Project ZZW30 Hans1982

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

Ben blij dat de mr2 nog niet in de winterstalling staat, het is nu eigenlijk lekkerder rijden dan tijdens de zomer ;-). Afgelopen weekenden toch nog een aantal tochtjes gemaakt prima rijden met dit weer.

Ook heb ik nog 2 nieuwe aankopen gedaan voor de mr2, ik heb nieuw lint aangeschaft om de oortjes van de softtop tegen te gaan en heb keyholecovers aangeschaft, helaas nog geen tijd gehad om ze te plaatsen.

Binnenkort moet de auto voor de APK, ik verwacht eigenlijk geen problemen maar we gaan het zien.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door jaapio »

Ben ook maar blij....ook wij hebben nog een lekker stukje getoerd.... heerlijk weer geweest :dux-blij_thumb-up:
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

Vandaag is de mr2 zonder opmerkingen goedgekeurd voor de apk. Dat voor een auto van bijna 16 jaar oud en 274.000 km is dat niet slecht.

Denk dat hij nu echt de garage ingaat en van het voorjaar er weer uit komt.
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

Een nieuw jaar dus komen er weer nieuwe updates. Ik heb afgelopen winter een paar kleine dingetjes verbeterd zo zit het lint in de softtop weer netjes vast, dus moet ik van de "oortjes" af zijn

Ook heb ik een facelift voorbumper besteld met mistlampen, deze komt er binnenkort op. Twijfel nog of ik de mistlampen origineel ga houden of dat ik er DRL lampen van gaat maken.

Ook zit ik al een tijdje te kijken op ebay naar een TTE kit voor de MR2. Nu met de facelift bumper kan ik de achter, voor en sideskirts aanschaffen. Ik begreep dat dit een kopie is van TTE kit maar dat de pasvorm goed is. Zo op de foto ziet het er erg netjes uit dus misschien dat ik binnenkort toch maar de knoop ga doorhakken.

Zodra de bumper erop zit zal ik weer eens foto's posten
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door decipherer »

Dat soort updates moet je in de winter doen, zodat je in de zomer kan rijden :D
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door jaapio »

TTE kit? Heb je een foto?

Ik heb zelf de bumper extensions achter liggen en de sideskirts (al bijna 2 jaar) moet die alleen nog laten spuiten en monteren :frusty:
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

Klopt nu moet je zeker lekker rijden, maar liep er toevallig tegenaan en dit is geen daily maar een hobby auto.

Jaap hierbij de link, kun jij eens kijken of dit dezelfde skirts zijn als die jij heb liggen.

http://www.ebay.co.uk/itm/toyota-mr2-mk ... SwLEtYj1VV
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door jaapio »

Yep Hans......is het zelfde :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door bond »

En ik was hem 2 jaar geleden voor ;D. En toen waren ze nog rood en nu zijn ze geel ;D
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door jaapio »

Ja inderdaad.....en ook maar net voor :frusty: :lach: :lach:
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

Van de week de bumper opgehaald en die zag er nog netjes uit, echter de mistlampen zelf waren flink geoxideerd. Nu word er nog een nieuwe lamp opgestuurd hopelijk ziet die er beter uit.

Na wat onderzoek naar DRL/mistlampen kwam ik onderstaande link tegen, zo op de foto ziet het er netjes uit. Dus heb ik direct alle spullen besteld via ali. Voordat ik voor onderstaande oplossing ga wil ik eerst zelf zien hoe het staat, ziet het er amateuristisch uit dan ga ik gewoon voor de originele mistlampen look.

http://www.mr2roc.org/phpBB3/viewtopic.php?f=47&t=49369

Tijdens mijn zoektocht op aliexpres kwam ik ook nieuwe mistlampen tegen voor een prius uit 2004, laat dit nu exact dezelfde behuizing zijn als de MR2 en dit voor maar 30 euro inclusief verzendkosten. Kon het niet laten om dit mee te bestellen dus ik kom er nog op terug hoe ze er uiteindelijk uitzien. Waarschijnlijk duurt het wel weer 4 weken voordat alles binnen is, dus nog even geduld.

De TTE sideskirt op ebay uit de vorige post blijkt toch een kleine afwijking te hebben ten opzichte van de originele TTE sideskirt dus hier twijfel ik nog over. Denk dat ik voorlopig nog even wacht en dit een klus gaat worden voor de komende winter. Hoogstwaarschijnlijk zal de nieuwe bumper toch gespoten moeten worden dan kan dit direct gedaan worden.

Afgelopen dagen ook weer lekker met open dak gereden dus de mr2 is alweer gebruikt dit jaar.
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door Samuel »

Deze heb ik erin zitten. Ziet er best goed uit: http://www.mr2roc.org/phpBB3/viewtopic.php?f=36&t=57898
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

Samuel die heb ik ook gevonden waren echter nog vrij prijzig op eBay. Als dit niks Word misschien maar eens via jou link bestellen bedankt. Ze zien er trouwens wel goed uit.

Gister onverwachts nog een leuke aankoop gedaan nieuwe tte verlaging veren, even kijken of ze er dit seizoen nog onderkomen maar ben er erg blij mee.
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

Van het weekend de facelift voorbumper gemonteerd, ik heb de originele mistlampen voorzien van led lampen en om de mistlampen zit een ronde led strip die gebruikt gaat worden als drl verlichting. Heb straks dus DRL en mistlampen, uiteraard alles volgens de regels dus dit moet geen problemen bij de APK gaan opleveren. Ik wacht nog op 1 relay en dan kan ik de verlichting ook aansluiten.

Daarnaast worden de TTE verlagingsveren waarschijnlijk volgende week geplaatst, ik heb via marktplaats een nieuw setje veren kunnen bemachtigen, ik ben benieuwd hoe dit staat, zodra ze eronder zitten zal ik foto's plaatsen.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door jaapio »

gaaf..... een TTE veren ga je wel merken :dux-blij_thumb-up:
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

Gister eindelijk tijd gehad om de faceliftmistlampen aan te sluiten, ik had de originele schakelaar en heb hierbij nog een origineel relais aangeschaft.

De mistlampen zijn zo goed als origineel ingebouwd en werken exact zo als op de facelift middels de originele schakelaar. Mistlampen zijn alleen te bedienen als de verlichting aan staat en gaan ook uit als ik de verlichting uitzet of als ik de mistlamp schakelaar indruk. Daarnaast werkt de verlichting van de schakelaar ook, ik ben er blij mee.

Ook heb ik de DRL verlichting ingebouwd, dit werkt nog niet zoals ik verwacht had. Ze gaan wel aan maar niet uit als ik de verlichting aanzet en dit is volgens mij wel een vereiste bij de APK dus dit gaan we nog uitzoeken.

Ik heb nog geen tijd gehad om de TTE verlagingsveren te monteren, maar dit gaan we binnenkort eens inplannen, volgens mij gaat dit een behoorlijke verbetering worden voor de looks want hij staat nog redelijk hoog op zijn wielen.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door CelicaTwinCAm »

Hans, ik heb op mijn sw20 ook dagrijverlichting aangesloten aan stadslicht en kom er al jaren mee door de keuring. Had het bij m'n vorige auto (celica) ook op deze manier aangesloten, hier ben ik 1 keer voor aangehouden waarbij ik een boete heb gekrgen voor het voeren van verblindende verlichting. Deze heb ik toen succesvol aangevochten, agenten hadden geen bewijs van de overtreding.
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

komende dagen lekker vrij maar helaas is thuis iedereen ziek. Dus maar naar de garage gegaan om proberen de TTE veren onder de MR2 te zetten.

Inmiddels heb ik de schokdempers los aan de linkerkant, dit ging vrij eenvoudig. Mijn schokdempers achter zijn nieuw heb ik afgelopen jaar zelf vervangen, maar voor vind ik ze er toch ook niet meer lekker uitzien. Hiervoor ga ik straks nieuwe bestellen.

Nu alles open licht zijn er zaken die ik direct beter mee kan pakken/vervangen?

Daarnaast zat er op het chassis waar de schokdempers vast zitten lichte vliegroest, hoe kan ik dit het best behandelen welk middel kan ik hiervoor het best gebruiken?

Alvast bedankt, zodra ik klaar ben zal ik weer foto's plaatsen.
OLDskool
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 dec 2013, 20:10

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door OLDskool »

Gebruik tegen roestvorming op mijn oude vespa altijd Dinitrol. Als eerste Dinitrol ML. Die trekt in de eventueel roest die er blijft zitten na met ijzerborstel verwijderen. Eventueel nabehandeling met Dinitrol 1000. Leg je een permanente vettige beschermlaagje mee aan.

Had jij mijn pb ooit nog ontvangen mbt chromen tellerringen?

Grt Jason
hans1982
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jul 2014, 13:48

Re: Project ZZW30 Hans1982

Bericht door hans1982 »

Nadat ik de nieuwe schokdempers ontvangen had, toch ook maar besloten om alle kleine materialen zoals rubbers en veerpoten ook te vervangen.

De klus is iets groter geworden, maar mooi klusje voor de winter. Mr2 staat nu op blokjes, dus kan direct mooi de wielkasten schoonmaken en indien nodig roestpreventie.

ook heb ik nieuwe bevestiging punten gekocht voor mijn achterbumper, ik had links achter een vervelende kier, hopelijk ben ik daar straks ook vanaf. Beetje bij beetje gaat hij steeds beter worden.
Plaats reactie