Olie verversen onnodig!

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

TRD2000
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... tml?p=27,1
Wie test het uit?
Groeten
TRD2000 (wim)
Leliev
wie op de club hadden er ook alweer een volvo?

die zijn vervangbaar..
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
met mijn golf 2 doe ik dat ook;D die vul ik bij met de oude oil van mijn emmer die ik wel vaak ververs tuurlijk
Wiki_Maaike
Leliev wrote:wie op de club hadden er ook alweer een volvo?

die zijn vervangbaar..

Peugeots ook hoor...
Dokter Rob
Image

sommige mensen hebben het probleem van olie verversen niet...;D
Bremo
Wat is er nu weer tegen op een Ovlov :huh: Die 5 pitter turbo's zijn echt retestoer man! Zeker met zo'n rica chipje en meer dan 400Nm :adhd:

Ik ga het uitproberen met m'n motor. Voor een paar 100 euro heb ik een ruilblok 600 of 750cc. Met een paar oliewissels (a ~50 euro, 6000km) heb ik het er al uit. Ga dan wel af en toe het filter wisselen/open maken.
ROB-E
Vuildeeltjes in moderne olie, vaak koolstofresten, krijgen een omkapseling. De olie wordt daardoor zwart en dikker bij hitte, maar dat is juist goed.
waarom dan?

het is dus goed om dikke korrelige olie in je blok te hebben?
vinden je lagers vast fijn.
En natuurlijk zit er een filter in het sijsteem wat die korreltjes en ander ijzerschraapsel tegenhoud.
dus als je dan toch je fliter vervangt doe dan ook ff je olie

je oliepomp vind het ook fijn als die er meer tegen moet persen om die dikke korrelige/stroperige/ijzerhoudende olie moet rond pompen, wat ook nog eens extra brandstof kost:lach:

kortom: volgens de wet van behoud van ellende,
Koop een oude ragbak, da's olie tanken en benzine bijvullen:P
Bremo
Er staat niet bij in welke orde van grote dat is he. Misschien gaat het om nanometers..?

Olie is ook echt niet zo goedkoop.. dus ik vind het de moeite van het proberen waard. Zolang het filter maar niet verstopt/verzadigd is. En als het goed gaat spaar je het milieu ook nog eens.

Als ik een écht oude (15 jaar is ook oud..) 'ragbak' kon betalen.. dan reed ik nu in een Chevrolet c10 stepside van eind jaren '70.. of een 240z :eten:
tilma800
Met het olieverbruik van de meeste 3sge's hier hoef je ook alleen maar bij te vullen en het filter vervangen.
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
tilma800 wrote:Met het olieverbruik van de meeste 3sge's hier hoef je ook alleen maar bij te vullen en het filter vervangen.

;D ;D ;D ;D mooi he die techniek
Beer
3sgTe... :P

Die vent wil alleen z'n nieuwe peilstokje verkopen, dit is media aandacht werven.
Timo
TRD2000 wrote:http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... tml?p=27,1
Wie test het uit?
Groeten
TRD2000 (wim)

volgens mij is olie verversen wel nodig...::)

ik weet nog van mensen die een seat ibiza 1.3 L 3cil. hadden die hadden geen olie ververst en toen was de motor aan stront gelopen...
TRD2000
Ik blijf bij de mijne voor de zekerheid de olie maar vervangen om de 5000 km.
zeker is zeker.
Groeten
TRD2000 (wim)
Wiki_Maaike
Timo wrote:volgens mij is olie verversen wel nodig...::)

ik weet nog van mensen die een seat ibiza 1.3 L 3cil. hadden die hadden geen olie ververst en toen was de motor aan stront gelopen...

Maar hebben die wel het filter af en toe vervangen??
eaglez_mr2
Ik lul al aardig mee !
ook hier 1 keer per jaar olie en filter met de apk, is zo rond de 5000 km, voor 40 euro per jaar neem ik geen risico:dux-blij_thumb-up:
Christopher
dan rij jij erg weinig :::|
Kimr2tje
tja, als je een oliezuipert hebt, dat je zo ongeveer dus tegen de tijd dat het ververst moet worden je het al ververst hebt door het bijvullen, rijd je je motor eerder naar de klote dan met oude olie.... is mij verteld:)

mss is er dan toch iets waar aan dit verhaal??
al mist oude olie wel de plakkerigheid van olie, welke voor de smering zorgt, toch??:hypocrite:
Bremo
Beer wrote:3sgTe... :P

Die vent wil alleen z'n nieuwe peilstokje verkopen, dit is media aandacht werven.
Dat kan, maar dan rest de vraag.. geldt niet hetzelfde voor de olieboeren?

Je moest eens weten hoeveel geflest water er wereldwijd verkocht wordt. Mensen drinken het omdat het schoner is dan water. Maar dat is helemaal niet zo. In een modern land is drinkwater gewoon schoon en in 1/3 van de gevallen (merken) schoner dan het water uit een fles ;)

Misleiding is een verkoopargument, zo blijkt..
eaglez_mr2
Ik lul al aardig mee !
Christopher wrote:dan rij jij erg weinig :::|

ongeveer 1 tank in de maand, 420-250 km. woon 1km van mijn werk af dus in de zomer met de fiets en in de winter te lui om te fietsen;) en veel werken dus weinig tijd om te touren... helaas:-/ hoef hem in het hele jaar ook nooit bij te vullen mits ik niet een weekendje naar de nurnbergring ben geweest want daar gebruikt hij wel een beetje;D
Brum
We hebben in het verleden bij mijn oude werk ook eens een zo'n test gedaan met een vrachtwagen.
We moesten bij iedere normale interval een monster trekken die naar een lab werd opgestuurd.(de filters werden dan wel verangen)
Pas bij 350.000 KM kregen we bericht dat de olie eraf moest omdat deze zijn werk niet meer goed zou doen.(bepaalde dopes waren uitgewerkt)
Toch heeft deze vrachtwagen meer dan 1.000.000 KM gelopen zonder motorschade.
Het kan dus wel, maar zelf zou ik er ook niet aan beginnen.
Post Reply