Hoge km stand is dat een probleem ?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Londono
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 10 dec 2016, 13:15

Hoge km stand is dat een probleem ?

Bericht door Londono »

Toyota MR 2 2.0 GTi met Nieuwe APK http ... app_ios Ad

Ik zag toevalig deze staan op marktplaats en tis eigenlijk alles wat ik zoek lijkt me vrij netjes ook zo op de foto's maar ik heb voor de rest ook niet heel veel verstand van een mr2 is deze km stand te veel of kan je nog 50.00 ?
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: Hoge km stand is dat een probleem ?

Bericht door decipherer »

Alles valt of staat met onderhoud en rijgedrag van vorige eigenaren.

Dat gezegd hebbende kan een mr2 met een dergelijke km stand nog prima zijn. Wat voorbeeldjes van mr2's met hoge km stand en wat er (voornamelijk) kapot was: ik kocht ooit een mr2 met ca. 380.000km, daarvan was de versnellingsbak overleden. Heb er ook ooit een gekocht met ca. 290.000km, daarvan was de koppeling versleten en de koppakking kapot.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Hoge km stand is dat een probleem ?

Bericht door MarcoTwo »

Geschiedenis van onderhoud e.d. is dan wel handig.

3 Jaar geleden heb ik de bekende rood/zwarte gekocht als tijdelijke MR2 met iets van 288.000 km met een pakket bonnen erbij, dat wil je niet weten (sinds 2001), mankeerde verder wat kleinigheden aan dingetjes (lampje, zweten carterpakking, ACIS klepjes krom, remschijven krom) en had een 100.000 km beurt nodig. Deze aan het eind van het seizoen weer verkocht.

Deze is een paar weken geleden met 313.000 km door de 2e eigenaar ná mij(!) weer verkocht en mankeerde verder niets.

Je moet net geluk hebben. En de prijs moet in verhouding redelijk zijn met de staat.
Plaats reactie