Pagina 1 van 1

Ecu

Geplaatst: 01 jan 2007, 11:02
door MR 2000
Op het vorige forum had ik deze vraag ook al is gesteld.
Ik wou de ecu risetten.
En toen zij er iemand je moet de zekering in de motorruimte waar efi op staat uit treken.(deze heeft 15a.)
Ik heb dat gedaan zo'n 20min maar der gebeurt niets.
Zou het kunnen dat het langer moet duren of moet toch de batterij los gekopeld worden?:huh:

Geplaatst: 01 jan 2007, 12:58
door Surferdude
10 min moet genoeg zijn, maar of dat met alleen de zekering kan weet ik niet. Hoe er wel rekening mee dat als je de accupool loshaalt dat je ook je radio en klokje opnieuw moet instellen.

Geplaatst: 01 jan 2007, 14:03
door Mr2-wouter
Daarmee haal je jezelf dus ontzettend veel werk mee op je hals!

Just kiddin' ;D

Geplaatst: 01 jan 2007, 15:36
door Phuncz
Ah je bedoelt dat bizarre klokje dat in het 12-urig stelsel is maar wel heel vreemd 12:59 aanduid om daarna over te gaan naar 1:00 :D

Wat zijn de voordelen van het ECU resetten ? Heb het nooit gedaan eerlijk gezegd en ik weet niet of ze dat in de garage al ooit eens gedaan hebben.

Geplaatst: 01 jan 2007, 17:18
door dehea
Wat zijn de voordelen van het ECU resetten ? Heb het nooit gedaan eerlijk gezegd en ik weet niet of ze dat in de garage al ooit eens gedaan hebben.


Tsja dat vraag ik me nauw ook af, er is me ooit verteld dat als je de + van je accu minimaal een uur afkoppeld dat de instellingen terug gaan naar fabrieksinstellingen.
Door daarna weer te gaan rijden scheen je iets van je eigen rijstijl te kunnen verwerken in de opgeslagen instellingen in je ECU, waar of niet ik weet het niet...........wie o wie???????

Mark.

Geplaatst: 01 jan 2007, 17:32
door MR 2000
dehea schreef:Wat zijn de voordelen van het ECU resetten ? Heb het nooit gedaan eerlijk gezegd en ik weet niet of ze dat in de garage al ooit eens gedaan hebben.


Tsja dat vraag ik me nauw ook af, er is me ooit verteld dat als je de + van je accu minimaal een uur afkoppeld dat de instellingen terug gaan naar fabrieksinstellingen.
Door daarna weer te gaan rijden scheen je iets van je eigen rijstijl te kunnen verwerken in de opgeslagen instellingen in je ECU, waar of niet ik weet het niet...........wie o wie???????

Mark.
Toen mijn vrouw met een platte batterij toch nog naar de garage is kunnen rijden hebben ze daar een andere in gestopt.
Ze zij toen ze thuis kwam met de nieuwe batterij rijd de auto terug vinniger dat wou ik ook wel is zien.:-/
Klopt gaat een stuk beter nu:::|
Ik dacht deze is geriset;)

Geplaatst: 01 jan 2007, 18:55
door Phuncz
Hmm eens doen binnenkort dus. Hij gaat dan dus de timings en dergelijke opnieuw mappen aan de hand van de sensorwaardes van nu ?

Geplaatst: 01 jan 2007, 19:50
door MR 2000
Phuncz schreef:Hmm eens doen binnenkort dus. Hij gaat dan dus de timings en dergelijke opnieuw mappen aan de hand van de sensorwaardes van nu ?

Wat ie allemaal doet dat weet ik niet.
Maar bij de celica voelde ik dus wel echt een verschil.
Ik heb nu de zekering van de mr uit getrokken en steek deze er morgen vroeg terug in ik ben benieuwd.

Geplaatst: 02 jan 2007, 12:46
door MR 2000
MR 2000 schreef:Wat ie allemaal doet dat weet ik niet.
Maar bij de celica voelde ik dus wel echt een verschil.
Ik heb nu de zekering van de mr uit getrokken en steek deze er morgen vroeg terug in ik ben benieuwd.

