Project MR2 VZW20.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

:huh:
Afbeelding
darkEVO

Bericht door darkEVO »

@ Frankie..

de verschillende pads (schijven) hebben een andere textuur.. Schuurpapier in andere korrels. Voor iedere 'korrel' hebben ze een andere kleur. Blijkbaar gebruik je voor de lampen een groene ;)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Glenn_k schreef:Oh sorry, ik bedoel groene pad. Wat voor pads heb je allemaal liggen voor op je DAP?

Weet ik zo even niet uit mijn hoofd, een stuk of 3-4, gelijk met een pretpakket gedaan vorig jaar.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

darkEVO schreef:@ Frankie..

de verschillende pads (schijven) hebben een andere textuur.. Schuurpapier in andere korrels. Voor iedere 'korrel' hebben ze een andere kleur. Blijkbaar gebruik je voor de lampen een groene ;)


ik dacht koffie pads...;D
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Jummie, groene koffie.:) :P
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Vorige week is de MR2 verhuisd naar een nieuwe stalling, een stuk dichter bij huis en meestal op de route van/naar een meeting en een BP zit om de hoek (om de verplichte 98 te kunnen tanken).
Afbeelding
Afbeelding
Op 2e paasdag een mooi testritje kunnen maken met de MR2 club in Brabant/België, waarbij ik op 1e paasdag rond het middaguur nog de achterste remmen aan het losmaken was, voor de zoveelste keer.
Daarna bleven ze redelijk los (af en toe heel licht piepje en iets warmere wielen dan voor, dus binnenkort wat grondiger aanpakken).
Afbeelding

Toen stond de MR2 tijdelijk thuis in de garage en gelijk daarna konden we toch nog naar de nieuwe stallingsplaats toe.
Afgelopen zaterdagmorgen was ik met Koninginnedag (Queensday) bezig in Rozenburg en ben toen ik klaar was Jolanda gaan halen en hebben we de MR2 opgepikt om daar heen te gaan met op de terugweg een lekker rondje te maken (dat doe je niet als je eerst 50 km heen en weer terug moet rijden).
Afbeelding
Afbeelding
Nu eerst de Toyotadealer wat spulletjes laten bestellen, zodat ze naar Joshma kan voor de puntjes die nog altijd gedaan moeten worden.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Prima plekje! ;D

Welke hoes heb je er om heen? Geen Halfords zo te zien? En je bent vergeten je spiegels in te klappen.. :::|
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Zo zo, nu staat de witte dus naast de gele?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Surferdude schreef:Prima plekje! ;D

Welke hoes heb je er om heen? Geen Halfords zo te zien? En je bent vergeten je spiegels in te klappen.. :::|

Volgens mij wel zoiets (Carpoint), is ademend katoen. Wel prima kwaliteit, want ik heb hem ooit voor mijn Supra gekocht en die is al 12 jaar weg. Dus een jaar of 15 is hij wel oud.

Spiegels zijn iets omgeklapt.;)

Sherwin schreef:Zo zo, nu staat de witte dus naast de gele?

Yep, nu een week.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

In de stalling de emmer altijd netjes onderdekken, kan zeker geen kwaad! :) Blijftie iig een stuk langer netjes mee ;)
En is er met Pasen nog een toertocht geweest in Brabant? Vanuit wie of welke club is dat geweest, heb er niks van gezien eigenlijk.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

De nieuwe slang, de oude slang en de noodslang... tijd om wat mee te doen...
Afbeelding
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

masterpivo schreef:In de stalling de emmer altijd netjes onderdekken, kan zeker geen kwaad! :) Blijftie iig een stuk langer netjes mee ;)
En is er met Pasen nog een toertocht geweest in Brabant? Vanuit wie of welke club is dat geweest, heb er niks van gezien eigenlijk.

Dat is altijd het geval al geweest, behalve hier in de garage bij huis (niet nodig).

Paasrit van de MR2 club Nederland was dit, vanaf Bergen op Zoom.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Zojuist twee "nieuwe" (professioneel gereviseerde) remklauwen besteld bij Camskill.

Komen van de week binnen, daarna logeren in Andel voor wat klusjes en groot onderhoud alvast.

Vanmiddag nog wassen (pyama gisteren gewassen) en APK klaar maken (even setje tijdelijke achterwielen erop, nieuwe banden i.c.m. tot volgend jaar zomer slapen is niet echt top, remmen reinigen en losmaken achter), originele uitlaat + kat + ringen klaar leggen voor het geval dat.:19:

Hopelijk dan snel klaar voor de lange winterslaap. Accu gaat daarna mee naar huis en op de druppellader. Volgende winter speelt dit niet meer gelukkig.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Hoe snel kan het gaan?

Gisteravond even de verlichting APK proof gemaakt (lees: origineel) en alles nagelopen, bandenspanning gelijk, originele uitlaat + kat voor de zekerheid in de kofferbak geschoven.

Vandaag moesten we toch naar Naaldwijk, dus even langs mijn dealer om de CO te checken (was 0,41 gelijk!) en of de achterbanden die vorig jaar op het randje zaten (sindsdien 1.300 km gereden) nog konden, anders was het even wisselen (en ik zag het niet zitten om gloednieuwe banden gelijk 9 maanden ofzo tijdens de winterstop te laten afplatten).

Alles ok, gelijk maar de rest gedaan (hoezo flexibel... vanmorgen gemaild dat ik vanmiddag even langs kwam en ter plekke de rest gedaan, anders had ik een nieuwe afspraak gemaakt) en goedgekeurd/afgemeld.

Dan kan ze met een gerust hart naar Joshma toe het komend weekend of het weekend daarna als de (als)nieuwe remklauwen binnen zijn, zonder dat er een tijdsprobleem is (over 4 weken zou de APK verlopen).:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Afbeelding
Rara wat logeert er sinds maandag op de plek van de MR2?

De garage thuis is vrij om te schilderen en op te ruimen.:)

De verse remklauwen vanuit Engeland (voor en na spuitwerk in dezelfde kleur als de andere):
Afbeelding
Afbeelding
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Zo, de MR2 afgelopen zaterdagavond na een maandje logeren weer opgehaald in Andel en de puntjes op de i zijn gezet inclusief groot onderhoud en verse remklauwen achter.

Nu nog steeds wat ontluchten van het koelsysteem en hopelijk blijft het dan goed gaan (tot op heden nog steeds wat lucht aangetroffen, inclusief een op dat moment koude lucht uit de verwarming gisteravond om even later weer warm te zijn).

Gisteravond het remsysteem nog echte ontlucht, pedaal is nu weer lekker hard en remt weer direct en zoals het was.

Nu nog wassen en winterklaar maken en in de stalling zetten plus de schorsing regelen een dezer dagen.

De afgelopen dagen toch weer iets van 400 km gereden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteravond was het heerlijk open rijden (plm. 140 km gereden), lekker verwarming erbij, Within Tempation in de CDP en grommen maar.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Vandaag eindelijk weer eens bij de MR2 geweest met een groot vrezen voor een platte accu, maar...

Even het reservewiel en gereedschap onder de voorklep vandaan gehaald, accupool er op en.... alarm! Snel sprinten om deze uit te zetten.

We hebben stroom! Starten, lopen en uit. Natuurlijk is door de langdurige (3 maanden ruim) stroomloze status het stationair toerental afgeleerd.

Dus starten en met het voetje draaiend houden (sorry... omwonenden, ook voor het alarm :mrgreen: ) totdat er én iets warmte begon te ontstaan op de meter en er weer een stationair toerental aangeleerd is.

Te snel weer uitzetten, is ook niet best natuurlijk.

Conclusie: de Varta is nog altijd prima! Ondanks een paar keer eerder een tijd leeggeweest te zijn toen ik na 2 maanden bij de MR2 kwam, is hij nu na dik 3 maanden zonder aansluiting (pluspool los) helemaal toppie.

Gelijk even de nieuwe koelslang op de foto gezet, die zal ik wel een keertje droppen.

Aangezien de minimale 3 maandenschorsingstermijn (een paar maanden later dan normaal door de logeerpartij bij Joshma) binnenkort voorbij zijn, zal ik ergens medio maart deze weer gaan opheffen bij mooi weer voor wat testritjes, het monteren van nieuwe achterbanden, etc.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

De foto's van de betreffende slang een paar weken geleden in de stalling.

Afbeelding
Afbeelding

Volgende week vrijdag weer naar huis halen voor een lekker weekendje Moezel.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Afbeelding
En eindelijk de nieuwe F1's erop, klaar voor het seizoen.
Afbeelding
Afbeelding
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Afbeelding
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Plaats reactie