Turbo Swap???!!! 3sgte
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
wat moet ik allemaal in orde maken voor ik een gen3 motor van 96 in mijn 1992NA project kan leggen?
plan was om eerst te spuiten en dan de swap te doen maar de planning is gewijzigd...
zie link
showthread.php?p=271040#post271040
thanks alvast
plan was om eerst te spuiten en dan de swap te doen maar de planning is gewijzigd...
zie link
showthread.php?p=271040#post271040
thanks alvast
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
als het goed is dan zou ze in belgie 25j moeten zijn om oldtimer te zijn en dan is alles legaal (als het goed is met die gekke regelgevingen) en zowiezo voor de keuring is het geen probleem... er staat 10keer toyota op de motor ofzo en het is ook geen V6die ik erin leg dus op zich valt het wel mee... het is eerder een aanpassing met de fiscus, mechanisch zal deze dus volledig stock staan...
het enige probleem zal de bekende co-test zijn. gebeurd wel vaker met oudere autos
het enige probleem zal de bekende co-test zijn. gebeurd wel vaker met oudere autos
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Droom rustig verder als je denk dat dit in Belgie zo makkelijk is. Ik kan je vertellen dat Toyota de motorswap niet meer homologeert. Je kan geluk hebben dat ze het op de keuring niet zien, maar die kans is zeer klein aan het worden.dimitri schreef:als het goed is dan zou ze in belgie 25j moeten zijn om oldtimer te zijn en dan is alles legaal (als het goed is met die gekke regelgevingen) en zowiezo voor de keuring is het geen probleem... er staat 10keer toyota op de motor ofzo en het is ook geen V6die ik erin leg dus op zich valt het wel mee... het is eerder een aanpassing met de fiscus, mechanisch zal deze dus volledig stock turbo staan...
het enige probleem zal de bekende co-test zijn. gebeurd wel vaker met oudere autos
Er zijn in Belgie 3 mr2's waar een gen3 turbo in geswapt is goedgekeurd, dat zullen ook de enige blijven.
Veel succes dus.
Ik kan het weten, eentje is de mijne.
Groeten
TRD2000 (wimà
is het niet volledig legaal om te swappen als de wagen oldtimer is?
en ik vraag info ivm de swap, de keuring is toch voor later.
dank u voor het medeleven ivm de keuring enalles, maar dat is nu niet aan de orde... nog 4j en ze is oldtimer tot dan zal het een trailerqueen worden en garagevulling, tot ze volledig opgeknapt is. het is voor mij prive, ik heb een auto voor op de baan... en voor proefritjes heb ik garageplaten... ik wordt 27 dus dan heb ik tegen mijn 31 een leuke LEGALE SW20...
ik hoop dat jullie me meer info kunnen verstrekken... en dat ik hier op mijn plaats ben voor de juiste info.
groeten
en ik vraag info ivm de swap, de keuring is toch voor later.
dank u voor het medeleven ivm de keuring enalles, maar dat is nu niet aan de orde... nog 4j en ze is oldtimer tot dan zal het een trailerqueen worden en garagevulling, tot ze volledig opgeknapt is. het is voor mij prive, ik heb een auto voor op de baan... en voor proefritjes heb ik garageplaten... ik wordt 27 dus dan heb ik tegen mijn 31 een leuke LEGALE SW20...
ik hoop dat jullie me meer info kunnen verstrekken... en dat ik hier op mijn plaats ben voor de juiste info.
groeten
ik heb ook het geluk gehad dat de papieren eens verloren gegaan zijn van de wagen, en ik heb zo een ''gelijkvormigheidsattest'' (papieren niet uitgereikt door toyota) geen duplicaat dus, alleen zo een vaag attest dat dienst moet doen als gelijkvorimigheidsattest...
verder heb ik een groene keuringkaart van 1999 waarop staat dat het voertuig aan alle eisen voldoet voor het verkeer...
en een inschrijvingformulier van toen, waarop ook niks vermeld staat van motor-codes ofzo allemaal heel vaag dus nu zijn ze inderdaad wel streng op die dingen omdat ze de motorcodes enalles kunnen zien op de papieren maar dit is bij mij niet aan de orde
dus beste Wim er is een vierde onderweg...
op de papieren staat niks ivm de motor dus als ik de co goed krijg heb ik helemaal geen enkel probleem.
mvg dimitri
verder heb ik een groene keuringkaart van 1999 waarop staat dat het voertuig aan alle eisen voldoet voor het verkeer...
en een inschrijvingformulier van toen, waarop ook niks vermeld staat van motor-codes ofzo allemaal heel vaag dus nu zijn ze inderdaad wel streng op die dingen omdat ze de motorcodes enalles kunnen zien op de papieren maar dit is bij mij niet aan de orde
dus beste Wim er is een vierde onderweg...
op de papieren staat niks ivm de motor dus als ik de co goed krijg heb ik helemaal geen enkel probleem.
mvg dimitri
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Ik wil je alleen maar behoeden geen gekke kosten te maken, zelf bij een oldtimer is het in Belgie niet legaal de motor te swappen.
Zolang je niet met de oldtimer naar de keuring moet weet niemand ervan, maar je moet hem eerst oldtimer laten keuren, lastig met het verkeerde blok erin. Ook zal in Belgie een van de jaren zelfs een oldtimer om de paar jaar naar de keuring moeten.
Maar als je denkt het beter te weten doe je maar.
Groeten
TRD2000 (wim)
Zolang je niet met de oldtimer naar de keuring moet weet niemand ervan, maar je moet hem eerst oldtimer laten keuren, lastig met het verkeerde blok erin. Ook zal in Belgie een van de jaren zelfs een oldtimer om de paar jaar naar de keuring moeten.
Maar als je denkt het beter te weten doe je maar.
Groeten
TRD2000 (wim)
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
het swampen moet wel kunnen
wat nodig is voor zo ver ik weet is gewoon de complete handel
eltronica blokje met toebehoren turbo op zich hoeft de bak niet maar
als je een swamp koopt dat zit die er toch bij
wat keuring betreft
of je gaat naar het waalse gedeelt ven belgie
of je gaat gewoon naar het grote keurings center voor controle uitlijning en zo voort
of je waagt het er op en gaat zo naar de keuring eens die gekeurd is met dat blok er in zou hij altijd gekeurd moeten zijn
ze hebben ook nog nooit de kap open gedaan bij mij om te kijken wat er inzit
ander optie is hem in nederland op turbo kenteken laten zetten en dan terug invoeren
het oldtimer verhaal is al verandert in nederland en zal ook in belgie veranderen
wat nodig is voor zo ver ik weet is gewoon de complete handel
eltronica blokje met toebehoren turbo op zich hoeft de bak niet maar
als je een swamp koopt dat zit die er toch bij
wat keuring betreft
of je gaat naar het waalse gedeelt ven belgie
of je gaat gewoon naar het grote keurings center voor controle uitlijning en zo voort
of je waagt het er op en gaat zo naar de keuring eens die gekeurd is met dat blok er in zou hij altijd gekeurd moeten zijn
ze hebben ook nog nooit de kap open gedaan bij mij om te kijken wat er inzit
ander optie is hem in nederland op turbo kenteken laten zetten en dan terug invoeren
het oldtimer verhaal is al verandert in nederland en zal ook in belgie veranderen
gekke kosten zijn al gemaakt nu alleen nog uitvoeren...
ik wou eigelijk eerst de koets aanpakken maar wegens teveel kosten aan 3SGE motor zal ik er de 3sgte in moeten leggen... vandaar dat ik raad vraag omdat mijn planning in de war is... het gaat niet over beterweet gedoe, maar omdat alles ineens in een versneld tempo blijkt te gaan.
auto is maar voor binnen enkele jaren...
huidig motor draait op 3 cilinders en de versnellingsbak doet helemaal niks meer... en lag op lpg... dus de 3sgte kwam me even duur uit dan de herstelling van een motor die daarbovenop nog eens 14j stil staat...
de 3sge zal ik dus maar beter bijhouden voor het geval...
groeten
ik wou eigelijk eerst de koets aanpakken maar wegens teveel kosten aan 3SGE motor zal ik er de 3sgte in moeten leggen... vandaar dat ik raad vraag omdat mijn planning in de war is... het gaat niet over beterweet gedoe, maar omdat alles ineens in een versneld tempo blijkt te gaan.
auto is maar voor binnen enkele jaren...
huidig motor draait op 3 cilinders en de versnellingsbak doet helemaal niks meer... en lag op lpg... dus de 3sgte kwam me even duur uit dan de herstelling van een motor die daarbovenop nog eens 14j stil staat...
de 3sge zal ik dus maar beter bijhouden voor het geval...
groeten
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
bedankt jongens als iemand een link weet naar de wanted info, altijd welkom
ik heb al lang zitten zoeken naar de info maar bij de meeste treaths gaat het over specifieke zaken en niet het totaalplaatje...
en aangezien de batterij en identificatieplaatje vooraan in de kofferruimte zit heeft er niks of niemand iets te zoeken onder mijn motorkap desnoods knip ik de hendel wel even af om de motorkap te openen, heb deze toch dubbel verder originele uitlaat, zorgen dat co goed is...
bedankt alvast
ik heb al lang zitten zoeken naar de info maar bij de meeste treaths gaat het over specifieke zaken en niet het totaalplaatje...
en aangezien de batterij en identificatieplaatje vooraan in de kofferruimte zit heeft er niks of niemand iets te zoeken onder mijn motorkap desnoods knip ik de hendel wel even af om de motorkap te openen, heb deze toch dubbel verder originele uitlaat, zorgen dat co goed is...
bedankt alvast
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
showthread.php?t=17377&highlight=sw20+fetish
ik heb namelijk een total loss als donor zie link hierboven...
het gaat erom, kan ik de motor gewoon nu al in mijn NA leggen en nadien rustig de stekkers inpluggen of moet ik eerst de kabelboom serieus aanpassen... enz...
thanks alvast sam
ik heb namelijk een total loss als donor zie link hierboven...
het gaat erom, kan ik de motor gewoon nu al in mijn NA leggen en nadien rustig de stekkers inpluggen of moet ik eerst de kabelboom serieus aanpassen... enz...
thanks alvast sam
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
yep dit is reno zijn wagen, hij is me heel gunstig geweest...
ik had eerst de 94turbo look en remmen gekocht van hem,
een maand later stond ik er terug voor de trd shortshifter
en ik had half gezegd dat ik het wrak ook wel zag zitten omdat mijn blok niet in orde was...
hij heeft me enkele maanden later overhaalt om een vrij bod te doen, hij had wel een minimumprijs opgesteld, en omdat hij mij zo gunstig was kon ik dit gewoon niet weigeren... echt een goeie gozer!!! hij heeft zelf nog een origineel intercoolerset geregeld omdat de wagen ''compleet'' zou zijn! ongelofelijk dank u reno
bij deze hoop ik hier toch iemand te vinden die de swap toch al heeft gedaan, ik heb al eindeloos zitten zoeken, maar meestal gaat het over pin outs en dergelijke
of ik heb geen sw20 maar wil er 1 kopen en dan later swap doen
of ik heb een sw20 en wil swappen maar welke motor...
of dan heb je eindelijk iets wat in de buurt komt en dan zijn de fotos niet meer zichtbaar of de linken werken niet meer...
als er iemand is die wel nuttige info heeft, die mag mij altijd iets laten weten...
gewoon iets als een stappenplan ofzo
ik ben nieuw op het forum dus een beetje hulp zou wel fijn zijn, in ruil daarvoor blijf ik fotos posten ivm de vooruitgang
morgenvroeg ga ik alvast de bumpers demonteren en de uitlaat ervanonder halen...
groeten
ik had eerst de 94turbo look en remmen gekocht van hem,
een maand later stond ik er terug voor de trd shortshifter
en ik had half gezegd dat ik het wrak ook wel zag zitten omdat mijn blok niet in orde was...
hij heeft me enkele maanden later overhaalt om een vrij bod te doen, hij had wel een minimumprijs opgesteld, en omdat hij mij zo gunstig was kon ik dit gewoon niet weigeren... echt een goeie gozer!!! hij heeft zelf nog een origineel intercoolerset geregeld omdat de wagen ''compleet'' zou zijn! ongelofelijk dank u reno
bij deze hoop ik hier toch iemand te vinden die de swap toch al heeft gedaan, ik heb al eindeloos zitten zoeken, maar meestal gaat het over pin outs en dergelijke
of ik heb geen sw20 maar wil er 1 kopen en dan later swap doen
of ik heb een sw20 en wil swappen maar welke motor...
of dan heb je eindelijk iets wat in de buurt komt en dan zijn de fotos niet meer zichtbaar of de linken werken niet meer...
als er iemand is die wel nuttige info heeft, die mag mij altijd iets laten weten...
gewoon iets als een stappenplan ofzo
ik ben nieuw op het forum dus een beetje hulp zou wel fijn zijn, in ruil daarvoor blijf ik fotos posten ivm de vooruitgang
morgenvroeg ga ik alvast de bumpers demonteren en de uitlaat ervanonder halen...
groeten