Banden enzo....

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Banden enzo....

Bericht door Kees »

Aangezien ik al een tijdje aan het zoeken ben, gooi ik het hier eens in de groep.

Ik rij nu op Toyo T1R 205 achter en 195 voor. (std velgen) Aangezien dit op nat wegdek de meest vreselijke banden zijn die ik ken ben ik op zoek naar wat anders.

Opties waar ik naar aan het kijken ben: Yokohama S drive, Bridgetone RE002 Potenza of Rainsport 3. Ik rij ca 20-30 k per jaar en de MR is mn daily auto geworden nu de Corolla op stal staat.

Wat boeit me niet: Slijtage, geluid milieulabel

Wat boeit me wel: Grip op droog EN nat, niet cuppen, prijs/kwalieit....:driving:
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Ik zou voor de Bridgestone gaan.
Is beter dan Yokohama en ligt fijner/vaster in de bocht dan de rainsport.
De Rainsport is wel beter op nat maar het is niet altijd nat he?
Heb zelf de beste ervaringen met Bridgestone, Uniroyal en Yokohama zijn kwalitatief gewoon iets minder met zwakkere wangen (dus minder stuurgevoel).
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Vredestein Sporttrac 5. Bevallen mij goed, beter betaalbaar dan Michelin en niet zo'n slappe hap als die $%^$-Toyo's.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Hier nog een bridgestone-fan. RE040s als je ze nog kunt krijgen, Re002 is vergelijkbaar als ik het goed begrepen heb. Ga zelf waarschijnlijk voor de RE11a als de huidige set 040s af is, maar dat is meer een droogweer-band die me minder geschikt lijkt voor DD.
Afbeelding
Gebruikersavatar
-RdV-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:26
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Bericht door -RdV- »

Hele goede resultaten gehad met Bridgestone Potenza S-02's als ze nog te krijgen zijn.

Een goede bron van informatie over banden zijn de amerikaanse Auto-X fora. Die mensen doen alles voor een tiende seconde en analyseren een band tot in de eindeloosheid. Als die types een band aanprijzen is het een goede band.
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Vredestein Sporttrac ken ik ook, heeft meer comfort maar wel een minder stugge wang tov de Bridgestones.
Daarom ook meer comfort...
Jean-Pierre

Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Bandenervaringen blijven toch auto afhankelijk en persoonsafhankelijk.

Wat onder de ene sportwagen een topper is, is ergens anders onder een drama, hangt ook van het gebruik af (straat of ook track).

En de ene maat is weer anders dan de andere maat met dezelfde band.

Vroeger Toyo Proxes T1Plus en T1-S onder de MR2 gehad... op nat een drama, op de rood/zwarte zit T1-R (17/18") en dat viel me zeker niet tegen.

Niet dat ik ze snel zou nemen, maar ze zaten er onder en is beter dan Wanli. Linglong, Uniroyal, Semperit en dat soort spul.

Meestal valt bij mij de keuze tussen Bridgestone Potenza (S005(?) schijnt weer veel minder goed te zijn dan de RE050A die al minder zijn dan de RE050), Good Year Eagle F1 (heel goede ervaringen op de MR2 en ook op de 20" Outlander, Falken FK452 is trouwens goed vergelijkbaar, echter waren de testverslagen pas wat anders...), welke ik onder zowel de V6 als de MR2 heb zitten nu.

Alternatief was trouwens de Yokohama Neova AD08R, maar helaas niet in beide maten snel te leveren. Anders waren die het geworden.:) Toppers!! Maar niet voor dagelijks gebruik, dan sta je elke 2 maanden te wisselen als het niet tegen zit.:P
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

MarcoTwo schreef:Bandenervaringen blijven toch auto afhankelijk en persoonsafhankelijk.
Jep, maar tot op de vorige post had iedereen ervaringen met banden op de ZZW30....;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

RdV ook, gezien de avatar?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ja.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
-RdV-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:26
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Bericht door -RdV- »

MarcoTwo schreef:RdV ook, gezien de avatar?
Ik zal hem updaten,


Ik sta nu op Vredestein Sporttrac 2's en ben er niet van onder de indruk. Niet slecht en prijs kwaliteit prima maar als ze op zijn ga ik terug naar potenza's of een andere uhp band.
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Ik neig ook erg naar de bridgetone banden, het enige waar ik nu mee zit is de keuze. Of voor 300 rondom nieuw of M'N turanza s die onder de Levin zitten van de winter onder de mr zetten.... Helaas passen MN 14 inch nieuwe michelins niet die ik net heb ingereden met 1000km....

