ECU probleem?
Moderator: Pieten
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
- Type MR2: AW11
ECU probleem?
Beste mr2 heren,
even een snelle vraag..
Ik ben bezig met een gen3 blok, in mn mr2. Blok zit erin, maar het probleem is als volgt:
Op de Gen 2 ecu, start de motor, maar valt na 3 seconden uit. Op de Gen 3 ecu krijgt deze helemaal geen vonk.
Kan het dan zijn dan de ECU stuk is?
Ook heb ik een aantal kabels over, weet iemand waar deze voor zijn?
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
De bovenste foto, zijn de stekkers die in de ecu moeten... maar bij de onderste (de blauwe + grijze) waar zijn die goed voor?
En tenslotte mocht de ecu stuk zijn, heeft iemand voor mij dan een uitwisselbare ecu? Weet niet of de ecu van n celica/mr2 identiek zijn?
Code betreft: 89661-17460
bvd:)
even een snelle vraag..
Ik ben bezig met een gen3 blok, in mn mr2. Blok zit erin, maar het probleem is als volgt:
Op de Gen 2 ecu, start de motor, maar valt na 3 seconden uit. Op de Gen 3 ecu krijgt deze helemaal geen vonk.
Kan het dan zijn dan de ECU stuk is?
Ook heb ik een aantal kabels over, weet iemand waar deze voor zijn?
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
De bovenste foto, zijn de stekkers die in de ecu moeten... maar bij de onderste (de blauwe + grijze) waar zijn die goed voor?
En tenslotte mocht de ecu stuk zijn, heeft iemand voor mij dan een uitwisselbare ecu? Weet niet of de ecu van n celica/mr2 identiek zijn?
Code betreft: 89661-17460
bvd:)
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
Heb hier alleen electrische schema's tot 1995. Kan dus niet controleren vanaf wanneer er wellicht een immobilizer op zit.
Weet je het bouwjaar van je blok en ECU? mischien dat er dan iemand weet of er dan een immobilizer op zou kunnen zitten. Of mischien is het wel simpel een (paar) kabel(s) ompinnen.
Weet je het bouwjaar van je blok en ECU? mischien dat er dan iemand weet of er dan een immobilizer op zou kunnen zitten. Of mischien is het wel simpel een (paar) kabel(s) ompinnen.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
De motor heeft heeft gedraaid op die ecu igniter en bobine dus die zijn goed..
Dat hij uitvalt na 3 seconde ligt aan de brandstofpomp aansturing. Die moet je direct op het contact aansluiten.. Maar dat is al bij jou auto (mijn ex) of ik moet dat toen nog stock gemaakt hebben maar dat weet ik dus niet meer
Op een gen2 ecu zal je hem nooit werkend krijgen iig
Aangezien je op een gen2 ecu wel een vonk hebt verwacht ik dat je de gen3 bobine en igniter er nog niet op hebt zitten.. Bobine is het zelfde igniter is wel anders
De blauwe stekker zegt me niets.. De grijze die bij de blauwe zit is ook gewoon een ecu stekker.
Jou blok is een 96+ blok Met trc en de blauwe stekker is mogelijk voor een trc computer? Heb hier geen ervaring mee dus dat moet je vrage aan mensen die ook trc hebben
Er zit geen inmobilizer op. Dat hebben deze motoren niet.
Dat hij uitvalt na 3 seconde ligt aan de brandstofpomp aansturing. Die moet je direct op het contact aansluiten.. Maar dat is al bij jou auto (mijn ex) of ik moet dat toen nog stock gemaakt hebben maar dat weet ik dus niet meer
Op een gen2 ecu zal je hem nooit werkend krijgen iig
Aangezien je op een gen2 ecu wel een vonk hebt verwacht ik dat je de gen3 bobine en igniter er nog niet op hebt zitten.. Bobine is het zelfde igniter is wel anders
De blauwe stekker zegt me niets.. De grijze die bij de blauwe zit is ook gewoon een ecu stekker.
Jou blok is een 96+ blok Met trc en de blauwe stekker is mogelijk voor een trc computer? Heb hier geen ervaring mee dus dat moet je vrage aan mensen die ook trc hebben
Er zit geen inmobilizer op. Dat hebben deze motoren niet.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
- Type MR2: AW11
Igniter en bobine zijn aangesloten
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Momenteel zit de kabelboom van zowel de gen 2 als de gen 3 erin, kom te kijken van waar t probleem zich voordoet.
Eerste foto is de witte stekker, deze zou je bij de fuel relay erin moeten pluggen... daar gaat het dus al mis omdat dit een totaal andere stekker is.
Foto 2, zie je dat de gen 3 kabelboom een heel stuk minder aansluitingen heeft dan de gen 2 kabelboom.
Heeft de gen 3 een andere zekeringskast dan de gen 2? En de kabelboom die door de auto loopt is gewoon nog standaard, moet dit ook een andere kabelboom zijn dan?
De gen 3 kabelboom correspondeert totaal niet met de zekeringskast, terwijl de gen2 kabelboom dit wel doet.
Hoop dat jullie me eruit kunnen helpen!:)
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Momenteel zit de kabelboom van zowel de gen 2 als de gen 3 erin, kom te kijken van waar t probleem zich voordoet.
Eerste foto is de witte stekker, deze zou je bij de fuel relay erin moeten pluggen... daar gaat het dus al mis omdat dit een totaal andere stekker is.
Foto 2, zie je dat de gen 3 kabelboom een heel stuk minder aansluitingen heeft dan de gen 2 kabelboom.
Heeft de gen 3 een andere zekeringskast dan de gen 2? En de kabelboom die door de auto loopt is gewoon nog standaard, moet dit ook een andere kabelboom zijn dan?
De gen 3 kabelboom correspondeert totaal niet met de zekeringskast, terwijl de gen2 kabelboom dit wel doet.
Hoop dat jullie me eruit kunnen helpen!:)
- maurizio046
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55