ZZW30 Bracing
Moderator: Pieten
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
ZZW30 Bracing
Mede MR2-rijders!
Ik ben opzoek naar bracing voor de ZZW30.
Ik wil namelijk mijn chassis wat steviger hebben, daarna ga ik namelijk een D2 schroefset halen.
Ik heb al gekeken naar de breastplate van Corky.
@Green, had jij die niet onder je MR2 zitten, zoja wat vind je ervan en heb je hem ooit vergeleken met een H-brace? Aangezien ze beide tegelijk kunnen?
Corky's Breastplate(credits 2 Green):
H - brace:
ik ga denk ik een stabilisatorstang voor tussen de twee voorste veerpoten en eenje voor bij mn motorkruis halen.
Dit of vergelijkbaar:
En voor achterin zag ik dit op ebay staan.
Heeft iemand hier nog ervaring mee of nog wat van gehoord, alle input is welkom!
Omdat het om een cabrio gaat, is het naar mijn mening erg handig op gelijk alles aan te pakken om zo de carrosserie toch wat stijver te krijgen. Ik wil eerst de bracing goed hebben voor ik een schroefset zal installeren.
good way of thinking, or not? Hebben jullie trouwens nog alternatieven voor deze plekken of tips?
Thanks!
groetjes,
Sherwin
Ik ben opzoek naar bracing voor de ZZW30.
Ik wil namelijk mijn chassis wat steviger hebben, daarna ga ik namelijk een D2 schroefset halen.
Ik heb al gekeken naar de breastplate van Corky.
@Green, had jij die niet onder je MR2 zitten, zoja wat vind je ervan en heb je hem ooit vergeleken met een H-brace? Aangezien ze beide tegelijk kunnen?
Corky's Breastplate(credits 2 Green):
H - brace:
ik ga denk ik een stabilisatorstang voor tussen de twee voorste veerpoten en eenje voor bij mn motorkruis halen.
Dit of vergelijkbaar:
En voor achterin zag ik dit op ebay staan.
Heeft iemand hier nog ervaring mee of nog wat van gehoord, alle input is welkom!
Omdat het om een cabrio gaat, is het naar mijn mening erg handig op gelijk alles aan te pakken om zo de carrosserie toch wat stijver te krijgen. Ik wil eerst de bracing goed hebben voor ik een schroefset zal installeren.
good way of thinking, or not? Hebben jullie trouwens nog alternatieven voor deze plekken of tips?
Thanks!
groetjes,
Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Klopt, ik heb er een Corky's breastplate onder zitten (de foto komt me ook bekend voor.. ). Wordt algemeen gezien als de chassisversteviging met het meeste resultaat voor het minste geld. Zit er natuurlijk al heel lang onder, maar ik kan me herinneren dat de spyder nog scherper ging sturen.
Verdere bracing heb ik er verder niet onder (wel over gedacht, maar nooit gedaan). Achter een Corky's RSTB (maar die geeft niet veel verschil).
Voor een Tanabe FSTB gehad, maar dat vond ik niet lekker rijden, en ik was niet tevreden over de pasvorm (de gaten zijn te groot in vergelijking met de tapeinden waar ze op komen).
Verdere bracing heb ik er verder niet onder (wel over gedacht, maar nooit gedaan). Achter een Corky's RSTB (maar die geeft niet veel verschil).
Voor een Tanabe FSTB gehad, maar dat vond ik niet lekker rijden, en ik was niet tevreden over de pasvorm (de gaten zijn te groot in vergelijking met de tapeinden waar ze op komen).
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
En ook ten koste van de banden neem ik aan?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Een recht hoek met een diagonaal kruis is veel stijver als een H-brace,
In dit geval zijn de H-brace en de Breastplate lastig te vergelijken omdat ze andere afmetingen en bevestigings punten/ plaats hebben.
Waarom neem je ze niet allebei?
Hoe groter de te overbrugge afstand hoe meer wring/torsie krachten er bij komen kijken..
Verder Heeft het vooral ook met materiaal en wanddikte te maken.... Als je standaard koolstof staal vergelijkt met standaard aluminium dan is in verhouding staal 2 maal zo zwaar maar wel 3 maal zo sterk als alu!
Die U brace in de ebay link doet in principe het zelfde als de strutbar boven op je veerpoten, het verminderd de rol, door die U brace te monteren maak je de rechthoek compleet waardoor je nog meer stijfheid krijgt, het vereist alleen wel gelijk een stuk meer rijkwaliteiten want een beetje rol verbloemt stuur foutjes e.d. dus hoe minder rol achter hoe sneller je achterstevoren staat bij een foutje....
In dit geval zijn de H-brace en de Breastplate lastig te vergelijken omdat ze andere afmetingen en bevestigings punten/ plaats hebben.
Waarom neem je ze niet allebei?
Hoe groter de te overbrugge afstand hoe meer wring/torsie krachten er bij komen kijken..
Verder Heeft het vooral ook met materiaal en wanddikte te maken.... Als je standaard koolstof staal vergelijkt met standaard aluminium dan is in verhouding staal 2 maal zo zwaar maar wel 3 maal zo sterk als alu!
Die U brace in de ebay link doet in principe het zelfde als de strutbar boven op je veerpoten, het verminderd de rol, door die U brace te monteren maak je de rechthoek compleet waardoor je nog meer stijfheid krijgt, het vereist alleen wel gelijk een stuk meer rijkwaliteiten want een beetje rol verbloemt stuur foutjes e.d. dus hoe minder rol achter hoe sneller je achterstevoren staat bij een foutje....
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
Dat is ook de bedoeling! ik wil sowieso de Corky's breastplate en de H - brace zit ik nog over te dubben, Als ik geen veerpoot stabilisatie doe, ga ik die Hbrace wel doen, anders niet...MMaddict schreef:Een recht hoek met een diagonaal kruis is veel stijver als een H-brace,
In dit geval zijn de H-brace en de Breastplate lastig te vergelijken omdat ze andere afmetingen en bevestigings punten/ plaats hebben.
Waarom neem je ze niet allebei?
Hoe groter de te overbrugge afstand hoe meer wring/torsie krachten er bij komen kijken..
Verder Heeft het vooral ook met materiaal en wanddikte te maken.... Als je standaard koolstof staal vergelijkt met standaard aluminium dan is in verhouding staal 2 maal zo zwaar maar wel 3 maal zo sterk als alu!
Die U brace in de ebay link doet in principe het zelfde als de strutbar boven op je veerpoten, het verminderd de rol, door die U brace te monteren maak je de rechthoek compleet waardoor je nog meer stijfheid krijgt, het vereist alleen wel gelijk een stuk meer rijkwaliteiten want een beetje rol verbloemt stuur foutjes e.d. dus hoe minder rol achter hoe sneller je achterstevoren staat bij een foutje....
En hij moet inderdaad aan de achterkant een stuk stijver worden, ik wil dat de achterkant wat steviger aanvoelt. Bij lange bochten icm hoge snelheid voel je al snel dat de achterkant wat minder stabiel word, de voorkant zit redelijk goed. Dit is volgens mij logisch te verklaren omdat het gewicht van de motor achter zit::)
Ik denk dat ik eerst de Breastplate en de U brace eronder zet en dan ga ik zelf denk ik experimenteren met de veerpootstangen, als ik van die halve maantjes kan krijgen die passen is de stang zo gemaakt etc. dit doe ik vooral omdat ik het een leuk project vind hoor.
een ander ideetje dat ik had (en ook al is uitgewerkt)
is ipv een H brace, een stang tussen de twee punten van de twee voorste verstevigingen.
de witte stang die je hier ziet, ik zat naar de standaard verbindingen te kijken en dit leek me wel een mooie optie. Na wat research zag ik dat hij icm met deze brace ook gebruikt word!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
I'll keep that in mind! Thanks!
Ik moet sowieso even wachten op mn loon, heb je wellicht een pic voor me?
Of andere braces liggen/kan je ze leveren?
Ik weet niet of een gekruisd H brace voor veel stevigheid zal zorgen?
Ivm de corky's zou t toch al goed zitten?
Ik moet sowieso even wachten op mn loon, heb je wellicht een pic voor me?
Of andere braces liggen/kan je ze leveren?
Ik weet niet of een gekruisd H brace voor veel stevigheid zal zorgen?
Ivm de corky's zou t toch al goed zitten?
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Sherwin schreef:I'll keep that in mind! Thanks!
Ik moet sowieso even wachten op mn loon, heb je wellicht een pic voor me?
Of andere braces liggen/kan je ze leveren?
Ik weet niet of een gekruisd H brace voor veel stevigheid zal zorgen?
Ivm de corky's zou t toch al goed zitten?
Je gaat er sowieso zonder dat kruis al heel veel op vooruit, maar corkys helpt op een andere plek he.
Don't shoot the messenger!
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
http://www.corkyandcompany.net/
Corky heeft een behoorlijk breed aanbod aan bracingsets...
Die Midship Member Brace ziet er wel scary uit zeg! =P hahaha
dan heb je de breastplate ook niet meer nodig, die zit er namelijk al in verwerkt.
en daarnaast deze dan(Rear Member Brace):
en dan heb je nog dit geval, maar dat lijkt me iets wat onhandig als je de brace van hierboven neemt...
Het kost alleen wel wat als je alles koopt...
je ziet ook dat corky de h brace met een kruis heeft, dus gewoon een h brace halen in NL en er dan een kruis in lassen!
(Front Member Brace)
wordt dus sparen voor het leven! =D
Corky heeft een behoorlijk breed aanbod aan bracingsets...
Die Midship Member Brace ziet er wel scary uit zeg! =P hahaha
dan heb je de breastplate ook niet meer nodig, die zit er namelijk al in verwerkt.
en daarnaast deze dan(Rear Member Brace):
en dan heb je nog dit geval, maar dat lijkt me iets wat onhandig als je de brace van hierboven neemt...
Het kost alleen wel wat als je alles koopt...
je ziet ook dat corky de h brace met een kruis heeft, dus gewoon een h brace halen in NL en er dan een kruis in lassen!
(Front Member Brace)
wordt dus sparen voor het leven! =D
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: