Donorregistratiesysteem

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Gesloten
Gebruikersavatar
Huub
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:51
Type MR2: AW11

Donorregistratiesysteem

Bericht door Huub »

Ik ben niet echt een fan om het internet en de bijbehorende fora te gebruiken voor allerlei oproepacties en dergelijke. Toch lijkt het me verstandig (ook gezien mijn eigen ervaringen/situatie; heb sinds mei 2008 een nieuwe nier) om hier wat steun te zoeken voor het Actieve Donor Registratiesysteem.
In Nederland sterven per jaar honderden patiënten die op een wachtlijst voor een donor-orgaan staan!
Het kabinet en een meerderheid van de 2e kamer heeft in 2005 en wederom in 2008 het invoeren van het Actieve Donor Registratie (ADR) systeem van de hand gewezen, terwijl uit onderzoek gebleken is dat 75% van de Nederlanders voorstander is hiervan.
De burger is in dit hele debat nog onvoldoende gehoord, daarom laat je stem gelden en onderteken nu de petitie!

Kijk op http://www.2miljoenhandtekeningen.nl/
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Laat een ieder zijn eigen keuze maken, lijkt me beter op zijn plaats.


En vooral niet over politiek beginnen, gaat hier over auto's en hobby.
Brandstof voor je plezier erdoorheen jagen.

Strookt niet echt met het kwartje van kok, de enorme accijns etc.
Wil ik het nog niet hebben over het wegenbelastingvrij rijden en de daarbij behorende wijzigingen etc.

Wel blij voor je dat je een nieuwe nier hebt, staat hier los van.

Ik ben niet voor en niet tegen, wel een voorstander van een eigen keuze.
Ben nu eenmaal tegen bedelaars, no offence.
Gebruikersavatar
Huub
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:51
Type MR2: AW11

Bericht door Huub »

Dokter Rob schreef:Ben nu eenmaal tegen bedelaars, no offence.

Non taken. Ik ben ook geen fan van dit soort acties (klinkt tegenstrijdig he?). Maar aan de andere kant, als niemand iets laat horen dan gebeurt er niets.

En v.w.b. dat het hier gaat over auto's en hobby? Dit onderdeel heet toch slap gelul? Mag volgens mij overal over gaan.
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Je hebt gelijk, slap gelul.
Jij begon over het kabinet etc.

Ik zeg ook niet dat het hier niet mag, ik ventileerde mijn visie op je onderwerp.
Gebruikersavatar
emp
Knop gevonden hoor !
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 sep 2007, 18:49

Bericht door emp »


Maar een derde van de geschikte donorharten in ons land wordt getransplanteerd in een Nederlandse patiënt. Dat schrijft Hartpatiënten Nederland in een brandbrief aan minister Ab Klink (Volksgezondheid).
De rest van de donorharten verdwijnt naar het buitenland of wordt helemaal niet gebruikt, meldt vrijdag De Telegraaf.
,,Dit betekent dat een groot aantal geschikte donorharten niet aangewend worden voor levensreddende harttransplantaties en dat kandidaten onnodig op Nederlandse wachtlijsten overlijden,” schrijft Hartpatiënten Nederland. De instantie wil dat de minister onderzoek doet naar de ,,minimale productiecijfers” in centra voor transplantaties.

...
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

Blijft vreemd eigenlijk he, dat delen van je lichaam doorleven in een ander...

Iets houdt me nog altijd tegen om geregistreerd te staan, maar waarom precies kan ik ook weer niet zeggen. Jij hebt een donornier, dat is prachtig. Dat het tegenwoordig alleen al kan is prachtig.

Dit is wel een moment, dat ik met de neus op de feiten wordt gedrukt, er zijn dus mensen, die ik "ken", die ermee geholpen zijn. Waarom zou je niet geregistreerd staan inderdaad.

Tsja, blijft een moeilijke voor mij.....
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik zit net zo hoor, ik zou me niet registreren (ook geen bepaalde reden die me tegenhoudt), maar als het andersom zou zijn (dus dat je je moet registreren als je het NIET wilt), zou ik me ook niet registreren.

Dus wat mij betreft mogen ze het omdraaien hoor. Kan me alleen niet voorstellen dat dat gebeurt met het CDA en de CU in het kabinet.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
clipto
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 348
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:23
Type MR2: AW11

Bericht door clipto »

Ben al sinds m'n 18e geregistreerd en heb m'n codicil voorin m'n portemonnee zitten.
Als ik een ander z'n leven aangenamer kan maken naar m'n dood, heb ik dat liever dan dat ze m'n lichaam verbranden of onder de grond stoppen.
Andersom, als ik (zie Huub) een orgaan nodig heb, ben ik ook blij dat ik van alle dagelijkse ongemakken af kan komen doordat een ander er net zo over denkt.

Maar het is inderdaad een persoonlijke keuze.
Persoonlijk vind ik het een goed idee het om te draaien, je blijft houden dat het een persoonlijke keuze is, enkel de benadering wordt omgedraaid.
Wiki_Maaike

Bericht door Wiki_Maaike »

ik ben ook geregistreerd.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

clipto schreef: Persoonlijk vind ik het een goed idee het om te draaien, je blijft houden dat het een persoonlijke keuze is, enkel de benadering wordt omgedraaid.
Precies. En je krijgt dus ook mensen zoals mij erbij.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
clipto
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 348
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:23
Type MR2: AW11

Bericht door clipto »

Green Goblin schreef:Precies. En je krijgt dus ook mensen zoals mij erbij.
Misschien toch niet zo'n goed plan inderdaad ::)

;D
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik heb best een goed hart ;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Ik heb het wel ondertekent, wij zijn ook bewust wel donor.

Feit dicht bij ons is dat als Daphne (Jeroen's vriendinnetje) niet binnen al te korte tijd nieuwe longen krijgt van een donor dat ze geen lange toekomst voor zich heeft. Het hier plaatsen van smeekbede's vindt ik in eerste instantie ook niet thuis horen op dit forum, maar nu er toch iets over geschreven staat wil ik jullie een heel klein filmpje waar Daphne in voorkomt niet onthouden. En ja, er zijn vele fondsen die geld nodig hebben, maar degene die het dichts bij je staan zeggen je ook wat..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

Smeekbedes op het forum niet de juiste plaats? Gezien onze uitlaatklep, de MR2, misschien wel de uitgelezen plek, na de motorfora, om het te plaatsen ;);)
miss2

Bericht door miss2 »

ik heb 2 keer zo'n formulier ingevuld en 2x vergeten op te sturen :P
maar van mij mogen ze het wel omdraaien ja, is wel zo makkelijk.
daarbij, als ik doodga maak ik zowiezo al wat mensen blij :P
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

miss2 schreef:als ik doodga maak ik zowiezo al wat mensen blij :P
Die zelfkennis... staat je ZO goed....
JDW

Bericht door JDW »

Ik sta ook al jaren geregistreerd .. maarja dat wordt natuurlijk ook wel verwacht van JDW ;)



Ps : of er nog iets bruikbaars in me zit is zeer de vraag ::)
Gebruikersavatar
Darkfairy
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 jul 2008, 12:56
Type MR2: AW11

Bericht door Darkfairy »

Ik sta niet geregistreerd en misschien komt dat nog wel.
De rede laat ik maar achter wegen.
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Ik sta ook geregistreerd. Ze mogen alles van me gebruiken. Ik kom met reserve onderdelen, dus ik ben overcompleet :P

Zelf heb ik er na mijn dood toch niks meer aan, dus als ze er iemand anders een (betere kwaliteit van) leven mee kunnen geven dan moeten ze dat absoluut doen.

En inderdaad, van mij mogen ze het omkeren, maar de organen moeten wel ook beter gebruikt worden in nederland.
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Ziggo

Bericht door Ziggo »

ieder voor zich en god voor ons allen denk ik zo...
en begin niet over serieuze dingen hiero ;) tis slap gelul..

gr
Gesloten