Interessant linkje; http://mr2wiki.com/MKII/3vzfetune
Het is allemaal een beetje betweterig gebracht, maar ik ben wel benieuwd wat hier van klopt.
Geeft hopelijk aan dat ik op de goede weg ben met het laten bewerken van de kop, het "oplossen" van het Y-stuk in de uitlaat en dat ik nu aan het kijken ben naar de electronica. Maar ook het verhaal over het ACIS en de AFM klinken interessant. Vooral over die laatste 2 vraag ik me af in hoeverre dat kan kloppen. En in hoeverre moet je hier naar kijken als je toch al een aantal waarden via een piggy-bag gaat beïnvloeden?
Graag jullie gedachten.
3VZ-FE tuning
Moderator: Pieten
The redline is 6850rpm, the fuel cut is 7100rpm (stock tachs are slow I have logged mine doing 7400rpm on my SMT6 while it was driving the ignition coil directly) USE IT!!! We are out of the powerband by 6850rpm, but you shift back into the meat of it.
Nu breekt mijn klomp (gelukkig niet letterlijk)...
Volgens JP kan een SMT6 niet op de 3VZ-FE omdat die 2 bobines zou hebben en zou de duurdere SMT8 gebruikt moeten worden, alleen is daar nog geen ervaring mee qua afstellen e.d.
Hoe dit nu weer zit?
Aha, dat geeft weer leuke opties.
Morgen hopelijk even kijken naar het bobje.:-)
Morgen hopelijk even kijken naar het bobje.:-)
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
De 3VZ heeft maar een bobine, in tegenstelling tot mijn 5VZ, die heeft er 3:( SMT6 is bij mij ff niet mogelijk dus, enb zal dus naar een stand-alone of SMT8 moeten ....... de 3 VZ laat zich niet echt makkelijk tunen als ik het verhaal lees.... MAAR er valt idd winst te behalen met het plaatsen van een aangepaste uitlaat , Y-pijp, luchtfilter doet niet veel, maar toch..... een SMT heeft zeker wel nut!
interessant nieuws voor sommige van jullie......
J8) hn / Quadc@msix
interessant nieuws voor sommige van jullie......
J8) hn / Quadc@msix
Klopt, 1 bobje aangetroffen.
SMT6 is een mooie optie over een tijdje.
SMT6 is een mooie optie over een tijdje.
-
JPMR2
SuperTWO wrote:Volgens JP kan een SMT6 niet op de 3VZ-FE omdat die 2 bobines zou hebben
Ik denk dat er hier sprake is van een mixup.... Ik heb het met John over zijn 3.4 SC gehad. Daar kan geen SMT6 op omdat deze maar 1 coil aan kan sturen. De 3VZ-FE heeft 1 coil en moet dus geen probleem opleveren.
Is er toevallig iemand die een ECU van een 3VZ-FE los heeft liggen? Dan zou ik graag ff willen weten wat er bij de penbezetting in de ECU staat.
JPMR2
Ja, Joshma ff mailen.:-)
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
zijn verschillende schema's van hoor!! let op welk bouwjaar je wil gaan gebruiken..... misschien kun je het beste even via motornummer zoeken, dat is het meest accurate, want voor je het weet ga je het schip in.....( nee niet naar Woodsport!) voor die van mij was het ook een behoorlijke uitzoekerij, er waren er maar liefst 75 verschillende pin-outs........zie dan de goeie maar eens te vangen 
Hoor ik hier iets over een SMT8?? is dat misschien iets voor de mijne?;D
kan die ook een 7e injector aansturen?
J8) hn / Quadc@msix
Hoor ik hier iets over een SMT8?? is dat misschien iets voor de mijne?;D
kan die ook een 7e injector aansturen?
J8) hn / Quadc@msix
Ben benieuwd 
Huub wrote:Binnenkort met een SMT6 experimenteren
Yep, heb ik vorige week ook naar geïnformeerd (in eerste instantie bij JP), maar nog niets van vernomen.
Huub wrote:Binnenkort met een SMT6 experimenteren
Bij wie laat je het doen?
-
JPMR2
SuperTWO wrote:Yep, heb ik vorige week ook naar geïnformeerd (in eerste instantie bij JP), maar nog niets van vernomen.
Inmiddels ook al recht getrokken
gidonlamboo wrote:Bij wie laat je het doen?
Wij mogen er mee aan de slag
JPMR2
Ik ben namelijk ook wel geintereseerd 
-
JPMR2
Geen probleem
De kosten voor het totale pakket (module, kabelboom, installatie, afstellen en dynotesten) zijn € 680,- incl. BTW.
We plannen deze werkzaamheden op woensdagen, dit i.v.m. de openingstijden van de showroom en de beschikbaarheid van de testbank.
Momenteel zijn we al eind maart begin april aan het plannen.
Voor meer info of afspraken graag ff een mailtje naar jp@jps-tuningshop.com
JPMR2
De kosten voor het totale pakket (module, kabelboom, installatie, afstellen en dynotesten) zijn € 680,- incl. BTW.
We plannen deze werkzaamheden op woensdagen, dit i.v.m. de openingstijden van de showroom en de beschikbaarheid van de testbank.
JPMR2
gidonlamboo wrote:Ik ben namelijk ook wel geintereseerd
Ik ook, daarom Huub: keep us posted wat er uit komt en wat het scheelt. Fotoreportage?;)
JPMR2 wrote:Geen probleem![]()
JPMR2
Zo snel lukt me (nou ja, Joshma) het even niet.
Heb nog wat info nodig over uitlaatgassamenstelling en geluid voor/na i.v.m. voor of na RDW keuring doen, komt per e-mail.
-
JPMR2
Het geluid zal geen verschil geven. De gassamenstelling is normaal gesproken beter als voor de SMT6
We laten de motor armer lopen, daardoor heb je dus ook minder "afval"
The Dreammachine heeft een Co van 0,01% zonder kat!
JPMR2
The Dreammachine heeft een Co van 0,01% zonder kat!
JPMR2
Zo'n idee had ik al (mailtje dus niet meer nodig), dus z.s.m. dat kastje er tussen is wel aan te raden!:-)
Wanneer gaat Huub ongeveer voor de leeuwen? Als dat deze maand nog is, zou dat wel leuk zijn om het resultaat te weten.
Wanneer gaat Huub ongeveer voor de leeuwen? Als dat deze maand nog is, zou dat wel leuk zijn om het resultaat te weten.
Ik ga voor de leeuwen op de eerste woensdag waarop de dyno beschikbaar is, JP kan en ik geen andere afspraken heb. Hopelijk dus vrij snel. JP is aan het plannen!
Ik zal uiteraard op dit forum de foto's en de resultaten plaatsen. Ben ook erg benieuwd.
Ik zal uiteraard op dit forum de foto's en de resultaten plaatsen. Ben ook erg benieuwd.