Wie heeft er uberhaupt ervaring mee. Wie wilt ze hebben. En kan ik ze gemakkelijk zelf installeren?
Polyurethane Bushings
Moderator: Pieten
Om even verder te gaan in een apart topic.
Wie heeft er uberhaupt ervaring mee. Wie wilt ze hebben. En kan ik ze gemakkelijk zelf installeren?

-
jeffrey
Bij een AE86 weet ik het wel, veel beter weg gedrag in bochten..
en bij het demonteeren hadden we echt een pers nodig om die oude
rubbers er uit te persen.
met een beetje vet is het monteren vrij makkelijk, die rubbers bestonden uit 1 geheel en de nieuwe rommel uit 2 delen.
en bij het demonteeren hadden we echt een pers nodig om die oude
rubbers er uit te persen.
met een beetje vet is het monteren vrij makkelijk, die rubbers bestonden uit 1 geheel en de nieuwe rommel uit 2 delen.
-
Roland
Waar pas je ze toe? voor vering of achter vering? Of allebei?
En wat zijn de effecten? Scherper sturen? (en misschien hoe dit bereikt wordt?)
En wat zijn de effecten? Scherper sturen? (en misschien hoe dit bereikt wordt?)
De set bestaat uit bushings voorzowel je voor als achter ophanging.
De originele bushings zijn minstens 17 jaar ouden dus hebben die allang hun stijfheid verloren (rubber heeft geen eeuwig leven) Komt er in het kort op neer dat de rubberbushings die je nu hebt een deel van het werk van je vering over nemen (wat normaal dus door de schokdemper en veer zou moeten gebeuren)
De nieuwe bushings zijn dus een stuk steviger, laten de schokdempers en veren weer alles op zich nemen waardoor je auto vaster op de weg ligt.
Wat merk je ervan in de praktijk: niet dat je auto een stuiterbal wordt, maar hij voelt gewoon zekerder aan tijdens het rijden.
De originele bushings zijn minstens 17 jaar ouden dus hebben die allang hun stijfheid verloren (rubber heeft geen eeuwig leven) Komt er in het kort op neer dat de rubberbushings die je nu hebt een deel van het werk van je vering over nemen (wat normaal dus door de schokdemper en veer zou moeten gebeuren)
De nieuwe bushings zijn dus een stuk steviger, laten de schokdempers en veren weer alles op zich nemen waardoor je auto vaster op de weg ligt.
Wat merk je ervan in de praktijk: niet dat je auto een stuiterbal wordt, maar hij voelt gewoon zekerder aan tijdens het rijden.
Ik heb gelezen dat je de oude rubbers er het beste uit kan branden met een propaan brander?
Dan stinkt het maar eventjes
Je hoeft ze toch ook niet compleet uit te branden? Lijkt mij dat als je het er eventjes op houd ze wel zo danig verzwakt zijn dat ze er makkelijk uit gaan.
Stel, ik heb geen pers 
Ooof we houden een " Polyurethane bushing install dag " 
-
Roland
Hee Xhermes, heb je nou mijn vorige avatar in gebruik? haha
ik heb die nog wel op volledige resolutie hoor.
Heb je die opgeslagen van het oude forum ofzo?
Maar in zo'n bushing set, zitten dus alle rubbers voor de gehele ophaning? (ok aan de voor of achter zijde dan)
dus bij de schokbrekers, maar ook bij de stabilisatorstang enzo?
ik heb die nog wel op volledige resolutie hoor.
Heb je die opgeslagen van het oude forum ofzo?
Maar in zo'n bushing set, zitten dus alle rubbers voor de gehele ophaning? (ok aan de voor of achter zijde dan)
Roland,
Ah daar had ik hem vandaan! Ik vond hem wel cool dus had hem idd gekopieerd
Ik pak wel eventjes een andere 
Volgens mij is het een complete bushing set dus voor en achterkant.
Ah daar had ik hem vandaan! Ik vond hem wel cool dus had hem idd gekopieerd
Volgens mij is het een complete bushing set dus voor en achterkant.
-
Roland
Je mag em best hebben hoor, ik gebruik em niet meer.
Even lekker offtopic het origineel showen
tadaa:

Even lekker offtopic het origineel showen
tadaa:

-
midshiprunabout
Hier een link waar je meer info kan vinden. Ewoud is dealer.
http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... ucts_id=71
http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... ucts_id=71
Roland wrote:Maar in zo'n bushing set, zitten dus alle rubbers voor de gehele ophaning? (ok aan de voor of achter zijde dan)
Nee niet alle rubbers zitten er in,de rubbersbovenaan je veerpoten (struttops) bijvoorbeeld niet, het gaat puur om de rubbers aan de stabilisatorstangen en dat soort spul van je onderstel.
-
leon-aw11-3s-gte
ik heb ze er ook onder zitten alleen zijn ze van superpro
http://www.es-international.nl/Poly/Sup ... new_nl.htm
grt leon
http://www.es-international.nl/Poly/Sup ... new_nl.htm
grt leon
Ervaringen?
-
Roland
Kan een gewone garage dit installeren denk je? Of is het maar net welke tools die heeft?
Want ik kom vaak bij een redelijk kleine garage waar ik altijd erg goed geholpen wordt (ik ken em ook), alleen ik weet niet of ie dit kan.
Nou ja, niet te hard van stapel lopen. Ik heb nog geen eens mn aw11
Want ik kom vaak bij een redelijk kleine garage waar ik altijd erg goed geholpen wordt (ik ken em ook), alleen ik weet niet of ie dit kan.
Nou ja, niet te hard van stapel lopen. Ik heb nog geen eens mn aw11
Het lijkt mij dat als de garage over een pers beschikt dat ze dat wel moet lukken. Klinkt wel positief. Misschien moet je het ze is vragen