Laatste optie is de Corolla weer op de weg zetten maar ook die heft wat liefde nodig....
japansma

Bericht door japansma »

Bridgestone re040, zoals de emmer origineel bedoeld is. Fijne alround band met lekkere stevige wangen, zijn de enige banden die goed bij de emmer passen. En zijn tenminste in de juiste maat te koop, als set.
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Voorlopig een keuze gemaakt aangezien ik voor weinig een setje bridgetone blizzak winterbanden kon krijgen die ik nu op mn saaie vijfspaaks velg laat leggen.
Ben benieuwd hoe het rijdt met 185 55 rondom.....
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Bericht door longjohn »

Bridgestone Potenza RE040 16" (achterbanden) zojuist besteld. De vorige hebben nu 170.000 km gedraait naar volle tevredenheid.:dux-blij_thumb-up:
(Weet niet waar de anderen complete sets van vier voor 300 vandaan halen, ik zit met zowel 16" achter als 15" voor en betaal nu 320,- voor twee banden incl. montage).

Typefoutje?! :-)
Update:
Klopt inderdaad niet wat ik hier beweer: ik kocht de auto met deze banden met tellerstand 90.000 nu op 170.000 komen er weer dezelfde onder, dus minimaal 80.000 mee gereden.
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
Gebruikersavatar
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 mar 2010, 17:18

Bericht door phuncz »

Dat is ook de standaard prijs voor de achterste banden, ongeveer 150€/st. + werk. De voorste zijn wat goedkoper aan 120€/st. + werk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Als je even rond kijkt op internet of even praat met de bandenboer, dan dalen de prijzen flink. ;)
Gebruikersavatar
ronald50
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jun 2011, 16:47
Type MR2: AW11

banden

Bericht door ronald50 »

Ik bestel ze bij autobandenmarkt.nl ,gratis verstuurd en 1 van goedkoopste met een prima service !
knop welke ?
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

longjohn schreef:Bridgestone Potenza RE040 16" (achterbanden) zojuist besteld. De vorige hebben nu 170.000 km gedraait naar volle tevredenheid.:dux-blij_thumb-up:
(Weet niet waar de anderen complete sets van vier voor 300 vandaan halen, ik zit met zowel 16" achter als 15" voor en betaal nu 320,- voor twee banden incl. montage).

Typefoutje?! :-)

215/45/16? die kosten €115,90 per stuk op http://www.topbanden.com dan laat je ze in de buurt monteren ben je voor €251,80 klaar voor 2 stuks!

Voorzijde in 185/55/15 haal je voor €101,76 per stuk op http://www.autobandenmarkt.nl wederom in de buurt laten monteren voor 10 per band en je bent hier klaar voor €223,52,-

Dat scheelt erg veel met de locale bandenboer meestal, zeker als je nu rond de €640,- betaald zoals je aangeeft. En voor wat betreft de mensen die voor €300,- een setje van 4 hebben: dat zijn vaak goedkopere maten en dan rondom dezelfde maat. (bv bj 17" nemen de meeste rondom gelijke maat) En ook van een minder merk, c.q. budget bandenmerk. ;)
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 mar 2010, 17:18

Bericht door phuncz »

Hier in de buurt wil niemand voor 10€ per band monteren, toch niet met banden die niet van hun komen. Uiteindelijk is dat voor de bandenboer ook veel inkomsten verloren.
Afbeelding
Plaats reactie