MR2 --> F360 Modena

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

herbie65
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
Type MR2: AW11
Contacteer:

MR2 --> F360 Modena

Bericht door herbie65 »

Dag allen,
Ik was niet van plan om dit draadje hier te starten, omdat ik weet dat er veel mensen die mijn project gaan zien als aanranding van de MR2.
Maar omdat er toch wat mede forumgebruikers positief en geïnteresseerd tegenover staan....
Daar gaat ie.
Dit is mijn net aangeschafte 1990 MR2 2.2 .
Deze is in 1997 uit de USA naar NL gekomen.
Afbeelding
Ik geef nog geen teazers weg, maar de titel geeft al aan wat de richting wordt.

Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

Ik ben echt benieuwd in positieve zin! Update wel de remmerij svp! turbo remdruk verdelen, hoofdrem cilinder en calipers :D

Waaromga je trouwens voor de V6 ipv turbo ?
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

franksmits schreef:Ik ben echt benieuwd in positieve zin! Update wel de remmerij svp! turbo remdruk verdelen, hoofdrem cilinder en calipers :D

Waaromga je trouwens voor de V6 ipv turbo ?
ooit weleens een ferrari met turbo gezien ;D
Afbeelding
herbie65
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door herbie65 »

franksmits schreef: Waarom ga je trouwens voor de V6 ipv turbo ?
heel simpel: geluid!!
luister even.
franksmits schreef:Ik ben echt benieuwd in positieve zin! Update wel de remmerij svp! turbo remdruk verdelen, hoofdrem cilinder en calipers :D
Heb ik nog geen plannen voor..... Waarom zou je dat trouwens doen? optiek of remvermogen?


Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

remvermogen/gevoel is zwaar bagger van een 1990ér. rij maar eens in een 92+ er... Dat is een erg grood verschil!

Ik dacht dat de ferrari f430 4 turbos had? :P
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Afbeelding
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

En toch wil ik dit ook wel in de gaten gaan houden ;) Ben wel benieuwd wat je allemaal van plan bent :)
Gebruikersavatar
mr. toyota
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 254
Lid geworden op: 31 dec 2006, 13:15
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door mr. toyota »

Volgens mij zijn er toch alleen F355 kits voor een MR2 2.0??

Maar op een Spider kun je wel een F360 maken.

Ik vind het in ieder geval wel gaaf als je er een Ferrari replica van maakt!

Ben benieuwd!!!

En natuurlijk foto's plaatsen
Afbeelding
herbie65
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door herbie65 »

franksmits schreef:remvermogen/gevoel is zwaar bagger van een 1990ér. rij maar eens in een 92+ er... Dat is een erg grood verschil!

Ik dacht dat de ferrari f430 4 turbos had? :P
WAt heb je allemaal nodig voor een remupgrade? alleen schijven, blokken en klauwen? of is de bevestiging waar de klauwen op zitten ook anders op de 92+?
link naar de blog van mijn MR2 --> F360 project.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mrgeel
Berichten: 2511
Lid geworden op: 22 dec 2006, 22:39

Bericht door mrgeel »

Erug leuk project lijkt me dit.;D ;D ;D

Zoveel mogelijk fotoos alsjeblieft van het project, heb nl. veel intresse!!!:eten:

Succes en groetjes, MRGEEL8)
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

92+ remmen passen gewoon op pre 92ers. Wat heb je nodig?

- Schijven
- Klauwen
- blokken
- Hoofdremcilinder

+ Goodridge stalen remleidingen zijn een goeie upgrade. Zijn niet zo duur, eventueel kan ik die wel leveren ;)

Groeten

Wouter
Gebruikersavatar
scoolio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 530
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:39
Type MR2: AW11

Bericht door scoolio »

Ik vraag me af waarom je geen peugeot 406 coupe V6 gebruikt?
Deze auto is goed te gebruiken voor ombouw naar ferrari 360.
Kijk maar naar de filmpjes.
Op you tube kom je nog meer tegen.

[youtube]OKyxAvOVpuk[/youtube]

[youtube]mH2Kt6Ejs5I[/youtube]

[youtube]DgGcA5-OnOo[/youtube]

Vanwaar de keuze voor een MR2?
Afbeelding
herbie65
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door herbie65 »

Je had dus liever dat ik een Peugeot sloop, dan een MR2? 8)
Ik heb het inderdaad overwogen, maar niet gedaan om de volgende redenen:
Een F360 met een motor voorin en voorwiel aandrijving?
Moet ik dan bredere banden voor dan achter monteren??
En deze auto wordt structureel zover aangepast, dat ik het veel te ver vindt gaan. De achterste 30 cm wordt er helemaal afgezaagd, de hele voorkant ook.
De impact-bars in de deuren zitten ook in de weg, dus... die gaan er ook maar uit....
De A-stijl en B-stijl worden doorgezaagd, ingekort en weer vastgelast, ook de 2 dwarsliggers van het dak. Je bent dus voor en achter een stuk van de kreukelzone kwijt, en zelfs de kooiconstructie wordt erg aangetast.
Daar wil ik niet in rondrijden, sorry......
link naar de blog van mijn MR2 --> F360 project.
Afbeelding
herbie65
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door herbie65 »

Voor de liefhebbers die het project willen volgen heb ik het volgende blog beschikbaar gesteld.
Ik zal dus niet hier de vorderingen bijhouden maar opmerkingen kunnen hier dus terecht.

www.mijnferrari.tk
link naar de blog van mijn MR2 --> F360 project.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Allereerst veel succes gewenst met je project. De stap die je hebt genomen komt over als weloverwogen en goed voorbereid, dat straalt je site ook uit. Die ziet er veel belovend uit, complimenten! Er staat alleen een klein foutje in de eerste alinea; 36 i.p.v. 360..

Maar wat ik niet begrijp van de reacties hierboven is dat men het erg mooi vind, terwijl er in andere topics (HIER en HIER) zo negatief wordt gedaan over het ombouwen van een MR2. "Omdat de lijnen van de MR2 zoveel verloren gaan" en "je staat voor l*l met je vierpittertje" zijn veelgehoorde opmerkingen. Persoonlijk vind ik het niks, naar dat neemt niet weg dat ik een dergelijk project wel waardeer qua inzet en doorzettingsvermogen. Want dat zal je nodig hebben.
Tot slot een paar vraagjes: Hoe ziet je planning er uit? Heb je de kit al binnen? Wanneer wil je klaar zijn?

En nogmaals veel succes toegewenst!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

herbie65 schreef:Je had dus liever dat ik een Peugeot sloop, dan een MR2? 8)
Ik heb het inderdaad overwogen, maar niet gedaan om de volgende redenen:
Een F360 met een motor voorin en voorwiel aandrijving?
Moet ik dan bredere banden voor dan achter monteren??
En deze auto wordt structureel zover aangepast, dat ik het veel te ver vindt gaan. De achterste 30 cm wordt er helemaal afgezaagd, de hele voorkant ook.
De impact-bars in de deuren zitten ook in de weg, dus... die gaan er ook maar uit....
De A-stijl en B-stijl worden doorgezaagd, ingekort en weer vastgelast, ook de 2 dwarsliggers van het dak. Je bent dus voor en achter een stuk van de kreukelzone kwijt, en zelfs de kooiconstructie wordt erg aangetast.
Daar wil ik niet in rondrijden, sorry......


eindelijk iemand met verstand
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Aan de andere kant wordt dan de auto aangepast aan het voorbeeld. Gebruik je de mr2, pas je dus de kit aan aan de auto.

Heb je dus een kit waar weer duidelijk bijvoorbeeld de c-stijl van een mr2 is...

Maar we zien het allemaal wel, zorg in elk geval dat je paardje niet scheef komt te staan ;D . En je kunt altijd nog op zoek gaan naar een kit die op de Fiero past...::)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

mrgeel schreef:Erug leuk project lijkt me dit.;D ;D ;D

Zoveel mogelijk fotoos alsjeblieft van het project, heb nl. veel intresse!!!:eten:

Succes en groetjes, MRGEEL8)
Hans, je laat je SW wel heel toch ;D
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
herbie65
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door herbie65 »

Surferdude schreef: ...goed voorbereid, dat straalt je site ook uit.

Er staat alleen een klein foutje in de eerste alinea; 36 i.p.v. 360..

Tot slot een paar vraagjes: Hoe ziet je planning er uit? Heb je de kit al binnen? Wanneer wil je klaar zijn?
Om een site als deze te maken, is dan ook wel erg makkelijk op een MAC....

Aangepast, dank voor de correcties.

Deze vragen laat ik nog even open om het spannend te houden, behalve dat ik hem eigenlijk over 3 maanden klaar wil hebben. Maar ik laat dan ook veel doen.
Ik zal mijn site in ieder geval up-to-date houden.
link naar de blog van mijn MR2 --> F360 project.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Op zich trouwens complimenten dat je het aandurft om zoiets te gaan doen, ik zou het niet wagen om mijn auto zelf zo om te bouwen. Maarre.. de eerste foto op de site van die man waar jij een kit van hebt besteld overtuigd niet erg (persoonlijke mening natuurlijk..) Ik vind die knik van de neus naar de voorruit er niet heel erg echt uitzien..

Afbeelding
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Plaats reactie