sw20 dilemma
Geplaatst: 03 okt 2021, 19:51
Ik ben net lid geworden omdat ik niet goed weet wat te doen met mijn rode sw20 van 1991, T-bar, 156 pk.
Ik heb de auto van eerste eigenaar die ik kende en was zeer goed onderhouden. Ik heb hem gekocht toen hij +-14 jaar was en +-195k km. Zelf heb ik er een +- 8000 km mee gereden.
De auto heeft een 7 jaar stil gestaan in een droge garage.
Sinds 4 jaar staat hij buiten thuis op een verharde inrit.
Sinds vorig jaar hangen de achterste remklauwen vast wegens defecte dichting zodat water erin gekomen is.
In eerste instantie wens ik dit te herstellen. Ofwel oplappen en auto verkopen ofwel degelijk en hem houden.
Oplappen, cilinder gangbaar maken
Degelijk, revisie? Dichtingen? Of nieuwe.
Mijn bedoeling was om met een oldtimer (25 jaar) voordelig rijden in België maar de regels zijn veranderd. 25-30 = om het jaar keuring , 30-50 = om de 2 jaar keuring, +50 = om de 5 jaar keuring. Vroeger was je na 25 jaar keuring vrij. Dikke teleurstelling dus.
Wat is er tot nu toe aangedaan:
* gele koni''s met weitec veren
* 17" velgen
* spoorverbreders achteraan om achter 1j breder te zijn dan voor
* deurdrempels zijn een 10 jaar geleden nieuwe metalen stukken ingezet omdat ze rot waren
* motor-aandrijving is zo'n asje stuk gegaan
Wat scheelt er:
* kleur rood is al 15 jaar roze en verschoten. Japs konden toen niet lakken.
* roest aan achterste wielkast
* uitlaat heeft een gatje
* achterste remklauw hangt vast
Wat is er goed:
* van binnen is die punt gaaf voor zijn leeftijd
* motor draait nog goed
* auto heeft ook emotionele waarde
Heeft iemand een idee aan welke kosten ik mij kan verwachten om hem laten oplappen? Roest weg, opnieuw rood lakken, ... ?
Dilemma, hem nu verkopen en later als ik meer plek heb een andere kopen? Oplap kost vs huidige waarde?
Kan iemand mij op weg helpen waar ik onderdelen kan vinden?
Zijn er namaak webshops?
Btw:
Ik kom uit de regio Maastricht. Ik ben daar ook al ooit eens naar een meeting geweest aan de Mac Donalds.
Ik heb de auto van eerste eigenaar die ik kende en was zeer goed onderhouden. Ik heb hem gekocht toen hij +-14 jaar was en +-195k km. Zelf heb ik er een +- 8000 km mee gereden.
De auto heeft een 7 jaar stil gestaan in een droge garage.
Sinds 4 jaar staat hij buiten thuis op een verharde inrit.
Sinds vorig jaar hangen de achterste remklauwen vast wegens defecte dichting zodat water erin gekomen is.
In eerste instantie wens ik dit te herstellen. Ofwel oplappen en auto verkopen ofwel degelijk en hem houden.
Oplappen, cilinder gangbaar maken
Degelijk, revisie? Dichtingen? Of nieuwe.
Mijn bedoeling was om met een oldtimer (25 jaar) voordelig rijden in België maar de regels zijn veranderd. 25-30 = om het jaar keuring , 30-50 = om de 2 jaar keuring, +50 = om de 5 jaar keuring. Vroeger was je na 25 jaar keuring vrij. Dikke teleurstelling dus.
Wat is er tot nu toe aangedaan:
* gele koni''s met weitec veren
* 17" velgen
* spoorverbreders achteraan om achter 1j breder te zijn dan voor
* deurdrempels zijn een 10 jaar geleden nieuwe metalen stukken ingezet omdat ze rot waren
* motor-aandrijving is zo'n asje stuk gegaan
Wat scheelt er:
* kleur rood is al 15 jaar roze en verschoten. Japs konden toen niet lakken.
* roest aan achterste wielkast
* uitlaat heeft een gatje
* achterste remklauw hangt vast
Wat is er goed:
* van binnen is die punt gaaf voor zijn leeftijd
* motor draait nog goed
* auto heeft ook emotionele waarde
Heeft iemand een idee aan welke kosten ik mij kan verwachten om hem laten oplappen? Roest weg, opnieuw rood lakken, ... ?
Dilemma, hem nu verkopen en later als ik meer plek heb een andere kopen? Oplap kost vs huidige waarde?
Kan iemand mij op weg helpen waar ik onderdelen kan vinden?
Zijn er namaak webshops?
Btw:
Ik kom uit de regio Maastricht. Ik ben daar ook al ooit eens naar een meeting geweest aan de Mac Donalds.