Er is iets

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mr dude
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 feb 2015, 10:27

Er is iets

Bericht door mr dude »

Besten,
Niet dat ik hier ga klagen, maar wilde dit toch even melden.
Ik heb 3 weken geleden een bak bij Erick gekocht, wat eigenlijk direct al mis ging toen ik deze kwam op halen.
De reden dat ik zoiets liever op haal is omdat ik dan echt kan zien wat ik koop.
Na meerdere malen contact te hebben gehad met Erick, en ook alleen maar over een 2zzge bak heb gehad, had hij het toen ik de 266 km gereden had naar zijn huis ineens over een facelift..???
Terwijl ik toch duidelijk in meerdere emails en ook de aanbetaling echt over een 2zz bak was.
Nou, eenmaal daar aangekomen bleek het dus een facelift bak, welke ik nog steeds niet weet welke, het kan ook nog naar informatie een C63 zijn.
Al met al, heb ik zonder deze informatie toch de bak van hem gekocht, en met getuige(mijn maat) beloofde hij me de schakelpook en kabels er voor niets bij te doen.
Tja, en die moet ik nog krijgen, en heb hem afgelopen weken al gevraagd om de gegevens van de motor en bak, om zo deze bij de dealer te checken.
Dacht zo, ik help m wel ffkes mee..
Maar zelfs op mail afgesproken dat hij voor afgelopen vrijdag die gegevens op zou sturen.
Tot op heden niets dus.
Ik geef m nog de kans tot einde van deze week, en dan stuur ik m nog 1 email.
En zal daar toch wel serieus op moeten reageren, anders ga ik die 266 km weer voor hem rijden, maar.. dan gan er andere dingen gebeuren.
Ik laat me geen oor meer aan naaien, en naar een advocaat stappen kost geld, en is dus niet de moeite waard.
Dan regel ik het zelf, en hoe ie dat moet zien... daar komt ie dan wel achter, want ik word steeds meer pisssed.
Mijn excuus voor dit alles, ten eerste moet hij weten wat ie verkoopt(amateur), en dan nog niet eens reageren ?
Dan issie nu echt de verkeerde tegengekomen.
Ik hoef hier dan ook helemaal geen reactie op hebben, ben er zat van.
Wilde gewoon even laten weten wat voor een figuur hier zaken aanhet doen is.

Tjerk
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

vervelend zeg Tjerk, nu heb ik nog nooit zaken gedaan met Erik. Maar geweld lijkt me nooit de oplossing, en als je het hier vantevoren al post ben je goed stom want voorbedachte rade. Probeer je geld terug te krijgen en evt de benzinekosten te delen als het echt niet is wat je wilde hebben.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Even voor de goede orde:
  • "is er iets" is eigenlijk voor vragen over het forum of de club.
  • Wie is Erick ? Niet onze Erik (ErikMR) denk ik ? Is dat Erick uit Nuenen ?
  • Oftewel: geen probleem dat je je ervaringen beschrijft (over elke verkoper zijn wel positieve en negatieve dingen te vertellen), maar wees dan wel volledig, zodat het duidelijk is wie je bedoelt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Yellow Dream
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17

Bericht door Yellow Dream »

Ik denk dat er gewoon een zwaar misverstand is Tjerk.

Ik ken Erick al jaren en al veel gekocht bij hem .
Nog nooit problemen gehad en dus denk ik dat je perfect met hem kan onderhandelen en hij is echt niet de moeilijkste .

Zoals ik je verhaal lees , is het de bak van een Celica T-sport , wat een super combinatie is .
Ik denk dan wel dat je bij Erick aan het verkeerde adres bent , om zo'n bak te kopen .

Namelijk Erick importeert hoofdzakelijk Engelse en soms Duitse ZZW'S en hierbij heb je normaliter originele motoren, in deze auto's en niet van deze speciale motoren .

Daarom denk ik dat het een misverstand en dus verkeerde interpretatie.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat alles goed komt en wens je succes met de goede afhandeling.

Groetjes
Gebruikersavatar
mr dude
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 feb 2015, 10:27

Ff terug koppeling

Bericht door mr dude »

Nou, nog even een update.
Ik heb Erick vorig jaar vanaf het begin uitsluitend om een bak gevraagd voor mijn 2zz, meerdere malen over gehad, via mail en whats app.
Toen ik daar kwam, om betreffende bak te halen, bleek het een facelift bak te zijn. hij wist niet eens waar ik het over had.
En mijn excuus hiervoor maar dan na 270km overbrugd te hebben, alsnog met een verkeerde bak naar huis te rijden, deze zit er nu onder.
Ik moest wat, want de oude 5 bak was kapot.
4k R.P.M. in zijn 6 als ik 160 rij.., wel lekker stil ;)
Maar als je met de C60 het zelfde plezier wilt hebben als met de C64..?.. dat was m toch ? mag er nog wel een kleine 50 pk bij...
En ik had Erick afgelopen Januari gevraagd om een deurhandel bestuurderskant..(binnen)... bij mij liet het chroom los..
Ja, tuurlijk heeft ie er 18), voor 15 euro.. vond ik geen gekke prijs..
Moest daar 3 weken op wachten.
Toen presteerde hij het ook nog om de verkeerde op te sturen...:huh:
Ik ga komende maand een Corky MSMB bestellen, zijn er nog mensen die daar ervaring mee hebben ?
Er komen nog nieuwe velgen onder, die zijn al besteld, en moet nodig een nieuwe kap hebben.
En nog een achterspoiler, dan is mijn potje weer op ;D
In de toekomst wilde ik toch graag een C64, dus als je iemand weet ?
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Bericht door Samuel »

Hof Car en Parts op Marktplaats (en facebook Toyota Onderdelen markt) biedt een Celica 6 bak aan. Moet je alleen wel zelf ombouwen voor de MR2 dan.
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

verplaatst naar ZZW30-gedeelte.
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Tjerk, zie hier je eigen topic waarin we de codes van de bakken voor je op een rij gezet hebben. Je zoekt dus een C60 of C64.

EN voor wat betreft je ervaring met Erick, als je idd alleen maar om een bak voor je 2zz gevraagd hebt en geen bakcode genoemd hebt (zoals we je destijds wel geadviseerd hebben iirc), snap ik dat ie je een MR2-6-bak verkocht heeft. Die past nl prima op een 2zz.

Corky MSMB heb ik ook in bestelling gehad, maar verzendkosten bleken hoger dan de prijs van de brace zelf. Vond ik zelf beetje te veel van het goede, heb de breast plate er maar onder gehouden, doet bijna hetzelfde.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr dude
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 feb 2015, 10:27

ok

Bericht door mr dude »

Ach, ik heb eerst een bak.
En ja ?... verzend net zo duur als msmb zelf ?....pfff...
Dan ga ik dit eerst even via mail vragen, nog een keer 800 pegels voor transport vind ik ook te gek..
Ik denk, pak het direct goed aan, en had mijn maat gevraagd voor de voorste.. die is lasser en kan mij een hele mooie maken 8)

En klopt, die bak loopt verder wel goed, maar ik heb in het verleden een Vti gehad, die m tijdens de lift ook lekker oppakte, nu niet... maar moet dat maar voor lief nemen totdat er ruimte is voor de kortere bak,(C64) geloof ik.
Wat dat betreft heb ik een bij elkaar gezocht rommeltje, maar mag helemaal niet klagen, heb de 2zz nu 20.000 km in de auto..., bevalt uitstekend!!

Zal nog even op MP kijken, bedankt voor de info...
En op wiki staan alle bakken onder elkaar, ratios en types... had me daar al even in verdiept :)

Zijn er al gegadigden voor Duderstadt ?
Dat is toch een heel weekend ?
Ik wilde me ook wel even officieel voorstellen;D;D
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Of er al gegadigden zijn voor Duderstadt:huh: :huh: hotel is al bijna vol ;D ;D

showthread.php?t=20216

Sla je slag :adhd:
Afbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Als je maat lasser is, zou ik sowieso een breast plate laten komen en vervolgens de ontbrekende buizen er aan laten lassen. Zijn gewoon rechttoe-rechtaan buizen naar bevestigingpunten aan de zijkant van de auto. Past goed bij de rest van het bijmekaar geraapte zootje dan ;-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr dude
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 feb 2015, 10:27

hahahahaha

Bericht door mr dude »

strak plan!!.. ga ik doen.
Gebruikersavatar
jpv98
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:01
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30

Bericht door jpv98 »

Sorry hoor!
Ik kreeg net een telefoontje van mij vader.
Dat na 2 maanden dat hij door de wb niet lid kan worden???
Hij heeft alles ingevuld wat mogelijk is???
Waarom de beste man woord over twee maanden 70!!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Je hebt email.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie