Gele ster te koop !
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Er zijn geen ZZW30´s teruggeroepen voor revisie, dat zou namelijk betekenen dat Toyota toe had moeten geven dat ze een probleem hadden. En dat doen ze echt niet.
Wel kon je als je zzw aantoonbaar olieverbruik had (en je aan kon tonen dat hij netjes zijn beurten gehad had) gebruik maken van een soort coulanceregeling, je kreeg dan tegen een aangepast tarief een nieuw shortblock. En dat hebben we aan de Duitsers te danken (die hebben het namelijk gezamenlijk aangekaart). Moest wel gebeuren binnen 140.000 kilometer of 7 jaar.
Maar het blijft een kwestie van geluk of pech hebben, er zijn prefacelifts die geen olie verbruiken, en er zijn facelifts die wel olie verbruiken. Uiteindelijk gaat elk blok ooit olie verbruiken, dus het is wel aan te raden om de precats er uit te halen, liefst voor hij dat gaat doen.
Wel kon je als je zzw aantoonbaar olieverbruik had (en je aan kon tonen dat hij netjes zijn beurten gehad had) gebruik maken van een soort coulanceregeling, je kreeg dan tegen een aangepast tarief een nieuw shortblock. En dat hebben we aan de Duitsers te danken (die hebben het namelijk gezamenlijk aangekaart). Moest wel gebeuren binnen 140.000 kilometer of 7 jaar.
Maar het blijft een kwestie van geluk of pech hebben, er zijn prefacelifts die geen olie verbruiken, en er zijn facelifts die wel olie verbruiken. Uiteindelijk gaat elk blok ooit olie verbruiken, dus het is wel aan te raden om de precats er uit te halen, liefst voor hij dat gaat doen.
Wijze woorden Green
Thx de originele wielen zijn al hier, waar een Suzuki Wagon R+ toch niet voor kan dienen hé
Skytune nog ff niet, ik ga er eerszt eens wat KM's mee maken en de balans opmaken.
Wegligging, afstelling en banden experimentjes gaat voor MAASKANTJUH !! gerelateerde goodies.
Het ding hoekt iig al als een achtbaan met het gevoel in het eerste gondeltje te zitten dan wel te verstaan, het is bijna een echte AW11
Je kan geluk hebben of niet, de kans is vrijwel 50/50.
Ook de FL's hadden het probleem enkel minder en geschaald op een zesde deel van de afzet (wat op zich al veel is).
Ik vind de 2000-2002 modellen gewoon meer basis en hoewel de esthetische verschillen klein zijn vind ik ze ook mooier.
Alure heeft zijn risico zeg maar
Ik heb voor zover de meeste zaken met mijn bescheiden kennis kunnen controleren en kom -tot op heden- niet aan het olie probleem.
Motor pakt goed op accelereert zonder dippen en aan de achterkant geen pluimen wit of zwart.
Alle 4 de bougies zijn gelijkmatig licht bruin.
Wel zit ergens 1 van de hitteschildjes bij bepaalde toerentallen irritant mee te rammelen maar kan ook de kettingspanner zijn.
Komt tijd komt raad.
De precat zit er vermoedelijk nog in, de vorige eigenaar had daar geen idee van.
Nu ben ik niet zo'n knutselsmurf maar zal dat wel zsm checken en het liefst met iemand die weet waar naar te kijken.
Zoals Green Goblin al aangaf het is niet per definitie altijd raak, er zijn er -nog- altijd zat zonder de bekende issues.
Mocht later blijken dat het toch zo is dan is het zo... 'tzal bij wijze van spreken niet echt mijn leven gaan beinvloeden.
iig wel 'ne dikke merci voor je goed bedoelde tip in deze
MarcoTwo schreef:Nice! Nu nog een echte uitlaat er onder (hebben ze die bij Skytune? ) in plaats van dat pispijpje.
Nu ben ik benieuwd hoe de originele set wielen meegenomen gaan worden.
Thx de originele wielen zijn al hier, waar een Suzuki Wagon R+ toch niet voor kan dienen hé
Skytune nog ff niet, ik ga er eerszt eens wat KM's mee maken en de balans opmaken.
Wegligging, afstelling en banden experimentjes gaat voor MAASKANTJUH !! gerelateerde goodies.
Het ding hoekt iig al als een achtbaan met het gevoel in het eerste gondeltje te zitten dan wel te verstaan, het is bijna een echte AW11
Tsjah, vroegah had je wel eens van die dagen en waar een wiel, uh wil is, is een weg.Green Goblin schreef:Dat van die wielen is wel een punt ja...
Maar daar heeft Ron wel wat ervaring mee, een wiel dat niet meer in de auto past....
Ik weet dat een pre-2003 kopen hetzelfde is als Russische roulette maar dan met 2 patronen in de kamer.ronald50 schreef:Xrl8,
Als je een zzw30 wil kijk dan wel ff of hij een 6 bak heeft of na plus minus bouwjaar 2003 is
Anders sta je regelmatig met een olie cannetje achter je mr2, na deze periode is er technisch het een en ander verbeterd in het motor deel.
Groet ronald
Je kan geluk hebben of niet, de kans is vrijwel 50/50.
Ook de FL's hadden het probleem enkel minder en geschaald op een zesde deel van de afzet (wat op zich al veel is).
Ik vind de 2000-2002 modellen gewoon meer basis en hoewel de esthetische verschillen klein zijn vind ik ze ook mooier.
Alure heeft zijn risico zeg maar
Ik heb voor zover de meeste zaken met mijn bescheiden kennis kunnen controleren en kom -tot op heden- niet aan het olie probleem.
Motor pakt goed op accelereert zonder dippen en aan de achterkant geen pluimen wit of zwart.
Alle 4 de bougies zijn gelijkmatig licht bruin.
Wel zit ergens 1 van de hitteschildjes bij bepaalde toerentallen irritant mee te rammelen maar kan ook de kettingspanner zijn.
Komt tijd komt raad.
De precat zit er vermoedelijk nog in, de vorige eigenaar had daar geen idee van.
Nu ben ik niet zo'n knutselsmurf maar zal dat wel zsm checken en het liefst met iemand die weet waar naar te kijken.
Zoals Green Goblin al aangaf het is niet per definitie altijd raak, er zijn er -nog- altijd zat zonder de bekende issues.
Mocht later blijken dat het toch zo is dan is het zo... 'tzal bij wijze van spreken niet echt mijn leven gaan beinvloeden.
iig wel 'ne dikke merci voor je goed bedoelde tip in deze
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik ruik een deal... onder het motto 'voor wat hoort wat' ---> als jij me dan gelijk ff die pre-cat leeg maakt ?
Jah, die jonguh heeft het ook eg nog nie begrépe héMarcoTwo schreef:Citroën XM, Hoofdpiet limo.
Merci EdEdje Turbo schreef:Gefeliciteerd met je emmer!
Jazeker, reservewiel eruit, dekentje erin, de derde erop, dekseltje dicht en voorkap weer sluiten... piece of cakeMarcoTwo schreef:Kom hem anders eens laten zien. Kan best met z'n drietjes er in.
XLR8 schreef:Tsjah, spijt krijgen... wie weet
Bij iets nieuws moet je altijd maar afwachten hoe het uiteindelijk bevalt, vrouwen en auto's zijn de moeilijkste categorie ja.
Gevalletje categorische imperatief
Maar goed, positief geschaald naar 'op naar het echte werk' moet dit het dus naar alle waarschijnlijkheid gaan doen:
Hiel sjoen........
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dat hubste good.XLR8 schreef:Daanke daanke
Iech begriep datste ouch de pre-cat droet wils hubbe ??
Ofwel met NL ondertiteling voor de andere lezertjes:
Ik begrijp dat je ook de pre-cat eruit wil hebben ??
Es import Limburger kin iech Limbörgs verstoan, lezen moa sjrievu neet....hahahaha
Veerentwintig joar in Meestreech gewoent.