Luchtfilters.........?
Moderator: Pieten
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
- Type MR2: AW11
Luchtfilters.........?
Wil een openluchtfilter op me mr2
welke openluchtfilters adviseren jullie mij
heb een sw20 2.0 N/A
heb al veel gelezen van anderen maar daar wordt ik ook niet wijzer van
de ene zegt PK VERLIES de andere merkt niks.....?
IEMAND..............?
welke openluchtfilters adviseren jullie mij
heb een sw20 2.0 N/A
heb al veel gelezen van anderen maar daar wordt ik ook niet wijzer van
de ene zegt PK VERLIES de andere merkt niks.....?
IEMAND..............?
Ik denk persoonlijk dat er weinig tot geen vermogen winst is te behalen met een open luchtfilter, hooguit throttle respons.
ik zelf heb er een k&n 75i kit op zitten, mooi dingetje en zuigt mooi als je flink gas geeft.
als advies zou ik wel willen zeggen, sluit hem niet zomaar aan ik bedoel daarmee niet te dicht bij je blok en zo ver mogelijk in je side duct om hem van de warmte vandaan te houden.
verder hmm ja pk winst, nee niet echt.
throttle resopons dat wel vooral onderin merk je wel wat maar verwacht geen wonderen.
Er zullen hooguit meer soorten filters zijn zoals hks apexi enz enz.
Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Grt Dennis
ik zelf heb er een k&n 75i kit op zitten, mooi dingetje en zuigt mooi als je flink gas geeft.
als advies zou ik wel willen zeggen, sluit hem niet zomaar aan ik bedoel daarmee niet te dicht bij je blok en zo ver mogelijk in je side duct om hem van de warmte vandaan te houden.
verder hmm ja pk winst, nee niet echt.
throttle resopons dat wel vooral onderin merk je wel wat maar verwacht geen wonderen.
Er zullen hooguit meer soorten filters zijn zoals hks apexi enz enz.
Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Grt Dennis
![Afbeelding](https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/179099_161027437406299_1647295519_n.jpg)
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
heb een greenfilter kit ben ik zeer tevreden mee.
Warme lucht hang aan jezelf beetje af hoe je hem plaatst:)
zoals shenron al zegt geen pk toename te merken wel gasresponse verschil.
Geluid lijkt me van zelf spreken mooi zwaar geluidje:) kan je wel video sharen als ik hem ergens nog heb das alles standaard alleen filter.
gr
Robin
Warme lucht hang aan jezelf beetje af hoe je hem plaatst:)
zoals shenron al zegt geen pk toename te merken wel gasresponse verschil.
Geluid lijkt me van zelf spreken mooi zwaar geluidje:) kan je wel video sharen als ik hem ergens nog heb das alles standaard alleen filter.
gr
Robin
Nadat je in afrika bent geweest weet je dat Alles kan gemaakt worden en nee is geen optie:mini:
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
- Type MR2: AW11
stuur maar een filmpje ben altijd benieuwd wil er ook 1 alleen wil weten welken geschikt zijn qua filters je heb zoveel verschillende
alleen ze verschillen wel erg per site kwa prijs bij de ene betaal je 160 euro en bij de andere 120 euro dus tjaaah als je de site erbij ken vermelden en zou je een foto kennen maken hoe jij het filter heb gemonteerd dat hij warme lucht aanzuigt
mvg Jarith
alleen ze verschillen wel erg per site kwa prijs bij de ene betaal je 160 euro en bij de andere 120 euro dus tjaaah als je de site erbij ken vermelden en zou je een foto kennen maken hoe jij het filter heb gemonteerd dat hij warme lucht aanzuigt
mvg Jarith
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
- Type MR2: AW11
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
Hahaha! Ik lach me echt kapot. Zeker als ik het zo terug lees.mr2PUNTfreak schreef:Zit ik nu weer op het verkeerde forum? Lijkt wel een reklame voor een vibrator...
![Blij :D](./images/smilies/cheesy.gif)
Ik zal binnenkort even filmpje maken van het geluid van het open LUCHTFILTER. Zowel binnen als buiten de auto.
