Verzekering MR2 tijdens schorsing

Slap gelul rondom de MR2. Hier kan het.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Markk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:53
Type MR2: AW11

Verzekering MR2 tijdens schorsing

Bericht door Markk »

Hallo Mede-Mr2 rijders,

Omdat het weer richting de winter gaat wil ik mijn auto gaan schorsen. Nu doe ik dit elk jaar.

De auto is WA + Casco verzekerd (All Risk) maar in de winter is het natuurlijk belachelijk om WA + inzittende verzekering door te laten lopen.

Nu is het zo dat ik tot vorig jaar gewoon het WA + inzittende stukje kon schorsen en het Casco deel door kon laten lopen.

Door wijzigingen in systemen is dat nu niet meer mogelijk. Nu is de vraag: Ik kan de complete verzekering schorsen (niet echt handig), of is het mogelijk om tijdelijk de auto te verzekeringen voor alleen het casco deel bij een ander aanbieder?

Ik zit nu bij Winter Financiele diensten (ASR) met die speciale Mr2 verzekering.
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Als je de MR2 thuis stalt, zou ik de verzekering volledig schorsen en eventueel kijken of je de inboedel moet verhogen, of dat ie daar dan al wel automatisch onder gedekt is.
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Als hij inderdaad onder de inboedel valt, dan heb je de autoverzekering gedurende de schorsing niet meer nodig. Maar wat Ewoud al zegt: meestal moet je daar een aparte post voor hebben in je inboedelverzekering, net als wanneer je hele dure apparatuur in huis hebt staat of kunst die een hoop waard is. Die zijn standaard vaak niet gedekt, dus dat zal met een auto waarschijnlijk ook niet zo zijn.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Dit is bij mij (ook ASR) altijd al zo, staat zelfs in een clausule en het WAM deel is doorgaans vrij klein, dus is het voor een paar maanden tientjeswerk (alles telt mee, maar het is ook weer niet onoverkomelijk) en wat kost een tijdelijke cascoverzekering elders, als het al kan? En is dat goedkoper uiteindelijk?

En ben je dan net zo goed verzekerd?

Ik zou het risico niet durven nemen.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie