Brandstofpomp

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Brandstofpomp

Bericht door MMaddict »

Ik wil een pompje bestellen bij wouter maar weet niet goed wat ik moet kiezen

Nu weet ik dat voor mijn standaard V6 255LPh voldoende is maar als ik ooit wil boosten is het misschien verstandiger om een grotere te nemen?

Dus mijn vraag of iemand enig idee heeft tot hoeveel pk's je met de 255LPH kunt.

En van af hoeveel en tot hoeveel pk's met de 325 LPH?


255 litres per hour flow @ 40 psi

325 litres per hour flow @ 40 psi
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

met een 255lph kun je safe tot ongeveer 500pk op euro95/98 en 400pk op E85.. met 80/90% dutycycle. afhankelijk van je afstelling natuurlijk, dus 255lph voldoet prima.. 325lph is een beetje overkill
dus alleen als je op e85 wil gaan rijden kun je een zwaardere pomp nemen om die extra pk's te kunnen halen..

bij een mr2 zijn eerder je brandstof leidingen de bottlenek... retour is maar 5,5/6mm en feed is 7mm.. als je meer als 400pk wil draaien is het wel aan te raden nieuwe leidingen te legge.. ideaal is 2x 6mm feed.. en 1x 10mm retour..
en 2 feed punten op je feulrail, 1 retour.
een swirlpot is dan ook wel fijn.. als je toch bezig bent.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

frankie-turbo schreef:met een 255lph kun je safe tot ongeveer 500pk op euro95/98 en 400pk op E85.. met 80/90% dutycycle. afhankelijk van je afstelling natuurlijk, dus 255lph voldoet prima.. 325lph is een beetje overkill
dus alleen als je op e85 wil gaan rijden kun je een zwaardere pomp nemen om die extra pk's te kunnen halen..

bij een mr2 zijn eerder je brandstof leidingen de bottlenek... retour is maar 5,5/6mm en feed is 7mm.. als je meer als 400pk wil draaien is het wel aan te raden nieuwe leidingen te legge.. ideaal is 2x 6mm feed.. en 1x 10mm retour..
en 2 feed punten op je feulrail, 1 retour.
een swirlpot is dan ook wel fijn.. als je toch bezig bent.
Ik neem aan dat dat krukas pks zijn :P

bedankt voor de informatie, dat van de leiding restricties had ik nog niet over nagedacht.

Ik bestel die 255L wel, tegen de tijd dat ik meer pk's wil mag de tank er blijkbaar toch weer uit vanwege de leidingen en dan kan ik altijd wel een grotere er in bouwen.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ja of een inline pomp erbij.. je kunt welk verder gaan dan die 400/500pk op de standaard leidingen maar dan slijten je pompen een stuk sneller omdat de druk veel hoger word..

je snapt wel dat je moeilijker ademt door een rietje als met open mond..
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

frankie-turbo schreef:ja of een inline pomp erbij.. je kunt welk verder gaan dan die 400/500pk op de standaard leidingen maar dan slijten je pompen een stuk sneller omdat de druk veel hoger word..

je snapt wel dat je moeilijker ademt door een rietje als met open mond..
Afbeelding
Don't shoot the messenger!
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

Hoeveel vermogen wil je eingelijk uit je motor halen?
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

Met een 255 Lph kun je met een 6 cilinder 440 vliegwiel pk draaien
Met een injector grote van 42lbs/hr
En Boost van 17psi bij hoger boost vb 25psi word de pomp te klein.
injector duty cycle staat op 80%
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Mr2lover2 schreef:Met een 255 Lph kun je met een 6 cilinder 440 vliegwiel pk draaien
Met een injector grote van 42lbs/hr
En Boost van 17psi bij hoger boost vb 25psi word de pomp te klein.
injector duty cycle staat op 80%
Jammer dat Google je in de steek laat 98mr2, wij werken hier met CC's en niet met LBS/H

10.5092 X 42LBS/h = 440cc injectors....

(440/5)*6 = 528

528* 80% belasting = 422 vliegwiel pk's....

(440*6) *0.8 =2112cc vraag per min.

2112*60 = 126,72 LPH. bij 80% belasting

bij 100% 158,4 LPH

Ow $#%, zit jij er ff naast met je google.
In jouwn Case missen we de PSI van de FPR en zijn de injectors de restrictie en niet de pomp.....
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Mr2lover2 schreef:Met een 255 Lph kun je met een 6 cilinder 440 vliegwiel pk draaien
Met een injector grote van 42lbs/hr
En Boost van 17psi bij hoger boost vb 25psi word de pomp te klein.
injector duty cycle staat op 80%
Jammer dat Google je in de steek laat 98mr2, wij werken hier met CC's en niet met LBS/H

10.5092 X 42LBS/h = 440cc injectors....

(440/5)*6 = 528

528* 80% belasting = 422 vliegwiel pk's....

(440*6) *0.8 =2112cc vraag per min.

2112*60 = 126,72 LPH. bij 80% belasting

bij 100% 158,4 LPH

Laten we uitgaan van 40+ die max 25psi boost van jou dan zouden we op 65psi zitten. en dan levert die pomp nog 210LPH.

Ow $#%, zit jij er ff naast met je google.
In jouwn Case missen we de PSI van de FPR en zijn de injectors de restrictie en niet de pomp.....
Don't shoot the messenger!
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

zie dat je een berekening maakt op n/a waardes.
Turbo motoren gebruiken meer benzine.
Reken het maar nog eens na met een bsfc van 0,6 tot 0,75
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Mr2lover2 schreef:zie dat je een berekening maakt op n/a waardes.
Turbo motoren gebruiken meer benzine.
Reken het maar nog eens na met een bsfc van 0,6 tot 0,75
Slimpie, de restricitie is nog steeds het zelfde.... de injectors geven heus niet meer.
Don't shoot the messenger!
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

Bsfc = brake specific fuel consumption
een waarde dat word gegeven aan motoren.
Bij een n/a is dat 0,5 en turbo motoren 0,6 tot 0,75
Dat is een getal dat verkregen is door de benzine consumptie
Gedeelt door de vermogen

ALs ik naar jou berekening kijk zou je dus 422 vliegwiel pk halen
Met een 126,72 Lph pomp?
klopt dus niet
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

MR2lover welkom hier en stel jezelf eens voor we zijn gek op foto's hier.;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Mr2lover2 schreef:Bsfc = brake specific fuel consumption
een waarde dat word gegeven aan motoren.
Bij een n/a is dat 0,5 en turbo motoren 0,6 tot 0,75
Dat is een getal dat verkregen is door de benzine consumptie
Gedeelt door de vermogen

ALs ik naar jou berekening kijk zou je dus 422 vliegwiel pk halen
Met een 126,72 Lph pomp?
klopt dus niet
nee, daar staat dat 6 stuks 440cc injectors op 80% belasting 126,72 LPH verbruiken.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Mr2lover2 schreef:Bsfc = brake specific fuel consumption
een waarde dat word gegeven aan motoren.
Bij een n/a is dat 0,5 en turbo motoren 0,6 tot 0,75
Dat is een getal dat verkregen is door de benzine consumptie
Gedeelt door de vermogen

ALs ik naar jou berekening kijk zou je dus 422 vliegwiel pk halen
Met een 126,72 Lph pomp?
klopt dus niet
nee, daar staat dat 6 stuks 440cc injectors op 80% belasting 126,72 LPH verbruiken.
Mr2lover2 schreef:zie dat je een berekening maakt op n/a waardes.
Turbo motoren gebruiken meer benzine.
Reken het maar nog eens na met een bsfc van 0,6 tot 0,75
En de bsfc is de brandstof efficiency van en een motor. En dan zou je je zelf dus tegen spreken, een turbo motor gebruikt in verhouding minder brandstof als een N/A.

Al weer zo'n kwestie van de Klok horen luiden..... (Google interpreteren en niet weten...)
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Zeg MMaddict, beslis eens in één keer wat je antwoord is, ik wordt een beetje tureluurs van al die veranderde/verwijderde posts....::)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Green Goblin schreef:Zeg MMaddict, beslis eens in één keer wat je antwoord is, ik wordt een beetje tureluurs van al die veranderde/verwijderde posts....::)

Ja sorry, probeer meerdere dingen tegelijk te doen en dan vergeet ik wat ik wilde zeggen. ::)
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Probeer dat dan niet...8)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Mr2lover2 schreef:Bsfc = brake specific fuel consumption
een waarde dat word gegeven aan motoren.
Bij een n/a is dat 0,5 en turbo motoren 0,6 tot 0,75
Dat is een getal dat verkregen is door de benzine consumptie
Gedeelt door de vermogen
Bullshit vriend. Doe eerst onderzoek voordat je onzin neerplant.
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

@ MMAddict
Jou vraag was..-> met een 225lph hoeveel hp kun je maken
Met boosten?

Antwoord zie mijn post.
daar in is verwerkt de boost druk de benzine druk en de bsfc
Met een suggestie voor de te gebruiken injectoren.
422 hp kan je dus veilig halen met een 255 liter pomp
boost van 12~17psi
benzine druk van 43

Wat jij hebt berekent is de flow van de 440 injectoren? waarom dat dan.

De 500hp haal je niet veiling met de 255 pomp.
Plaats reactie