Mijn (orignele) MR2 van 1991
Moderator: Pieten
Mijn (orignele) MR2 van 1991
Ik zal me even voorstellen:
Mijn naam is Koen en ik ben 30 jaar en kom uit Vlaams Limburg.
Ik woon heel dicht bij Maastricht.
Auto voorstellen:
Ik heb hem gekocht van 1ste eigenaar (goede kennis).
De Mr2 is altijd perfect onderhouden geweest.
Ik wist opvoorhand tot hij 1l olie verbruikte op 3000 km.
De mr2 zou dat altijd van het begin gehad hebben.
Volgens de toyota garage Dexters uit Maasmechelen is dit normaal.
Dexters heeft vroeger rally met mr2's gereden en betrouw deze dan hierin.
Wat de mr2 ook heeft is als de tank nog 1/4de vol is en ik neem een bocht naar rechts tot de motor zich inhoudt. Juist als of hij geen benzine meer krijgt. Dit euvel is er ook altijd van het begin geweest volgens de 1ste eigenaars. Nu goed, de benzine tank is heel lang & smal en waarschijnlijk zal het aanzuigingsbuisje ietsjes te lang zijn.
Oplossing: Kalm de bocht rechts in of alleen linkse bochten nemen
Ik heb de auto gekocht op +-184.000 km in 2003.
Ondertussen heeft hij nu 199.000 km en loopt nog steeds als een klokje
Onkosten tot nu:
* Deurdrempels zijn links & rechts perfect opgelapt (binnen+buiten plaat) wegens roest
* D-riem + rolletjes vervangen op 190.000 km + afstelling
* De getande (worm) as wat de motor koppelt met de versnellingsbak
* Radiator: oude laten herstellen. gans nieuw binnenwerk er in voor 260 € tov +-410 € voor een nieuwe bij toyota zelf
* de 2 handrem kabels: zoek ik momenteel nog. HEEL DUUR bij toyota zelf.
Upgrades:
* nieuwe gele koni's
* weitec verlagingsveren (+- 4 cm verlaagd)
* 2 x 30mm spoorverbreders achteraan
* Brock B1 17", 4 x 8.5J met toyo band van 35mm hoog.
* Race gaas in de voorbumper + in de zijkanten
Geplande upgrades:
* Body:
Uiterlijk / innerlijk vind ik mr2 origineel heel mooi en zou het zonde vinden om het ganse karakter van de mr2 te wijzigen
* Verfwerk:
Het smalle strookje tussen bovenkant voorruit en t-bar bevat witte / roze plekken. Als ik het handmatig polijst gaat het weg maar komt na x maanden weer terug. Klote rood & klote Japansverf werk van toen. In de toekomst hem misschien eens terug laten overspuiten (dezelfde kleur). Mja, om in feite degelijk werk te leveren zou hij volledig gestript moeten worden en alle roest bijwerken en daarna door een bad (galvanisatie) moeten gaan. Maar dit zal een aardige duit kosten.
Foto's:
Oudere foto's kun je vinden op:
http://www.salvo.easynet.be/mr2/mr2.htm
Nieuwe foto's (in verlaagde toestand) moet ik nog eens maken:dux-blij_thumb-up:
Mijn naam is Koen en ik ben 30 jaar en kom uit Vlaams Limburg.
Ik woon heel dicht bij Maastricht.
Auto voorstellen:
Ik heb hem gekocht van 1ste eigenaar (goede kennis).
De Mr2 is altijd perfect onderhouden geweest.
Ik wist opvoorhand tot hij 1l olie verbruikte op 3000 km.
De mr2 zou dat altijd van het begin gehad hebben.
Volgens de toyota garage Dexters uit Maasmechelen is dit normaal.
Dexters heeft vroeger rally met mr2's gereden en betrouw deze dan hierin.
Wat de mr2 ook heeft is als de tank nog 1/4de vol is en ik neem een bocht naar rechts tot de motor zich inhoudt. Juist als of hij geen benzine meer krijgt. Dit euvel is er ook altijd van het begin geweest volgens de 1ste eigenaars. Nu goed, de benzine tank is heel lang & smal en waarschijnlijk zal het aanzuigingsbuisje ietsjes te lang zijn.
Oplossing: Kalm de bocht rechts in of alleen linkse bochten nemen
Ik heb de auto gekocht op +-184.000 km in 2003.
Ondertussen heeft hij nu 199.000 km en loopt nog steeds als een klokje
Onkosten tot nu:
* Deurdrempels zijn links & rechts perfect opgelapt (binnen+buiten plaat) wegens roest
* D-riem + rolletjes vervangen op 190.000 km + afstelling
* De getande (worm) as wat de motor koppelt met de versnellingsbak
* Radiator: oude laten herstellen. gans nieuw binnenwerk er in voor 260 € tov +-410 € voor een nieuwe bij toyota zelf
* de 2 handrem kabels: zoek ik momenteel nog. HEEL DUUR bij toyota zelf.
Upgrades:
* nieuwe gele koni's
* weitec verlagingsveren (+- 4 cm verlaagd)
* 2 x 30mm spoorverbreders achteraan
* Brock B1 17", 4 x 8.5J met toyo band van 35mm hoog.
* Race gaas in de voorbumper + in de zijkanten
Geplande upgrades:
* Body:
Uiterlijk / innerlijk vind ik mr2 origineel heel mooi en zou het zonde vinden om het ganse karakter van de mr2 te wijzigen
* Verfwerk:
Het smalle strookje tussen bovenkant voorruit en t-bar bevat witte / roze plekken. Als ik het handmatig polijst gaat het weg maar komt na x maanden weer terug. Klote rood & klote Japansverf werk van toen. In de toekomst hem misschien eens terug laten overspuiten (dezelfde kleur). Mja, om in feite degelijk werk te leveren zou hij volledig gestript moeten worden en alle roest bijwerken en daarna door een bad (galvanisatie) moeten gaan. Maar dit zal een aardige duit kosten.
Foto's:
Oudere foto's kun je vinden op:
http://www.salvo.easynet.be/mr2/mr2.htm
Nieuwe foto's (in verlaagde toestand) moet ik nog eens maken:dux-blij_thumb-up:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
salvo schreef:de 2 handrem kabels: zoek ik momenteel nog. HEEL DUUR bij toyota zelf.
Moet je eens in de webshop van www.cartoyotaparts.nl kijken.
Welkom hier trouwens!