The Blue One
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Welkom bij de prostaatclub!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Na 5 jaar en 2 maanden abstinentie (afgezien van 2 weekenden vreemdgaan in een 1E3) is het zover: dwaalschaap heeft weer een Spyder, niet in het minst dankzij Erikmr, die het virus vakkundig heeft aangewakkerd vorig jaar .
Na veel heen en weer mailen in het Italiaans en engels, vloog ik donderdag naar Turijn om daar een Spyder te gaan bekijken. 8M6 blauw uiteraard, airco, leer, geen hardtop of chromen beugels. Even wennen aan de niet-originele velgen, wel originele maten maar lijken meer op de celica-stocks. Bijna goed, alleen de dubbele TTE en de turbo ontbreken er nog aan. (en, doe eens gek, een paar goeie coilovers, alhoewel ik die bij de twee vorige nooit gemist heb)
Bij aankomst Bij de garage een snelle en grondige inspectie gedaan. Oliepeil is ok, kleur is goed voor olie die zo'n 8000 km meedraait. Weinig lakschades, wel wat krasserette sporen, maar niks wat een grondige poetsbeurt niet verhelpt. Alleen de voorbumper heeft een klein tikje gehad, ws iemand achteruit tegenaan gezeten? Krasjes op de bumper, klein scheurtje bij de naad linksvoor. Reden om nog wat extra korting te bedingen. Proefrit laat geen gekke dingen zien of horen. Koppeling voelt alsof ie al 100k meegaat, dus dat klopt aardig met de km-stand :-) Kortom: Deal! El butre importeert een MR2 uit italie en gaat rijdend naar huis. De in Duitsland bestelde kentekenplaten (http://www.transit-plates.com) zijn die morgen al afgeleverd en kunnen gemonteerd worden!
Vervolgens begint het grote wachten. Terwijl de Italianen de administratie doen, ga ik maar ff een middagje Turijn bezoeken. Volgende ochtend 10.30 is alles al geregeld, en om 11.30 ben ik op weg naar de slingerweggetjes van de oostelijke Alpen! Als een kind zo blij natuurlijk, en met wat de Amerikanen een 'permagrin' noemen op mijn gezicht. 25 graden, zonnig en 3 dagen sturen voor de boeg, mijn dag kan niet meer stuk! De Spyder moet duidelijk even wakker worden van een paar maanden stilstaan, maar na 2 uurtjes rustig opwarmen voelt ie zoals het hoort en knallen we over de praktisch verlaten route des grand alps. Had ik al verteld van die permanente grijns op mijn gezicht?
Italië, Frankrijk en Zwitserland met vooral zonnig weer, gloeiende armen en kop van de zon . geen enkel commentaar op de kuerzkennzeichen, geen rare vragen of staandehoudingen *klopt op een stuk grenen in het traditioneel Zwitsers ingerichte hotel van vanavond*. Alleen Zwitserland-Duitsland nog, en natuurlijk het laatste bpm-technisch illegale stuk vanaf de nederlandse grens...
Helaas toen ik wakker werd: Regen! En de vooruitzichten waren ook niet echt florissant. Dus maar besloten de bergritjes over te slaan en door te knallen naar NL. Volgens mijn dochter was het daar droog...
In zwitserland netjes aan de snelheid gehouden, 1x open gereden maar dat ging maar 20 minuten goed. Bij Basel stond er niemand bij de grens, dus eindelijk in het enige land waar ik gegarandeerd met de tijdelijke platen kon rijden. Gelijk het gas maar ff opengetrokken, de 210 haalt ie nog zoals voorgeschreven. Vervolgens het dak er weer af, maar na 30 minuten ff snel op de vluchtstrook dichtgedaan ivm een naderende hoosbui. Net op tijd, de wasstraat was er niets bij. hele snelweg blank, dus maar ff rustig aan gedaan. In ieder geval vastgesteld dat het dak nog prima waterdicht is. Bij Karlsruhe binnendoor de B9 vanwege allerlei lange files verderop. Tussendoor ff olie gepeild, leek wat aan de lage kant, dus voor de zekerheid half litertje er bij, daarna geen verbruik meer geconstateerd.
Ook de grens naar NL zonder problemen overgestoken, wordt een beetje saai verhaal zo. Vanaf Zwolle dak er weer af, en eenmaal thuis de hele familie in de Spyder en nog een rondje in de 'race-auto' gedaan :-).
Belangrijkste wapenfeiten van vandaag: Topstrap gelokaliseerd en geïnstalleerd met behulp van de how-to op greengoblin.nl, het boek 'howstuffworks' (als steun), het fietsvlaggetje van mijn dochter (als breinaald), en natuurlijk de onmisbare McGyver-tape . Koplampje vervangen (had onderweg de geest gegeven), Keyhole covers geïnstalleerd, auto laten keuren door master Yoda, ouderwets blokkie om gedaan, wishlist gemaakt...
Topstrapinstallatie met hulpteam:
McGyvertape:
Resultaat:
Help, mijn man heeft een hobby!
Na veel heen en weer mailen in het Italiaans en engels, vloog ik donderdag naar Turijn om daar een Spyder te gaan bekijken. 8M6 blauw uiteraard, airco, leer, geen hardtop of chromen beugels. Even wennen aan de niet-originele velgen, wel originele maten maar lijken meer op de celica-stocks. Bijna goed, alleen de dubbele TTE en de turbo ontbreken er nog aan. (en, doe eens gek, een paar goeie coilovers, alhoewel ik die bij de twee vorige nooit gemist heb)
Bij aankomst Bij de garage een snelle en grondige inspectie gedaan. Oliepeil is ok, kleur is goed voor olie die zo'n 8000 km meedraait. Weinig lakschades, wel wat krasserette sporen, maar niks wat een grondige poetsbeurt niet verhelpt. Alleen de voorbumper heeft een klein tikje gehad, ws iemand achteruit tegenaan gezeten? Krasjes op de bumper, klein scheurtje bij de naad linksvoor. Reden om nog wat extra korting te bedingen. Proefrit laat geen gekke dingen zien of horen. Koppeling voelt alsof ie al 100k meegaat, dus dat klopt aardig met de km-stand :-) Kortom: Deal! El butre importeert een MR2 uit italie en gaat rijdend naar huis. De in Duitsland bestelde kentekenplaten (http://www.transit-plates.com) zijn die morgen al afgeleverd en kunnen gemonteerd worden!
Vervolgens begint het grote wachten. Terwijl de Italianen de administratie doen, ga ik maar ff een middagje Turijn bezoeken. Volgende ochtend 10.30 is alles al geregeld, en om 11.30 ben ik op weg naar de slingerweggetjes van de oostelijke Alpen! Als een kind zo blij natuurlijk, en met wat de Amerikanen een 'permagrin' noemen op mijn gezicht. 25 graden, zonnig en 3 dagen sturen voor de boeg, mijn dag kan niet meer stuk! De Spyder moet duidelijk even wakker worden van een paar maanden stilstaan, maar na 2 uurtjes rustig opwarmen voelt ie zoals het hoort en knallen we over de praktisch verlaten route des grand alps. Had ik al verteld van die permanente grijns op mijn gezicht?
Italië, Frankrijk en Zwitserland met vooral zonnig weer, gloeiende armen en kop van de zon . geen enkel commentaar op de kuerzkennzeichen, geen rare vragen of staandehoudingen *klopt op een stuk grenen in het traditioneel Zwitsers ingerichte hotel van vanavond*. Alleen Zwitserland-Duitsland nog, en natuurlijk het laatste bpm-technisch illegale stuk vanaf de nederlandse grens...
Helaas toen ik wakker werd: Regen! En de vooruitzichten waren ook niet echt florissant. Dus maar besloten de bergritjes over te slaan en door te knallen naar NL. Volgens mijn dochter was het daar droog...
In zwitserland netjes aan de snelheid gehouden, 1x open gereden maar dat ging maar 20 minuten goed. Bij Basel stond er niemand bij de grens, dus eindelijk in het enige land waar ik gegarandeerd met de tijdelijke platen kon rijden. Gelijk het gas maar ff opengetrokken, de 210 haalt ie nog zoals voorgeschreven. Vervolgens het dak er weer af, maar na 30 minuten ff snel op de vluchtstrook dichtgedaan ivm een naderende hoosbui. Net op tijd, de wasstraat was er niets bij. hele snelweg blank, dus maar ff rustig aan gedaan. In ieder geval vastgesteld dat het dak nog prima waterdicht is. Bij Karlsruhe binnendoor de B9 vanwege allerlei lange files verderop. Tussendoor ff olie gepeild, leek wat aan de lage kant, dus voor de zekerheid half litertje er bij, daarna geen verbruik meer geconstateerd.
Ook de grens naar NL zonder problemen overgestoken, wordt een beetje saai verhaal zo. Vanaf Zwolle dak er weer af, en eenmaal thuis de hele familie in de Spyder en nog een rondje in de 'race-auto' gedaan :-).
Belangrijkste wapenfeiten van vandaag: Topstrap gelokaliseerd en geïnstalleerd met behulp van de how-to op greengoblin.nl, het boek 'howstuffworks' (als steun), het fietsvlaggetje van mijn dochter (als breinaald), en natuurlijk de onmisbare McGyver-tape . Koplampje vervangen (had onderweg de geest gegeven), Keyhole covers geïnstalleerd, auto laten keuren door master Yoda, ouderwets blokkie om gedaan, wishlist gemaakt...
Topstrapinstallatie met hulpteam:
McGyvertape:
Resultaat:
Help, mijn man heeft een hobby!
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- SpeedDevil
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
- Type MR2: AW11
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Leuk verslag van een mooie rit met een mooie ZZW30!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: