Pagina 1 van 1

omlijsting deurhendel binnenzijde

Geplaatst: 24 okt 2021, 20:34
door MR2lars
Omlijsting deurhendel binnenzijde (de zwarte kapjes): Links: 69278-22050 met een "L" / Rechts staat geen nummer op maar wel een "R". Waarschijnlijk hetzelfde nummer.
2 Dingen om op te letten met monteren/demonteren:
-De klepjes die de schroef afdekken zijn nogal fragiel (maar wat is niet fragiel bij een ZZW interieur ;) )
- Aan de binnenzijde zit een haakje die naar voren is gericht. Bij het eruit halen even op letten om de omlijsting met het er uithalen naar je toe te bewegen, maar ook wat naar achteren te bewegen. Idem bij vastzetten. Het haakje moet goed inhaken, anders zorgt het haakje er voor dat de omlijsting niet op zijn plek komt.

Re: omlijsting deurhendel binnenzijde

Geplaatst: 25 okt 2021, 16:58
door conan1068
bedankt voor de tip, al kom je er vanzelf achter wanneer je je de deuren een paar keer open haalt. Heb dat zelf gedaan toen ik er geluidsisolatie achter geplaatst heb. Vind je echt dat het interieur van de ZZW30 fragiel is ? Ik heb zelf een berg interieurdelen dubbel maar ze nog nooit geplaatst want het gaat domweg niet kapot, ik ben erg tevreden over de degelijkheid....

Re: omlijsting deurhendel binnenzijde

Geplaatst: 26 okt 2021, 19:53
door MR2lars
Ik ben natuurlijk niet de eerste eigenaar, en het hangt er ook vanaf hoe de vorige eigenaar er mee is omgegaan, wat betreft de conditie van het interieur. Echter het materiaal van de armsteunen (dat met die plastic bubbeltjes, wat ook bovenop het dashboard zit) doet onder meer erg goedkoop aan. Ook de middentunnel vind ik wat fragiel en doet bij de eerdere types veel degelijker aan. Daarnaast lees/hoor onder meer ik dat de scharnieren van de kap in de frunk bij menigeen sneuvelt (was bij die van mij ook al eerder gebeurt, voordat ik hem kocht), de sensor van de gordel bijrijdersstoel blijft hangen (zelf ook gehad), en dat je bij het opnieuw vastzetten van de zonneschermen niet te veel kracht moet zetten, omdat anders de schroeven al vrij snel niet meer pakken. Daarnaast hoor/lees je regelmatig verhalen van mensen die de stoelen willen vervangen voor wat comfortabelere stoelen, iets wat je bij de vorige types (los van kuipstoeltjes) eigenlijk nooit tegenkwam. Als je er netjes mee omgaat zal er ook met het interieur van een Spyder niet zo veel gebeuren, maar het interieur van mijn SW maakt een veel degelijkere en meer hufterproof indruk. Neemt niet weg dat ik dol ben op de Spyder alleen vind ik het van de drie types zeker niet de versie met het meest degelijke interieur

Ik had de tip er bij gezet -juist voor de amateurs zoals ik ;D - die het nog niet eerder hadden gedaan. Als je het een paar keer gedaan hebt, dan weet je inderdaad wel hoe het moet.