MR2 --> F360 Modena
Moderator: Pieten
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
MR2 --> F360 Modena
Dag allen,
Ik was niet van plan om dit draadje hier te starten, omdat ik weet dat er veel mensen die mijn project gaan zien als aanranding van de MR2.
Maar omdat er toch wat mede forumgebruikers positief en geïnteresseerd tegenover staan....
Daar gaat ie.
Dit is mijn net aangeschafte 1990 MR2 2.2 .
Deze is in 1997 uit de USA naar NL gekomen.
Ik geef nog geen teazers weg, maar de titel geeft al aan wat de richting wordt.
Ik was niet van plan om dit draadje hier te starten, omdat ik weet dat er veel mensen die mijn project gaan zien als aanranding van de MR2.
Maar omdat er toch wat mede forumgebruikers positief en geïnteresseerd tegenover staan....
Daar gaat ie.
Dit is mijn net aangeschafte 1990 MR2 2.2 .
Deze is in 1997 uit de USA naar NL gekomen.
Ik geef nog geen teazers weg, maar de titel geeft al aan wat de richting wordt.
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
heel simpel: geluid!!franksmits schreef: Waarom ga je trouwens voor de V6 ipv turbo ?
luister even.
Heb ik nog geen plannen voor..... Waarom zou je dat trouwens doen? optiek of remvermogen?franksmits schreef:Ik ben echt benieuwd in positieve zin! Update wel de remmerij svp! turbo remdruk verdelen, hoofdrem cilinder en calipers
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
- Type MR2: AW11
- mr. toyota
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 31 dec 2006, 13:15
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Uden
- Contacteer:
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
WAt heb je allemaal nodig voor een remupgrade? alleen schijven, blokken en klauwen? of is de bevestiging waar de klauwen op zitten ook anders op de 92+?franksmits schreef:remvermogen/gevoel is zwaar bagger van een 1990ér. rij maar eens in een 92+ er... Dat is een erg grood verschil!
Ik dacht dat de ferrari f430 4 turbos had?
link naar de blog van mijn MR2 --> F360 project.
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- scoolio
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 530
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:39
- Type MR2: AW11
Ik vraag me af waarom je geen peugeot 406 coupe V6 gebruikt?
Deze auto is goed te gebruiken voor ombouw naar ferrari 360.
Kijk maar naar de filmpjes.
Op you tube kom je nog meer tegen.
[youtube]OKyxAvOVpuk[/youtube]
[youtube]mH2Kt6Ejs5I[/youtube]
[youtube]DgGcA5-OnOo[/youtube]
Vanwaar de keuze voor een MR2?
Deze auto is goed te gebruiken voor ombouw naar ferrari 360.
Kijk maar naar de filmpjes.
Op you tube kom je nog meer tegen.
[youtube]OKyxAvOVpuk[/youtube]
[youtube]mH2Kt6Ejs5I[/youtube]
[youtube]DgGcA5-OnOo[/youtube]
Vanwaar de keuze voor een MR2?
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Je had dus liever dat ik een Peugeot sloop, dan een MR2?
Ik heb het inderdaad overwogen, maar niet gedaan om de volgende redenen:
Een F360 met een motor voorin en voorwiel aandrijving?
Moet ik dan bredere banden voor dan achter monteren??
En deze auto wordt structureel zover aangepast, dat ik het veel te ver vindt gaan. De achterste 30 cm wordt er helemaal afgezaagd, de hele voorkant ook.
De impact-bars in de deuren zitten ook in de weg, dus... die gaan er ook maar uit....
De A-stijl en B-stijl worden doorgezaagd, ingekort en weer vastgelast, ook de 2 dwarsliggers van het dak. Je bent dus voor en achter een stuk van de kreukelzone kwijt, en zelfs de kooiconstructie wordt erg aangetast.
Daar wil ik niet in rondrijden, sorry......
Ik heb het inderdaad overwogen, maar niet gedaan om de volgende redenen:
Een F360 met een motor voorin en voorwiel aandrijving?
Moet ik dan bredere banden voor dan achter monteren??
En deze auto wordt structureel zover aangepast, dat ik het veel te ver vindt gaan. De achterste 30 cm wordt er helemaal afgezaagd, de hele voorkant ook.
De impact-bars in de deuren zitten ook in de weg, dus... die gaan er ook maar uit....
De A-stijl en B-stijl worden doorgezaagd, ingekort en weer vastgelast, ook de 2 dwarsliggers van het dak. Je bent dus voor en achter een stuk van de kreukelzone kwijt, en zelfs de kooiconstructie wordt erg aangetast.
Daar wil ik niet in rondrijden, sorry......
link naar de blog van mijn MR2 --> F360 project.
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Voor de liefhebbers die het project willen volgen heb ik het volgende blog beschikbaar gesteld.
Ik zal dus niet hier de vorderingen bijhouden maar opmerkingen kunnen hier dus terecht.
www.mijnferrari.tk
Ik zal dus niet hier de vorderingen bijhouden maar opmerkingen kunnen hier dus terecht.
www.mijnferrari.tk
link naar de blog van mijn MR2 --> F360 project.
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Allereerst veel succes gewenst met je project. De stap die je hebt genomen komt over als weloverwogen en goed voorbereid, dat straalt je site ook uit. Die ziet er veel belovend uit, complimenten! Er staat alleen een klein foutje in de eerste alinea; 36 i.p.v. 360..
Maar wat ik niet begrijp van de reacties hierboven is dat men het erg mooi vind, terwijl er in andere topics (HIER en HIER) zo negatief wordt gedaan over het ombouwen van een MR2. "Omdat de lijnen van de MR2 zoveel verloren gaan" en "je staat voor l*l met je vierpittertje" zijn veelgehoorde opmerkingen. Persoonlijk vind ik het niks, naar dat neemt niet weg dat ik een dergelijk project wel waardeer qua inzet en doorzettingsvermogen. Want dat zal je nodig hebben.
Tot slot een paar vraagjes: Hoe ziet je planning er uit? Heb je de kit al binnen? Wanneer wil je klaar zijn?
En nogmaals veel succes toegewenst!
Maar wat ik niet begrijp van de reacties hierboven is dat men het erg mooi vind, terwijl er in andere topics (HIER en HIER) zo negatief wordt gedaan over het ombouwen van een MR2. "Omdat de lijnen van de MR2 zoveel verloren gaan" en "je staat voor l*l met je vierpittertje" zijn veelgehoorde opmerkingen. Persoonlijk vind ik het niks, naar dat neemt niet weg dat ik een dergelijk project wel waardeer qua inzet en doorzettingsvermogen. Want dat zal je nodig hebben.
Tot slot een paar vraagjes: Hoe ziet je planning er uit? Heb je de kit al binnen? Wanneer wil je klaar zijn?
En nogmaals veel succes toegewenst!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
herbie65 schreef:Je had dus liever dat ik een Peugeot sloop, dan een MR2?
Ik heb het inderdaad overwogen, maar niet gedaan om de volgende redenen:
Een F360 met een motor voorin en voorwiel aandrijving?
Moet ik dan bredere banden voor dan achter monteren??
En deze auto wordt structureel zover aangepast, dat ik het veel te ver vindt gaan. De achterste 30 cm wordt er helemaal afgezaagd, de hele voorkant ook.
De impact-bars in de deuren zitten ook in de weg, dus... die gaan er ook maar uit....
De A-stijl en B-stijl worden doorgezaagd, ingekort en weer vastgelast, ook de 2 dwarsliggers van het dak. Je bent dus voor en achter een stuk van de kreukelzone kwijt, en zelfs de kooiconstructie wordt erg aangetast.
Daar wil ik niet in rondrijden, sorry......
eindelijk iemand met verstand
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Aan de andere kant wordt dan de auto aangepast aan het voorbeeld. Gebruik je de mr2, pas je dus de kit aan aan de auto.
Heb je dus een kit waar weer duidelijk bijvoorbeeld de c-stijl van een mr2 is...
Maar we zien het allemaal wel, zorg in elk geval dat je paardje niet scheef komt te staan . En je kunt altijd nog op zoek gaan naar een kit die op de Fiero past...
Heb je dus een kit waar weer duidelijk bijvoorbeeld de c-stijl van een mr2 is...
Maar we zien het allemaal wel, zorg in elk geval dat je paardje niet scheef komt te staan . En je kunt altijd nog op zoek gaan naar een kit die op de Fiero past...
- BST
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
- Type MR2: SW20/21/22
Hans, je laat je SW wel heel tochmrgeel schreef:Erug leuk project lijkt me dit.
Zoveel mogelijk fotoos alsjeblieft van het project, heb nl. veel intresse!!!:eten:
Succes en groetjes, MRGEEL8)
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Om een site als deze te maken, is dan ook wel erg makkelijk op een MAC....Surferdude schreef: ...goed voorbereid, dat straalt je site ook uit.
Er staat alleen een klein foutje in de eerste alinea; 36 i.p.v. 360..
Tot slot een paar vraagjes: Hoe ziet je planning er uit? Heb je de kit al binnen? Wanneer wil je klaar zijn?
Aangepast, dank voor de correcties.
Deze vragen laat ik nog even open om het spannend te houden, behalve dat ik hem eigenlijk over 3 maanden klaar wil hebben. Maar ik laat dan ook veel doen.
Ik zal mijn site in ieder geval up-to-date houden.
link naar de blog van mijn MR2 --> F360 project.
- BST
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
- Type MR2: SW20/21/22
Op zich trouwens complimenten dat je het aandurft om zoiets te gaan doen, ik zou het niet wagen om mijn auto zelf zo om te bouwen. Maarre.. de eerste foto op de site van die man waar jij een kit van hebt besteld overtuigd niet erg (persoonlijke mening natuurlijk..) Ik vind die knik van de neus naar de voorruit er niet heel erg echt uitzien..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet