Velgenvraagje

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Velgenvraagje

Bericht door Peerke »

Ik had op de Audi deze velgen liggen: http://www.online-velgen.nl/velgen/9757 ... antraciet/

Deze heb ik voor de winter vervangen deze: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ichSnippet

Echter nu heb ik, als ik een drempel redelijk over wil rijden een schurend geluid bij de velgen. Bij het oprijden en het afrijden van de drempel.
Als ik rustig rijd heb ik het niet, alleen als de vering wat meer gebruikt wordt.
Wat doe ik verkeerd? En wat kan ik hieraan doen? Zal wel een klassieke fout gemaakt hebben, haha.
Ik kan ook gewoon rustig rijden.....dan heb ik er geen last van, haha.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
renso
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 dec 2006, 18:19

Bericht door renso »

Tja als vrachtauto's net niet onder een brug konden lieten ze de lucht uit de banden leeglopen,dus als jij ergens niet overheen komt moet er meer lucht in je banden,of je gaat te langzaam over de drempels;D Zal toch wel te maken hebben met welke snelheid je de drempels neemt ,heeft geloof ik te maken met in en uit demping van je veren, je band gaat ergens tegen aan schuren wat dat geluid maakt.
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Heb zo iets ook gehad met mijn peugeot 306. Was effe zoek maar bleek boven in de wielkast aantelopen. Dus niet de wielkast rand maar echt boven in de wielkast. Terwel de maat van de band goed was. De oplossing zat in een lagere band van plaats 45 naar 40 gegaan. En toen geen probleem meer.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Het lijkt mij dat de velgen dat net iets meer naar buiten staan of de nieuwe banden net een te hoge wang hebben in combinatie met de velgen.

Optie 1: andere velgen;
Optie 2: banden met een lagere wang;
Optie 3: hogere veren;
Optie 4: instelbare dempers.
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Bericht door jaapio »

Van
Velg: SWH New Veronica Mat Antraciet
Maat: 19 inch
Velgbreedte: 8.5 J
Steekmaat: 5x112
ET: 45
Naafgat: 66.50

Naar

225/50R17 94Y Continental Sportcontact-2
Restprofiel: 4,5/5,3/6,5/7
Velgen: Orig Audi 7,5x17 5x112 ET28 Naafgat: 66,5

Van 19" naar 17" mag geen probleem zijn. Je hebt dan een iets dikkere maat band nodig.

Van 8.5 J naar 7.5 J. mag ook geen probleem zijn. 7.5 J is ten opzichte van 8.5 J een smallere velg.

Van ET45 naar ET28. Hoe kleiner het getal, hoe meer de velg naar buiten komt te staan. In jouw geval is je velg 17mm naar buiten komen te staan. Daar zit volgens mij je probleem. Oplossing zou kunnen zijn iets van het hart van je velg laten afdraaien. Of een velg zoeken met een wat hogere ET waarde.
Afbeelding
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

Bij mijn aw11 komen bij eender welke drempel ook de banden tegen de wielkuip. Maja van 14inch naar 17inch met verkeerde bandenmaat :P

ik rij nu dus als een opa over verkeersdrempels. En hij is nog niet eens verlaagd....
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Ik moet nog eens bedenken wat ik hiermee ga doen.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie