Ik heb eigelijk al sinds ik mijn auto(AW11 ,85) heb gekocht dat mijn auto hoog stationair loopt. Zowel bij koud als bij warm. Als de motor koud is het en het heeft gevroren loopt ie als ik em start 2500 toeren, als ie warm is loopt ie 1000toeren. Is de normaal of is dit aftestellen.
MVG Ron
(4age) stationair hoog
Moderator: Pieten
-
Roland
Voor zover ik weet is dat normaal. De mijne doet het ook. Misschien dat ie stationair ietsje lager zou kunnen lopen maar niet bijzonder veel lager.
-
Drake
is aan te passen, neem een ventieldopje, maak daar een gaatje in.
In het gasklephuis voor de "gasklep" zit onderaan een gaatje. (luchtfilter moet daarvoor eerst los)
duw daar het ventieltje in, en test hoeveel toeren de moter loop, idiaal is 1500 rmp koud. door het gaatje kleiner of groter te maken zal hij meer of minder toeren lopen.
stel tenslotte als laatste de moter stationair af als deze warm is, dit kan door het plastic dopje bovenop het gasklephuis weg te halen en de stel schroef in of uit te draaien.
In het gasklephuis voor de "gasklep" zit onderaan een gaatje. (luchtfilter moet daarvoor eerst los)
duw daar het ventieltje in, en test hoeveel toeren de moter loop, idiaal is 1500 rmp koud. door het gaatje kleiner of groter te maken zal hij meer of minder toeren lopen.
stel tenslotte als laatste de moter stationair af als deze warm is, dit kan door het plastic dopje bovenop het gasklephuis weg te halen en de stel schroef in of uit te draaien.
-
Dc-R
Drake wrote:is aan te passen, neem een ventieldopje, maak daar een gaatje in.
ok zal et is proberen dank je:dux-blij_thumb-up:
Verder is het normaal hoor. Elke AW heeft dat omdat die een bepaalde wax gebruikt bij de koud loop ofzo. Als die wax gesmolten is gaat hij lager stationair lopen.
Van MR2oc sticky,
2500 RPM with a cold engine is near normal until the engine warms a little and then it will drop. As the engine warms further it should drop to 800-1000 range.
2500 RPM with a cold engine is near normal until the engine warms a little and then it will drop. As the engine warms further it should drop to 800-1000 range.
-
Drake
klopt maar dat komt omdat de waxstat, ofwel een thermostaat met was, zeer snel kapot gaat en nieuw 150 euro kost.
dus niemand die er naar kraait, maar officeel horen ze gewoon koud ~1500 rpm te lopen.
opzich kan het ook geen kwaad maar het is wel vrij irritant
dus niemand die er naar kraait, maar officeel horen ze gewoon koud ~1500 rpm te lopen.
Hoe snel is snel? Want ik denk dat de mijne ook stuk is:-/Drake wrote:klopt maar dat komt omdat de waxstat, ofwel een thermostaat met was, zeer snel kapot gaat en nieuw 150 euro kost.
-
Drake
geen idee maar snel genoeg om ervoor te zorgen dat er bijna geen 1 aw11 is waarbij het normaal werkt 
Hahaha nee inderdaad. Ach bij mij is hij binnen 3 minuten gewoon warm hoor...
-
Dc-R
na een minuut of 5 staat ie bij mij waar ie hoort maar het is idd irritant. Ik zal et wel gewoon zo laten zo warmt iig me motor lekker snel op
-
CircuitFreak
Mijn 4AGZE loopt koud 2200 toeren maar warm ook.
HEEL irritant, helemaal door de racekoppeling.
Kan dat ook met de termostaat te maken hebben?
Hij liep warm altijd netjes 900a1000 toeren maar van het 1 op het andere moment 2200.
HEEL irritant, helemaal door de racekoppeling.
Kan dat ook met de termostaat te maken hebben?
Hij liep warm altijd netjes 900a1000 toeren maar van het 1 op het andere moment 2200.
-
Drake
ja, kan goed daardoor komen een gze heeft hetzelfde systeem zover ik weet.
anders zou ik alle vacuum slangen nakijken.
anders zou ik alle vacuum slangen nakijken.
-
Roland
Je zou bijna zeggen dat het aan een stekkertje ligt, als het van de 1 op de andere dag fout gaat. Zal wel aan een thermostaat liggen die de automatische choke van de ECU aanstuurt (van gegevens voorziet)
-
CircuitFreak
Waar kan ik de termostaat ergens vinden?
Dan kan ik even een kijkje gaan nemen of er iets los hangt.

Dan kan ik even een kijkje gaan nemen of er iets los hangt.

-
Roland
Weet niet, ik zou denken in het blok, maar eigenlijk heb ik geen idee. Kan je vast wel vinden in een 4AGE manual.
Trouwens, ik zie een 4agze met 4age afdekking, waarom?
Trouwens, ik zie een 4agze met 4age afdekking, waarom?
-
CircuitFreak
dat is gedaan omdat in de 4agze afdekking gaten zaten voor de motor steunen.
Bij de Toyota Levin waar het blok uitkomt zat het blok er dwars in.
In mijn oude 4age kap zaten die gaten niet dus is die er maar opgegaan.
Zat nog te denken om hier dan maar een 4agze sticker op te plakken maar die zijn te lang.
Heb zelf ook geen idee waar je de termostaat vind maar ik zal het eens proberen op te zoeken.
Bij de Toyota Levin waar het blok uitkomt zat het blok er dwars in.
In mijn oude 4age kap zaten die gaten niet dus is die er maar opgegaan.
Zat nog te denken om hier dan maar een 4agze sticker op te plakken maar die zijn te lang.
Heb zelf ook geen idee waar je de termostaat vind maar ik zal het eens proberen op te zoeken.
-
Silver
Bouw eens een intercooler op dat ding man. Want zonder een IC wordt die motor niet echt blij en kan je net zo goed die GE er weer inhangen.
-
CircuitFreak
Ik weet er alles van.
Maar daar moet ik wel even de spullen de tijd en geld voor hebben.
Heb ondertussen wel een fmic liggen maar moet de rest nog aanschaffen.
Maar daar moet ik wel even de spullen de tijd en geld voor hebben.
Heb ondertussen wel een fmic liggen maar moet de rest nog aanschaffen.