonder interne aanpassingen lachend 600pk betrouwbaar. een sr20det moet je boven de 300pk al gaan verbouwen.. voornamelijk het rocker-stopper systeem in de kop is erg onbetrouwbaar..
Nou sherwin dan zou ik lekker niks meer aan de mr2 doen. En gewoon zo verkopen want het geld waar je het voor maakt zie volgens mijn niet meer terug. Ik zou dat geld dan gewoon voor het nieuwe project gebruiken. Maar dat vindt ik he.