Spoed gezocht: remklauwen rondom 1992 n/a SW20

Vindt uw droom MR2. Of die onderdelen waar je al zo lang naar op zoek bent.

Moderator: Pieten

Thijs van wijk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
Type MR2: AW11
Contacteer:

Spoed gezocht: remklauwen rondom 1992 n/a SW20

Bericht door Thijs van wijk »

Als iemand die heeft liggen of je weet iemand die ze heeft liggen, dan hoor ik het héél graag.

Tijdens remmen vervangen kreeg ik de zuigers met geen mogelijkheid terug geduwd. heel erg naar, want ik heb nu een auto staan (daily) waarbij ik geen remmen meer heb. De remblokken + schijven krijg ik er nu niet meer tussen, want stuk dikker dan het oude afgesleten troep wat ik er uit haalde.

Afbeelding

Zo doende.. Als er iemand is... :D :applaus-smiley:
Afbeelding
"I drive this car through all kinds of weather with absolutely no fucks given."
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Is dit rem achter? Zoja, dan moet je de zuiger draaien om in te laten gaan.;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4424
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) juist :X
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

;D Daar is gereedschap voor om die terug te draaien.
Gebruikersavatar
nr74
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 156
Lid geworden op: 25 okt 2009, 14:44
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door nr74 »

ja,en een waterpomptang doet het ook.

wel zorgen dat de nokjes goed in de v,tjes vallen,
anders slijten de blokken scheef af.
Kijk ook eens op www.autocrossforum.nl

Het is niet mijn auto op de foto.
Thijs van wijk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Thijs van wijk »

Whut!? :::| :::| :huh:

Daar had ik ooit eens van gehoord, maar omdat de eerste deel wel gewoon terug te drukken was, én omdat het remblokje met een soort uitstulping precies in de inkeping past dacht ik dat het niet de bedoeling was!

Met welk gereedschap moet ik dit terug draaien, want ik heb vaker remmen vervangen (o.a. van mijn impreza) maar dit is helemaal nieuw voor mij!

Kan iemand dan ook een kleine uitleg geven over hoe dit werkt?

Alsnog zou ik dan rechts achter er één moeten hebben, aangezien de olie er uitspoot bij het rubber. Het lijkt mij lastig om dat netjes te vervangen...


Tot zover al vriendelijk bedankt! :D
Afbeelding
"I drive this car through all kinds of weather with absolutely no fucks given."
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Ik heb ooit eens gehad dat de stofhuis klem zat tussen zuiger en klauw, waardoor de zuiger niet meer terug ging.
Hopelijk heb jij meer geluk.

mvg
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
Thijs van wijk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Thijs van wijk »

nr74 schreef:ja,en een waterpomptang doet het ook.
Terug duwen i.p.v. draaien? Want dat is exact wat ik heb gedaan, en met heel veel kracht ook. (3 man heeft het geprobeerd :P ) dus draaien zal wel de enige oplossing zijn?
Afbeelding
"I drive this car through all kinds of weather with absolutely no fucks given."
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

krijger schreef:;D Daar is gereedschap voor om die terug te draaien.
Ik gebruik meestal het sleuteltje van mijn haakse slijper, die past precies in de inkepingen. En anders de waterpomptang, wel oppassen dat je de stofhoes (rubbertje) niet beschadigd dan.;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Draaien is de enige oplossing, gewoon met de klok meedraaien.;)
Afbeelding
Thijs van wijk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Thijs van wijk »

Super! Ga ik morgen meteen proberen! ;D :dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
"I drive this car through all kinds of weather with absolutely no fucks given."
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

precies, het eerste stukje induwen en daarna met de klok mee draaien.. heeft met de automatische verstelling van de handrem te maken..
Afbeelding
Thijs van wijk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Thijs van wijk »

frankie-turbo schreef:precies, het eerste stukje induwen en daarna met de klok mee draaien.. heeft met de automatische verstelling van de handrem te maken..
Ahhh! Daar zit het dus in. :) ok dan!

en dat zwarte rubber hoesje wat er omheen zit, daar spuit nu de remolie gewoon uit als ik de rem hard in trap.. Is daar nog wat aan te doen of gewoon nieuwe klauw kopen?
Afbeelding
"I drive this car through all kinds of weather with absolutely no fucks given."
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

hmm dan is je kering stuk.. daar zou ik niet mee gaan rijden... ik zou even een revisie setje voor je achterste klauwen kopen, die zijn niet zo duur.. een nieuwe klauw is overdreven, revisie setjes kun je krijgen bij CAR nijkerkerveen, of de dealer, maar die is 2x zo duur

gewoon even de complete klauw eraf halen, de zuiger eruit halen, kering eruit en alles roest/aanslag vrij maken, zuiger/cilinder met scotch bright opschuren mag.
let op bij het monteren van de nieuwe kering dat je hem er goed in zet. de kering heeft een schuin slijtvlak en het hoogste deel moet aan de binnenste zijde zitten, dan sluit de kering goed af
als je de zuiger er weer indrukt deze even invetten met remolie/siliconenolie
daarna monteren en ontluchten
beste is als je beide achter klauwen tegelijk doet, anders kun je best wel eens een extreem remverschil krijgen

om alles goed zuiver te krijgen kun je het beste remmenreiniger gebruiken (duhh).. :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

ik heb nog een set klauwen rondom te koop (met redelijke schijven en aardig dikke blokken)

75€ rondom voor alles tis niet nieuwe/ ma zekker niet versleeten
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Thijs welke remmen heb je?

je kunt ook op ebay kijken voor een revisie setje (Big red)
Don't shoot the messenger!
Thijs van wijk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Thijs van wijk »

Inmiddels ben ik voorzien! :D Ik heb een mooi compleet setje turbo klauwen + remmen overgenomen van Mikeymike!! :lach:

Eens kijken of we het werkend kunnen krijgen want het heeft wel een jaartje stil gelegen dus eerst maar eens met de staalborstel aan de slag :)
Afbeelding
"I drive this car through all kinds of weather with absolutely no fucks given."
De Sloper
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:55
Type MR2: AW11

Bericht door De Sloper »

Thijs van wijk schreef:Inmiddels ben ik voorzien! :D Ik heb een mooi compleet setje turbo klauwen + remmen overgenomen van Mikeymike!! :lach:

Eens kijken of we het werkend kunnen krijgen want het heeft wel een jaartje stil gelegen dus eerst maar eens met de staalborstel aan de slag :)
Beter een revisie setje ertegen aan gooien. Dan ben je er weer jaren van af. Heb ik hier nog wel op voorraad. Kan je eventueel ok helpen met reviseren.
Mvg hans
Afbeelding
Gebruikersavatar
gidoke
Knop gevonden hoor !
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:10
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door gidoke »

Hee kerel!
ik heb nog een nieuwe set liggen.
Het betreft hier 4 blokken, dus voor 1 zijde...
Mvg gido
Thijs van wijk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 jan 2012, 22:49
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Thijs van wijk »

Nou het gaat lekker hier!

Turbo klauw dus gekocht, maar dat was een 16v. (ik dacht dat er geen verschil zat bij de turbo modellen) en dus past het niet.

Met een beetje aanpassingen zat hij er alsnog op. Alles weer aangesloten en nu is bijna al het gevoel in het pedaal weg. :(

Lucht er in kan ik me niet voorstellen, we hebben al zo veel zitten pompen met het pedaal en op een gegeven moment kwamen er geen belletjes meer uit. Het vreemde is gewoon dat dat hoe vaker je trapt hoe lichter het lijkt te worden als ik een klein stukje rijd. Er spuit nergens olie uit dus het traject is wel dicht lijkt me zo. Er is ook een mooi rood lampje met een uitroepteken gaan branden.

What to do? Toch maar naar de garage brengen? :-/
Doe het niet graag want los het altijd liever zelf op maar ben nu al zo lang aan het kloten er mee. Wil weer rijden!!
Afbeelding
"I drive this car through all kinds of weather with absolutely no fucks given."
Plaats reactie