Ik ben nu al s'morgens voor bij.
De zekering terug op zijn plaats.
Direct getest en, GEEN VERSCHIL!!!:-/
De accupool los maken daar begin ik nog niet mee.(ik kan er nog mee leven)
Er staat een alarm op en ik weet niet hoe deze zal reageren.

Geplaatst: 02 jan 2007, 14:24
door tilma800
Het is een reset. Het hoeft helemaal niet te betekenen dat je ecu nu fout staat.

Geplaatst: 02 jan 2007, 18:14
door MR 2000
tilma800 schreef:Het is een reset. Het hoeft helemaal niet te betekenen dat je ecu nu fout staat.

De celica is ook een 2l ik heb toch de indruk dat deze vlotter is dan de mr.:::|

Geplaatst: 05 jan 2007, 20:28
door DennisH
hmm, heb mijn ecu al meerdere malen gereset om fout codes weg te krijgen. Een seconde of 30 de pool los en alle codes zijn weg hoor. Soms is contact afzetten al voldoende (b.v. bij een fuel cut). Niet dat ik mijn auto dusdanig mishandel maar met een JDM 3sgte heb je nogal eens kans op de snelheidsbegrenzer (120 mph en daar zit je zo aan) en fuel cut.
Verder zie ik niet zoveel nut in het resetten van een ecu, lijkt mij nogal stug dat ie de mappen aanpast op je rijgedrag enz. Als dit wel zo is, is dit dus de eerste achterdeur om je ecu te recallibreren en alle dure tuningssnufjes dus overbodig. Ik hoor het graag als het wel zo is, maar betwijfel het.

De reden dat jouw celica sneller is/lijkt kan door verschillende factoren komen. Ik heb het niet nagezocht, maar het gewicht van de auto kan misschien verschillen? Ook lees ik hier in een boek "the stock All-trac calibration provides certain minor performance advantages over the MR2", het gaat hier dan over de ECU. Voor degene die het niet weten, de All-trac is wat hier in NL de celica turbo 4x4 is. Dus het kan zomaar zijn dat de celica 2.0 ook iets anders gecalibreert is dan de mr2 en dat je dat merkt. Verder, maat velgen? En er zullen misschien nog wel meer dingen zijn waar ik straks aan denk, maar nu ff niet op kan komen.

Geplaatst: 06 jan 2007, 16:36
door MR 2000
De reden dat jouw celica sneller is/lijkt kan door verschillende factoren komen. Ik heb het niet nagezocht, maar het gewicht van de auto kan misschien verschillen? Ook lees ik hier in een boek "the stock All-trac calibration provides certain minor performance advantages over the MR2", het gaat hier dan over de ECU. Voor degene die het niet weten, de All-trac is wat hier in NL de celica turbo 4x4 is. Dus het kan zomaar zijn dat de celica 2.0 ook iets anders gecalibreert is dan de mr2 en dat je dat merkt. Verder, maat velgen? En er zullen misschien nog wel meer dingen zijn waar ik straks aan denk, maar nu ff niet op kan komen.[/quote]



De celica hah toen alleen maar een nieuwe batterij gekregen voor de rest was daar niets anders aan gedaan.
En toch was er een verschil voelbaar.

Geplaatst: 06 jan 2007, 17:31
door tilma800
aha! Betere onsteekspanning bij de bougie.

12V wordt omgezet naar ca. 35KV en daar zit dus een bepaalde verhouding in. Een klein beetje verschil in spanning van de accu geeft dus een veel groter verschil bij de bougie.

Geplaatst: 06 jan 2007, 18:05
door Dokter Rob
Misschien is de nieuwe accu 200 kilo lichter, scheelt misschien ook in het rijgedrag...

Geplaatst: 07 jan 2007, 09:35
door MR 2000
Dokter Rob schreef:Misschien is de nieuwe accu 200 kilo lichter, scheelt misschien ook in het rijgedrag...

Ja zo lijkt het wel:)