Mr2 Sw20

Vindt uw droom MR2. Of die onderdelen waar je al zo lang naar op zoek bent.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Mr2 Sw20

Bericht door CelicaTwinCAm »

Beste Forumleden,

ik was een half jaar geleden al op het forum op zoek naar een SW20 Turbo ter vervanging van mijn 89 Celica 2.0. Nu zijn echter bij de apk de nodige problemen aan het licht gekomen waardoor er een grote kans is dat deze gesloopt moet gaan worden. Ik ben dus op zoek naar een 'nieuwe' auto. Omdat de sloopprijs maar pakweg 200 euro bedraagt en ik eigenlijk niet echt gerekend heb op deze problemen is mijn budget echter niet groot. Het maximale wat ik uit kan geven is 2000,-. Ik heb echter liever een iets goedkopere omdat in mijn ervaring er na aankoop altijd al vlug wel enig onderhoud vereist is.

Verder spreekt het voor zich hoe jonger hoe liever, maar met een klein budget als ik kan ik niet al te veel eisen stellen. Ik heb op gaspedaal al rondgekeken alleen blijft de vraag van in hoeverre zijn deze SW20's afgetrapt. De auto komt in ieder geval bij een liefhebber terecht die de auto hoogwaarschijnlijk tot aan de sloop zal rijden met eventueel nog een engine swap over een aantal jaar.

Ik hoor graag welke mogelijkheden er zijn.

met vriendelijke groet,

Jochem
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Welkom!

Tip 1: "goedkoop" en "jong" en "als nieuw" gaan meestal niet samen..
Tip 2: Lees dit even.

Veel plezier en wijsheid toegewenst op dit leuke forum.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Tip 2

Bericht door CelicaTwinCAm »

Tip 2 heb ik al een doorgenomen, bruikbaar stukje tekst, bedankt voor de tip. Nu begrijp ik dat jong en goedkoop niet samen gaan, het viel me echter op dat 80% van wat er te koop staat aan mr2's allemaal bouwjaar 90-91 is, zijn deze dan echt zoveel minder? Ik wil de auto niet voor het circuit gebruiken maar gewoon dagelijks gebruik, waarbij ik echter wel houdt van doorrijden.

Ik ben vooral benieuwd of er hier via de club nog auto's te koop zijn die niet op de bekende online autosites staan, vooral omdat ik verwacht dat mensen die hun auto via de club verkopen er toch op de juiste manier mee om zijn gegaan.
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

In de begin jaren zijn ze veel verkocht, daarna zwakte de verkoop af. In 94 en 98 een kleine stijging. Dus vandaar ;)
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

Ga altijd voor een auto met onderhouds history, en waar een pak garage rekeningen bijzitten, zijn meestal iets duurder.Heb je wel het geld voor een goed kopere auto waar geen papieren bij zitten, dan even vragen hier op het forum of iemand mee wil kijken die verstand heeft van mr2
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Of, als RHD je niet uitmaakt en een stukje rijden je niet uitmaakt.. Klikkie

+ BPM 200 + RDW 50 + kenteken 15 + de (boot)reis met eventueel overnachting = tel uit je winst! :dux-blij_thumb-up:
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Plaats reactie