5sfe

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Plaats reactie
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

5sfe

Bericht door johnfoan »

Hello
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een Turbo op een 5fse moter ? Ik zou graag wat meer PK tjes hebben in mijn MR2 SW21 .Bouwjaar 1992 . Camry moter 2.2 L Iedere suggestie is welkom . Bedankt MR vrienden
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: 5sfe

Bericht door De achterbank »

welkom,
Met de 5sfe als basis zou je ervoor kunnen kiezen om jouw huidige onderblok te koppelen met een kop van een 3sgte. Is een supermooie combi, oersterk en veel toegepast in Amerika. Zoek maar eens op 5sgte
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: 5sfe

Bericht door johnfoan »

Bedankt voor je antwoord , heb eens alles opgezocht en lijkt mij niet zo simpel . Moest je iemand weten die dat kan zou ik toch een beetje hulp hebben . bedankt
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: 5sfe

Bericht door CelicaTwinCAm »

Hallo John,

als je meer vermogen wilt op een relatief recht toe rechtaan manier zou je gewoon een complete swap moeten doen naar een 3sgte + e153 (versnellingsbak). de 3sgte kan ook op je bestaande versnellingsbak maar die is een stuk minder stevig en past ook qua overbrenging minder goed.

en 5s-gte (de benaming voor een hybride van je huidige onderblok met een turbo kop) vereist inderdaad een hoop meer aanpassingswerk dan gewoon een straight up swap. Wat je ook nog zou kunnen doen is zoeken naar een 1mz/3mz/3vz V6 motor en die inbouwen.
johnfoan
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2016, 15:59
Type MR2: SW20/21/22

Re: 5sfe

Bericht door johnfoan »

Dag Celica Twin
Bedankt voor je reactie en je nuttige info . Mijn mr2 is een amerikaanse import SW21 met automatische versnellings bak . Als ik wil swap doen naar een 3SGTE moet er ook veel aangepast worden , koppelingspedaal ,olieleidingsje , pompjes , oliereservoir , versnellingspook en leidingen l...
Toch ook niet zo simpel denk ik . Ik zal er mijn tijd voor nemen en er nog eens grondig over denken wat te doen .
Bedankt mr2 vriend en laat je advies maar komen
Plaats reactie