Frank's Turbo
Moderator: Pieten
Frank's Turbo
Na een wat ongelukkige start met mijn N/A heb ik besloten om door te gaan met Mr2's.
In eerste instantie wilde ik mijn N/A laten herstellen of een Leon Cupra R kopen. Ik ben simpelweg verslaafd aan de MR2's dus de optie herstellen was dichterbij. Diep in mijn hart wist ik dat het stom was om een mr2 die totallos is te herstellen en daar vervolgens een turboblok in hangen.
Nadat ik enkele keren bij Joshma ben wezen kijken (na het ongeluk) kwam de turbo van 'turbopepe' ter spraken. Ik heb het chassis direct, zonder na te denken gekocht. "Een geluk bij een ongeluk" is inmiddels ook mijn lijfspreuk geworden.
Specs van de 1991 Mr2 Turbo (ook offcieël op het kenteken):
Steel grey mist
- Cruise control
- Airco
- Airbag
- T-bar
- ABS (Afgesloten)
111.000 km, motorloos. Geen schade/roest.
Inmiddels is het een dure 'Hobby/liefde' geworden:
Mods van mijn N/A naar de Turbo:
- 92+ Remysteem
- 98+ Spoiler
- 94+ Achterlichten
- 92+ Velgen met nieuwe toyo T1R's
- Complete interieur
Al gekocht:
- Gen 3 Halfcut +- 65.000 km
- Motoria 3" downpipe
- HKS Speed limit defencer
- Greddy style Intercooler
- Berk Technology coldpipe (voor het TRD kruis)
- Blitz SBC boostcontroller
- Blitz FATT
- Fujitsubo Legalis R 3" (zeer zeldzaam, stiller dan origineel. 10x zo mooi geluid)
- JOM's gauges (Turbo druk, olie druk, olie temp)
- Eddy's A-stijl houder
- Eddy's TRD motorkuis & stab. stang
- Twosrus ball joint / tie rod combo set
- Nieuwe rubbers & Deurschelpen (thnx Wouter)
- Nieuwe A/C switch (thnx Ferry)
Morgen langs joshma, nog een paar laatste dingen doen aan de auto. Daarna direct door naar de spuiter, waar geschuurd & gespoten gaat worden. Ook worden de spoilergaten dicht gelast en de nieuwe spoiler erop gezet.
Foto's volgen, hier alvast foto's van een paar onderdelen:
In eerste instantie wilde ik mijn N/A laten herstellen of een Leon Cupra R kopen. Ik ben simpelweg verslaafd aan de MR2's dus de optie herstellen was dichterbij. Diep in mijn hart wist ik dat het stom was om een mr2 die totallos is te herstellen en daar vervolgens een turboblok in hangen.
Nadat ik enkele keren bij Joshma ben wezen kijken (na het ongeluk) kwam de turbo van 'turbopepe' ter spraken. Ik heb het chassis direct, zonder na te denken gekocht. "Een geluk bij een ongeluk" is inmiddels ook mijn lijfspreuk geworden.
Specs van de 1991 Mr2 Turbo (ook offcieël op het kenteken):
Steel grey mist
- Cruise control
- Airco
- Airbag
- T-bar
- ABS (Afgesloten)
111.000 km, motorloos. Geen schade/roest.
Inmiddels is het een dure 'Hobby/liefde' geworden:
Mods van mijn N/A naar de Turbo:
- 92+ Remysteem
- 98+ Spoiler
- 94+ Achterlichten
- 92+ Velgen met nieuwe toyo T1R's
- Complete interieur
Al gekocht:
- Gen 3 Halfcut +- 65.000 km
- Motoria 3" downpipe
- HKS Speed limit defencer
- Greddy style Intercooler
- Berk Technology coldpipe (voor het TRD kruis)
- Blitz SBC boostcontroller
- Blitz FATT
- Fujitsubo Legalis R 3" (zeer zeldzaam, stiller dan origineel. 10x zo mooi geluid)
- JOM's gauges (Turbo druk, olie druk, olie temp)
- Eddy's A-stijl houder
- Eddy's TRD motorkuis & stab. stang
- Twosrus ball joint / tie rod combo set
- Nieuwe rubbers & Deurschelpen (thnx Wouter)
- Nieuwe A/C switch (thnx Ferry)
Morgen langs joshma, nog een paar laatste dingen doen aan de auto. Daarna direct door naar de spuiter, waar geschuurd & gespoten gaat worden. Ook worden de spoilergaten dicht gelast en de nieuwe spoiler erop gezet.
Foto's volgen, hier alvast foto's van een paar onderdelen:
Vandaag de laatste schokbreker vervangen, wat onderdelen uit de auto gehaald en vervolgens kon de auto op de trailer richting de spuiter.
De auto heeft binnen gestaan terwijl Joshma en Wim Flink aan het schuren zijn geweest. Resultaat: Dikke stofwolken vanaf de trailer!
De spuiter is wat duurder geworden dan dat ik had verwacht, mede omdat hij niet de complete schade van de N/A heeft hersteld.
Wat er moet gebeuren:
- Gaatjes dichtlassen
- Spoiler plaatsen (boren, schuren, spuiten, richten, afstellen)
- alle oneffeneden & roest (1 plekje kunnen vinden) wegwerken
- Complete auto spuiten
Het zal de Nissan 350z blauw worden.
Rond 20 september verwachten we dat de motor er in zit. Fotos van het schuren/spuiten volgen.
De auto heeft binnen gestaan terwijl Joshma en Wim Flink aan het schuren zijn geweest. Resultaat: Dikke stofwolken vanaf de trailer!
De spuiter is wat duurder geworden dan dat ik had verwacht, mede omdat hij niet de complete schade van de N/A heeft hersteld.
Wat er moet gebeuren:
- Gaatjes dichtlassen
- Spoiler plaatsen (boren, schuren, spuiten, richten, afstellen)
- alle oneffeneden & roest (1 plekje kunnen vinden) wegwerken
- Complete auto spuiten
Het zal de Nissan 350z blauw worden.
Rond 20 september verwachten we dat de motor er in zit. Fotos van het schuren/spuiten volgen.
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
decipherer schreef:Ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien. Vond dat grijs toch ook wel een hele mooie kleur. Maar hou hem wel heel deze keer he. Zou zonde zijn van alle moeite die erin gestoken wordt.
En klasse dat je toch weer MR2 gaat rijden!
ik denk nu wel 3x na voordat ik in een bocht probeer te ontkoppelen
- Christopher
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16
Vandaag weer even wezen kijken. Rond de 18e moet de Mr2 klaar zijn, of een heel eind op weg. Ik hoop dat joshma de auto nog voor zijn vakantie kan doen, zo niet dan moet ik een 1,5 maanden wachten .
Inmiddels heb ik weer nieuwe speeltjes gekocht:
- Blitz Fatt + Harnas
- Apexi' Gen 3 air-filter kit
Nog even gedult dus..
Inmiddels heb ik weer nieuwe speeltjes gekocht:
- Blitz Fatt + Harnas
- Apexi' Gen 3 air-filter kit
Nog even gedult dus..