zekeringen vraagje

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

zekeringen vraagje

Bericht door Leliev »

tsjah, het blijft toch lastig problemen opzoeken zonder een overzicht van welke zekering waarvoor is.

wie o wie heeft er een overzicht van de zekeringen voor mijn '86 aw11je?

mijn electrische ramen doen t namelijk niet en wil dat toch wel graag even gemaakt hebben,maar misschien dat ik eerst eens naar de zekering moet kijken. er is namelijk bij allebei de ramen totaal geen contact meer..
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

niemand enig idee?
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Links van koppelingspedaal zit een zekeringskastje. Daar zit als het goed is een zekering van 30A en die zou voor elektrische ruiten moeten zijn. Kun je je zijspiegels nog wel elektrisch verstellen? Anders zou het misschien het relais kunnen zijn en die zit verstopt achter het linker of rechter deurpaneel ín de deur.


Succes, groeten Rowan
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Na de zekering raad ik je ook even aan om beide schakelaars te bekijken. Dat hebben onze Japanse vrienden weer lekker complex gemaakt en op een of andere manier kan het zijn dat één defecte schakelaar (bestuurderskant) beide ramen stil zet.
Pak je multimeter maar vast........
Ik ga wel even zoeken naar plaatjes of foto's. Geduld.

O, hier. Een bijna gesmolten schakelaar, van de bijrijderskant. Doet het echt niet meer. En zo erg ziet het er niet eens uit.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Zo, ook even het schema voor de electrische ramen op de foto gezet. Ik heb er wat in zitten knippen en plakken, zodat het er allemaal een beetje beter uitziet. Compacter voornamelijk. Ik heb er meteen even de afkortingen van de kleurcodes van de draden ingezet, dan is gokken niet meer nodig. Tenminste, als je na 20 jaar verkleuren nog het verschil kunt zien tussen paars en violet en lichtblauw en, en, en :P Succes !!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

kijk, enorm bedankt alvast.
zo snel mogelijk maar weer eens knutselen..
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Nog wat gevonden. De genoemde Power Window Relais is een apart kastje. Ziet er uit als op de foto:
Afbeelding
Ik geloof dat deze in de linker deur zit. Wat je hier ziet is de Door Control Relais, dus voor de centrale vergrendeling. Maar het kastje ziet er dus net zo uit. Maak deze eens open, voor de gein. Laat ik het zo zeggen, de roestvlekken aan de buitenkant geven een aardig idee van wat je aan de binnenkant kan aantreffen.
Have fun.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Zo dus (maar ik hoop het niet voor je). Zeg maar, kapot.
Afbeelding
Gelukkig had SJMR2 destijd nog wat liggen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

heb de schakelaars en het kastje al gecontrolleerd, maar die waren gewoon goed. vreemd.

heb verder nog niet echt de tijd gehad om eens alles uitgebreid te gaan bestuderen..
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
SJMR2

Bericht door SJMR2 »

kastjes en schakelaars heb ik wel mocht je dat willen proberen..:D ook al lijken ze goed kan toch een probleem geven:-/
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

heb toen van die rode alles er in gestopt, maar ze deden t nog steeds niet..


of is er een verschil tussen amerikaans en europees??
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
SJMR2

Bericht door SJMR2 »

geen idee of daar verschil in zit. Wel weet ik dat ik van heel veel bakjes 2 of zelfs 3 verschillende toyota nummers heb liggen.. Voor het zelfde bakje..

verder ja kan een zekering zijn ergens moet je die effe na lopen en anders misschien ergens een draadbreuk..

Of het motortje is compleet overleden. Net wat Erik zei kan het zijn dat 1 van de 2 ramen een probleem heeft en de andere ook uitgeschakeld word en dus beide ramen niet meer werken..

Maar als je je raam naar beneden probeert tedoen dan gebeurd er helemaal niks en je hoord ook helemaal geen geluid.....?

Hebben ook al eens een probleem gehad dat het raam halverwege gewoon stopte en echt niet verder wou, probleem nooit opgelost volgens mij..
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

nee, inderdaad volledig geen geluid. geen klikje of wat dan ook..
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Plaats reactie