Knipperlicht als driving lights (US stijl)

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Knipperlicht als driving lights (US stijl)

Bericht door CelicaTwinCAm »

Beste mede eigenaren,

ik heb voor mijn 92'er een setje US bumperlichten ingebouwd met 1 enkele lamphouder. Hiermee heb ik dus geen stadslicht meer in de bumper. Ik zou dit willen ondervangen door het knipperlicht als gewoon licht te gebruiken en deze geïnverteerd te laten knipperen. Ik lees tegenstrijdige dingen op internet.

De simpelste oplossing die ik kon vinden is de massa van het stadslicht aansluiten op de massa van het knipperlicht? Ik hoop dat er hier iemand is met enig elektro kennis die dit zou kunnen bevestigen voordat ik gekke storingen krijg.
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Knipperlicht als driving lights (US stijl)

Bericht door CelicaTwinCAm »

of is het beste alternatief om een extra 5w fitting in de behuizing de plaatsen zodat je 'zwakke' driving lights aan gaan met stadslicht en je knipperlicht nog 'gewoon' blijft werken?
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Re: Knipperlicht als driving lights (US stijl)

Bericht door Bart.O »

Ik heb in die van mij een fitting zitten met een duplo lamp.
Met stadslicht brand het 5w lampje als ik het knipperlicht aanzet gaat het 21w lampje branden.

weet niet wat jij voor fitting daar heb zitten. weet ook niet waar je die van mij kan vinden, deze zat er al toen ik hem kocht xD

Wat bij jou miss het makkelijks is is wat jezelf ook aangeeft, een extra fitting maken voor een 5w lamp en die erbij in maken
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Knipperlicht als driving lights (US stijl)

Bericht door CelicaTwinCAm »

ja ik heb wat schroef in fittingen met led liggen maar zou ze liever geinverteerd schakelen omdat ik twijfel of het verschil tussen 5w en 21w zichtbaar (genoeg) is.
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Re: Knipperlicht als driving lights (US stijl)

Bericht door Bart.O »

Ik vind dat verschil goed genoeg zichtbaar.
Heb je bij je remlichten wss ook. daar is het verschil ook goed zichtbaar
Plaats reactie