Luchtfilters.........?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

crasywheelyboy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
Type MR2: AW11

Luchtfilters.........?

Bericht door crasywheelyboy »

Wil een openluchtfilter op me mr2

welke openluchtfilters adviseren jullie mij
heb een sw20 2.0 N/A
heb al veel gelezen van anderen maar daar wordt ik ook niet wijzer van
de ene zegt PK VERLIES de andere merkt niks.....?

IEMAND..............?
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Ik denk persoonlijk dat er weinig tot geen vermogen winst is te behalen met een open luchtfilter, hooguit throttle respons.
ik zelf heb er een k&n 75i kit op zitten, mooi dingetje en zuigt mooi als je flink gas geeft.
als advies zou ik wel willen zeggen, sluit hem niet zomaar aan ik bedoel daarmee niet te dicht bij je blok en zo ver mogelijk in je side duct om hem van de warmte vandaan te houden.
verder hmm ja pk winst, nee niet echt.
throttle resopons dat wel vooral onderin merk je wel wat maar verwacht geen wonderen.
Er zullen hooguit meer soorten filters zijn zoals hks apexi enz enz.
Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Grt Dennis
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:13
Type MR2: AW11

Bericht door MRspeed »

heb een greenfilter kit ben ik zeer tevreden mee.
Warme lucht hang aan jezelf beetje af hoe je hem plaatst:)
zoals shenron al zegt geen pk toename te merken wel gasresponse verschil.
Geluid lijkt me van zelf spreken mooi zwaar geluidje:) kan je wel video sharen als ik hem ergens nog heb das alles standaard alleen filter.
gr

Robin
Nadat je in afrika bent geweest weet je dat Alles kan gemaakt worden en nee is geen optie:mini:
crasywheelyboy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
Type MR2: AW11

Bericht door crasywheelyboy »

stuur maar een filmpje ben altijd benieuwd wil er ook 1 alleen wil weten welken geschikt zijn qua filters je heb zoveel verschillende
alleen ze verschillen wel erg per site kwa prijs bij de ene betaal je 160 euro en bij de andere 120 euro dus tjaaah als je de site erbij ken vermelden en zou je een foto kennen maken hoe jij het filter heb gemonteerd dat hij warme lucht aanzuigt

mvg Jarith
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

Ik heb echt een grote, geen idee welk merk want zit een waterafstotende hoes op. Maakt echt een mooi laag brom geluid. Je hoort hem goed met het gas half in :)
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Michelinmannetje schreef:Ik heb echt een grote, geen idee welk merk want zit een waterafstotende hoes op. Maakt echt een mooi laag brom geluid. Je hoort hem goed met het gas half in :)
Zit ik nu weer op het verkeerde forum? Lijkt wel een reklame voor een vibrator...
Afbeelding
crasywheelyboy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
Type MR2: AW11

Bericht door crasywheelyboy »

mr2PUNTfreak schreef:Zit ik nu weer op het verkeerde forum? Lijkt wel een reklame voor een vibrator...
ben benieuwd laat een horen dan maak eens wat filmpjes...?
en foto's dan weet ik wat voor 1 je heb
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Ik had op mijn 3SGE altijd een Green filter kitje.. Lekker donkere brom had ik ermee :)

Is te koop overgens, dus bij intresse PM ;)
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

mr2PUNTfreak schreef:Zit ik nu weer op het verkeerde forum? Lijkt wel een reklame voor een vibrator...
Hahaha! Ik lach me echt kapot. Zeker als ik het zo terug lees. :D

Ik zal binnenkort even filmpje maken van het geluid van het open LUCHTFILTER. Zowel binnen als buiten de auto.
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:13
Type MR2: AW11

Bericht door MRspeed »

als je facebook heb pm me ff je facebook dan stuur ik hem wel in bericht ofzo want kan hem niet meer vinden op me laptop maar staat wel nog op facebook:)
Nadat je in afrika bent geweest weet je dat Alles kan gemaakt worden en nee is geen optie:mini:
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Warm Air Intake is alleen het aanzuiggeluid of je moet hem echt laag bij de luchtinlaat hebben zitten (K&N neemt trouwens alleen filters in produktie als er daadwerkelijke winst mee te halen valt).

Wil je daadwerkelijk effect, neem dan een K&N inlegfilter. Bij de 2.0 uitvoering zat hij er bij aankoop al in, na de swap tussen voor en na meting scheelte het iets van 2,6 pk, koppel weet ik niet (meer). Bij de S2000 was het in combinatie met de Q300 uitlaten ongeveer 16 pk méér dan de metingen van standaard exemplaren, dit was voor het mappen/de montage van de Unichip gemeten.

En je voelt daadwerkelijk verschil, pakt gewoon lekkerder op. Dit met vrijwel al mijn auto's.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:13
Type MR2: AW11

Bericht door MRspeed »

MarcoTwo schreef:Warm Air Intake is alleen het aanzuiggeluid of je moet hem echt laag bij de luchtinlaat hebben zitten (K&N neemt trouwens alleen filters in produktie als er daadwerkelijke winst mee te halen valt).

Wil je daadwerkelijk effect, neem dan een K&N inlegfilter. Bij de 2.0 uitvoering zat hij er bij aankoop al in, na de swap tussen voor en na meting scheelte het iets van 2,6 pk, koppel weet ik niet (meer). Bij de S2000 was het in combinatie met de Q300 uitlaten ongeveer 16 pk méér dan de metingen van standaard exemplaren, dit was voor het mappen/de montage van de Unichip gemeten.

En je voelt daadwerkelijk verschil, pakt gewoon lekkerder op. Dit met vrijwel al mijn auto's.
Toch zitten de k&n filter sets op dezelfde plek als het orgineel tenzij je een stukkie flexibel legt vanaf je happers praat dan over de open filters niet de inleg.
Nadat je in afrika bent geweest weet je dat Alles kan gemaakt worden en nee is geen optie:mini:
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Yep, vaak zie je in plaats van het filterhuis een stukje pijp met 57i open luchtfilter (geen cold air intake, maar warm air intake voor 10 pk minder ofzo...), buis moet dus langer worden en naar beneden om voordeel te krijgen, hoe verder van de motorruimte, hoe beter.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

Ik had zelf op m,n N/A een HKS air intake. die had een mooie lange buis helemaal tot aan onderaan de side duct.


Het is een leuke upgrade voor wat geluid en respons . maar verwacht geen wonderen kwa performance:adhd:
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

MarcoTwo schreef:Yep, vaak zie je in plaats van het filterhuis een stukje pijp met 57i open luchtfilter (geen cold air intake, maar warm air intake voor 10 pk minder ofzo...), buis moet dus langer worden en naar beneden om voordeel te krijgen, hoe verder van de motorruimte, hoe beter.

ZOu hem niet te ver naar beneden doen, je wilt niet dat je hele filter onder de modder komt te zitten...... :hypocrite:
Don't shoot the messenger!
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:13
Type MR2: AW11

Bericht door MRspeed »

flexi pijp en afschermen levert meer pks na test dan zonder niet veel trouwens hoor nihil
Nadat je in afrika bent geweest weet je dat Alles kan gemaakt worden en nee is geen optie:mini:
crasywheelyboy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
Type MR2: AW11

Bericht door crasywheelyboy »

huh..?
flexi pijp...?
afschermen..?
leg het eens uit snap het niet echt :P
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:13
Type MR2: AW11

Bericht door MRspeed »

als je rond de sectie van je openluchtfilter thermisch zoveel mogelijk afsluit krijg je dat redelijk ok.
Flexibele pijp kan je leggen van de side intake de werveling van de filter in voor koude lucht.
Lange pijp is namelijk voor power in hoge toeren
Korte voor lage toeren
Aangezien je in hoge plenty heb vond ik persoonlijk het effect van korter beter.
Goeie werveling weinig bochten the best vind ik dan.
Nadat je in afrika bent geweest weet je dat Alles kan gemaakt worden en nee is geen optie:mini:
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

MMaddict schreef:ZOu hem niet te ver naar beneden doen, je wilt niet dat je hele filter onder de modder komt te zitten...... :hypocrite:
dat gebeurt ook niet. de mijne licht in de side duct en nooit last van :dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
crasywheelyboy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
Type MR2: AW11

Bericht door crasywheelyboy »

zou je mij een foto kennen sturen hoe jij hem gemonteerd heb dan weet ik ook hoe en wat ik moet bestellen...?
Plaats reactie