![Afbeelding](http://imageshack.com/a/img842/4525/zkt3.png)
Burning oil smells royal ![Zonnebril 8)](./images/smilies/cool.gif)
![Zonnebril 8)](./images/smilies/cool.gif)
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Warm Air Intake is alleen het aanzuiggeluid of je moet hem echt laag bij de luchtinlaat hebben zitten (K&N neemt trouwens alleen filters in produktie als er daadwerkelijke winst mee te halen valt).
Wil je daadwerkelijk effect, neem dan een K&N inlegfilter. Bij de 2.0 uitvoering zat hij er bij aankoop al in, na de swap tussen voor en na meting scheelte het iets van 2,6 pk, koppel weet ik niet (meer). Bij de S2000 was het in combinatie met de Q300 uitlaten ongeveer 16 pk méér dan de metingen van standaard exemplaren, dit was voor het mappen/de montage van de Unichip gemeten.
En je voelt daadwerkelijk verschil, pakt gewoon lekkerder op. Dit met vrijwel al mijn auto's.
Wil je daadwerkelijk effect, neem dan een K&N inlegfilter. Bij de 2.0 uitvoering zat hij er bij aankoop al in, na de swap tussen voor en na meting scheelte het iets van 2,6 pk, koppel weet ik niet (meer). Bij de S2000 was het in combinatie met de Q300 uitlaten ongeveer 16 pk méér dan de metingen van standaard exemplaren, dit was voor het mappen/de montage van de Unichip gemeten.
En je voelt daadwerkelijk verschil, pakt gewoon lekkerder op. Dit met vrijwel al mijn auto's.
Toch zitten de k&n filter sets op dezelfde plek als het orgineel tenzij je een stukkie flexibel legt vanaf je happers praat dan over de open filters niet de inleg.MarcoTwo schreef:Warm Air Intake is alleen het aanzuiggeluid of je moet hem echt laag bij de luchtinlaat hebben zitten (K&N neemt trouwens alleen filters in produktie als er daadwerkelijke winst mee te halen valt).
Wil je daadwerkelijk effect, neem dan een K&N inlegfilter. Bij de 2.0 uitvoering zat hij er bij aankoop al in, na de swap tussen voor en na meting scheelte het iets van 2,6 pk, koppel weet ik niet (meer). Bij de S2000 was het in combinatie met de Q300 uitlaten ongeveer 16 pk méér dan de metingen van standaard exemplaren, dit was voor het mappen/de montage van de Unichip gemeten.
En je voelt daadwerkelijk verschil, pakt gewoon lekkerder op. Dit met vrijwel al mijn auto's.
Nadat je in afrika bent geweest weet je dat Alles kan gemaakt worden en nee is geen optie:mini:
- Sybren MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
- Type MR2: AW11
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
MarcoTwo schreef:Yep, vaak zie je in plaats van het filterhuis een stukje pijp met 57i open luchtfilter (geen cold air intake, maar warm air intake voor 10 pk minder ofzo...), buis moet dus langer worden en naar beneden om voordeel te krijgen, hoe verder van de motorruimte, hoe beter.
ZOu hem niet te ver naar beneden doen, je wilt niet dat je hele filter onder de modder komt te zitten......
![Hypocrite :hypocrite:](./images/smilies/hypocrite.gif)
Don't shoot the messenger!
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
- Type MR2: AW11
als je rond de sectie van je openluchtfilter thermisch zoveel mogelijk afsluit krijg je dat redelijk ok.
Flexibele pijp kan je leggen van de side intake de werveling van de filter in voor koude lucht.
Lange pijp is namelijk voor power in hoge toeren
Korte voor lage toeren
Aangezien je in hoge plenty heb vond ik persoonlijk het effect van korter beter.
Goeie werveling weinig bochten the best vind ik dan.
Flexibele pijp kan je leggen van de side intake de werveling van de filter in voor koude lucht.
Lange pijp is namelijk voor power in hoge toeren
Korte voor lage toeren
Aangezien je in hoge plenty heb vond ik persoonlijk het effect van korter beter.
Goeie werveling weinig bochten the best vind ik dan.
Nadat je in afrika bent geweest weet je dat Alles kan gemaakt worden en nee is geen optie:mini:
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
- Type MR2: AW11