oude liefde roest niet, maar het gebeurd wel...
Moderator: Pieten
oude liefde roest niet, maar het gebeurd wel...
Zo ben een poosje stil geweest als het gaat om rotzooien met auto's.
Maar wou toch eens met de oude liefde aan de gang!
Ofwel de Celica ST182 narrowbody liftback uit '90. Heb de auto zo ongeveer 12 jaar in mijn bezit.
Ongeveer 90.000 Km mee gereden en de teller staat ook op 270.000Km.
Maar goed, de tijd kan ik er soms niet voor vinden, drukke baan met veel reizen. Maar wil toch een poging wagen.
De auto staat inmiddels geschorst vanaf 2009 maar ik wil er weer mee gaan rijden. gezien ik prive toch niet veel Km's maak kan dat mooi in de Celica!
Nadat ik de MR2 een en klein (motorisch) opfris beurtje had gegeven en deze nu netjes in de hoek onder een doek in de garage staat.
Werd het tijd om de Celica op de sleutel-plek te parkeren!
Begon eerst maar eens met de audio. (ben er nog niet over uit of de subwoofer er uit gaat) Maar de speakers achter werden vervangen voor frissere exemplaren (die ook beter klinken) Voor ook trouwens.
En toen zag ik het! Rob Geus zou zeggen: Daar word je niet vrolijk van ROEST!
Shit! Dit word iets meer dan een paar weekjes sleutelen...
Maar voor een auto van deze leeftijd die toen nog in de zomer en winter reed, er verder nog best netjes bij staan, inclusief 5 jaar stilstand.
Inmiddels met car contact gehad, dus hopelijk kan ik over een poosje echt aan de gang!
Dus hier ff een kleine, To Do lijst:
Natuurlijk die hoeken vervangen. evt als ik nog meer plekken tegenkom ook gelijk aanpakken.
Remklauwen reviseren en de schijven + blokken voor vervangen.
Grote OHB aan de motor uitvoeren.
DB-riem + span en loop-rollen, v-snaren vervangen. (en wat al niet meer)
Natuurlijk alle vloeistoffen vervangen.
Optisch:
Eindelijk de originele Toyota breed-stralers (mist lampen voor) monteren.
En de logo loze carbonnen strip monteren.
Houd jullie op de hoogte!
Maar wou toch eens met de oude liefde aan de gang!
Ofwel de Celica ST182 narrowbody liftback uit '90. Heb de auto zo ongeveer 12 jaar in mijn bezit.
Ongeveer 90.000 Km mee gereden en de teller staat ook op 270.000Km.
Maar goed, de tijd kan ik er soms niet voor vinden, drukke baan met veel reizen. Maar wil toch een poging wagen.
De auto staat inmiddels geschorst vanaf 2009 maar ik wil er weer mee gaan rijden. gezien ik prive toch niet veel Km's maak kan dat mooi in de Celica!
Nadat ik de MR2 een en klein (motorisch) opfris beurtje had gegeven en deze nu netjes in de hoek onder een doek in de garage staat.
Werd het tijd om de Celica op de sleutel-plek te parkeren!
Begon eerst maar eens met de audio. (ben er nog niet over uit of de subwoofer er uit gaat) Maar de speakers achter werden vervangen voor frissere exemplaren (die ook beter klinken) Voor ook trouwens.
En toen zag ik het! Rob Geus zou zeggen: Daar word je niet vrolijk van ROEST!
Shit! Dit word iets meer dan een paar weekjes sleutelen...
Maar voor een auto van deze leeftijd die toen nog in de zomer en winter reed, er verder nog best netjes bij staan, inclusief 5 jaar stilstand.
Inmiddels met car contact gehad, dus hopelijk kan ik over een poosje echt aan de gang!
Dus hier ff een kleine, To Do lijst:
Natuurlijk die hoeken vervangen. evt als ik nog meer plekken tegenkom ook gelijk aanpakken.
Remklauwen reviseren en de schijven + blokken voor vervangen.
Grote OHB aan de motor uitvoeren.
DB-riem + span en loop-rollen, v-snaren vervangen. (en wat al niet meer)
Natuurlijk alle vloeistoffen vervangen.
Optisch:
Eindelijk de originele Toyota breed-stralers (mist lampen voor) monteren.
En de logo loze carbonnen strip monteren.
Houd jullie op de hoogte!
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Thanks!
Heb gisteren slecht nieuws van car gekregen, de dorpels die ze wouden uitzagen waren ook aangetast door roest.
Hoe erg weet ik niet, maar erg genoeg om ze niet te verkopen.
Nieuw bij de dealer, das een compleet zijscherm en dorpel, konden ook wel van goud gemaakt zijn!
Moet natuurlijk wel realistisch blijven, ik weet ook wel dat een T18 geen drol meer waard is, en ben echt wel van plan om geld in de auto te steken om deze weer goed/fatsoenlijk bij de weg te krijgen. Maar het moet geen bodemloze put worden.
Dus ga morgen bij een sloperij kijken die er nog 1 heeft staan, volgens hem zijn de dorpels nog okee, maar ga toch zelf maar even kijken. Fingers crossed!
Want, zonder goede dorpels/hoekstukken ga ik nog geen onderdelen bestellen.
Heb gisteren slecht nieuws van car gekregen, de dorpels die ze wouden uitzagen waren ook aangetast door roest.
Hoe erg weet ik niet, maar erg genoeg om ze niet te verkopen.
Nieuw bij de dealer, das een compleet zijscherm en dorpel, konden ook wel van goud gemaakt zijn!
Moet natuurlijk wel realistisch blijven, ik weet ook wel dat een T18 geen drol meer waard is, en ben echt wel van plan om geld in de auto te steken om deze weer goed/fatsoenlijk bij de weg te krijgen. Maar het moet geen bodemloze put worden.
Dus ga morgen bij een sloperij kijken die er nog 1 heeft staan, volgens hem zijn de dorpels nog okee, maar ga toch zelf maar even kijken. Fingers crossed!
Want, zonder goede dorpels/hoekstukken ga ik nog geen onderdelen bestellen.
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
En we gaan weer verder:
Het begon natuurlijk om de auto op de bokken te zetten.
Had een paar andere aangeschaft vanwege de brede banden.
Inmiddels de achterkant op gekrikt en assen steunen onder de wagen gezet. En de achterwielen verwijderd.
De audio + binnen bekleding verwijderen. En nee naast de schokdemper ophanging op de vloer is geen roest maar oud hout zaagsel wat aan de tectyl vast zit. Geen roest dus ;-)
Je gaat naar de sloop en je neemt mee: 125 flex, verlengsnoer, veiligheidsbril en oordopjes en je gaat aan de gang!
Was wel een naar gevoel moet ik toegeven! Maar goed ik had het spul wat ik denk nodig te zijn!
(andere kant er ook uit geslepen)
Thuis voorzichtig met de Celica bezig gegaan...
Het is toch altijd erger dan je denkt...
Wat al gauw resulteerde in dit...
Toch maar wat meer eruit halen.
En in de roestomzetter gezet, dat proces ga in nog keer herhalen.
Maar nu de boosdoener van het probleem!
Door deze roest is er water in de dorpel komen te staan...
Dus eruit slijpen, op het scherm van de sloop Celica leggen, overtrekken, en...
Lassen!
Pas test:
Aan de binnenkant eerst wat extra plaatjes getagd, om een betere body te krijgen.
Werkt perfect!
En de Fertan is inmiddels ook binnen, dat word binnenkort smeren ;p
Volgende X meer!
Het begon natuurlijk om de auto op de bokken te zetten.
Had een paar andere aangeschaft vanwege de brede banden.
Inmiddels de achterkant op gekrikt en assen steunen onder de wagen gezet. En de achterwielen verwijderd.
De audio + binnen bekleding verwijderen. En nee naast de schokdemper ophanging op de vloer is geen roest maar oud hout zaagsel wat aan de tectyl vast zit. Geen roest dus ;-)
Je gaat naar de sloop en je neemt mee: 125 flex, verlengsnoer, veiligheidsbril en oordopjes en je gaat aan de gang!
Was wel een naar gevoel moet ik toegeven! Maar goed ik had het spul wat ik denk nodig te zijn!
(andere kant er ook uit geslepen)
Thuis voorzichtig met de Celica bezig gegaan...
Het is toch altijd erger dan je denkt...
Wat al gauw resulteerde in dit...
Toch maar wat meer eruit halen.
En in de roestomzetter gezet, dat proces ga in nog keer herhalen.
Maar nu de boosdoener van het probleem!
Door deze roest is er water in de dorpel komen te staan...
Dus eruit slijpen, op het scherm van de sloop Celica leggen, overtrekken, en...
Lassen!
Pas test:
Aan de binnenkant eerst wat extra plaatjes getagd, om een betere body te krijgen.
Werkt perfect!
En de Fertan is inmiddels ook binnen, dat word binnenkort smeren ;p
Volgende X meer!
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.