Marcel's Dreamchaser SW20 Turbo
Moderator: Pieten
Marcel's Dreamchaser SW20 Turbo
Nieuw projectje aangeschaft. Een Gen2 Turbo die al sinds mei in de verkoop stond.
Aangezien er toch wel behoorlijk wat werk aanzit, voor een goede prijs weten te kopen.
Specs uit advertentie:
Km stand auto: 238000
Motor: 2.0 Turbo (gen2) swap (in 2009 vervangen) nu +/- 80000km
ECU van Fensport (UK) met re-map
Apex’i GT-spec 3” uitlaatsysteem incl downpipe vanaf de turbo (nieuw €1000)
GReddy type Intercooler met Berk fan kit.
GReddy speed limiter cut controller
HKS SQV3 (sequential blow off valve, beste voor gen2 turbo’s)
Ophanging:
Remmen: HiSpec Billet 4 big brake kit 325mm voor
Wielen: 17”voor en 18” achter Dotz Daytona’s
Spoorverbreders 5mm voor en 25mm achter (achter nu niet gemonteerd ivm aanlopen bredere banden)
Exterieur: Pearl Magic Black gespoten (VW LC9Z)
Border Voorbumper en Zijskirts
Veilside achterbumper TRD spoiler
Gespoten achterlichten
Interieur:
Witte Sport stoelen
Dashboard delen wit gespoten
Witte Plasmaglow tellers
DVD systeem met een dvd van the fast and the furious voor de terugweg naar huis, erg toepasselijk
Stoelen heb ik vandaag originele stoffen voor gehaald want mijn semi sportieve lichaam past niet in deze zeer sportieve stoelen dus als daar nog liefhebbers voor zijn ff PMMen.
Uitlaat ben ik druk mee bezig want met deze maak ik de buren niet echt blij.
Hierdoor zal ook binnenkort mijn rode elfje in de verkoop gaan, inclusief alle onderdelen dus als er al liefhebbers zijn....
Marcel
Aangezien er toch wel behoorlijk wat werk aanzit, voor een goede prijs weten te kopen.
Specs uit advertentie:
Km stand auto: 238000
Motor: 2.0 Turbo (gen2) swap (in 2009 vervangen) nu +/- 80000km
ECU van Fensport (UK) met re-map
Apex’i GT-spec 3” uitlaatsysteem incl downpipe vanaf de turbo (nieuw €1000)
GReddy type Intercooler met Berk fan kit.
GReddy speed limiter cut controller
HKS SQV3 (sequential blow off valve, beste voor gen2 turbo’s)
Ophanging:
Remmen: HiSpec Billet 4 big brake kit 325mm voor
Wielen: 17”voor en 18” achter Dotz Daytona’s
Spoorverbreders 5mm voor en 25mm achter (achter nu niet gemonteerd ivm aanlopen bredere banden)
Exterieur: Pearl Magic Black gespoten (VW LC9Z)
Border Voorbumper en Zijskirts
Veilside achterbumper TRD spoiler
Gespoten achterlichten
Interieur:
Witte Sport stoelen
Dashboard delen wit gespoten
Witte Plasmaglow tellers
DVD systeem met een dvd van the fast and the furious voor de terugweg naar huis, erg toepasselijk
Stoelen heb ik vandaag originele stoffen voor gehaald want mijn semi sportieve lichaam past niet in deze zeer sportieve stoelen dus als daar nog liefhebbers voor zijn ff PMMen.
Uitlaat ben ik druk mee bezig want met deze maak ik de buren niet echt blij.
Hierdoor zal ook binnenkort mijn rode elfje in de verkoop gaan, inclusief alle onderdelen dus als er al liefhebbers zijn....
Marcel
Marcel van der Heide
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
De voor spoiler is gescheurd en komt los van het voorscherm.
Eigenlijk wel handig, kan ik met deze spoiler ervaren hoe het moet met drempels. De eerste hoge was goed raak .
Bij CAR toyota vast een verse spoiler in de bestelling gezet.
Waarschijnlijk komen er van de winter nog wel voorschermen bij.
Achter heeft hij ook denk ik een paaltje geraakt, zit ook een barst.
Maar ja, het is niet voor niets een project toch....
Eigenlijk wel handig, kan ik met deze spoiler ervaren hoe het moet met drempels. De eerste hoge was goed raak .
Bij CAR toyota vast een verse spoiler in de bestelling gezet.
Waarschijnlijk komen er van de winter nog wel voorschermen bij.
Achter heeft hij ook denk ik een paaltje geraakt, zit ook een barst.
Maar ja, het is niet voor niets een project toch....
Marcel van der Heide
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
- Dorifto Deuce
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Peter,
Ik heb eigenlijk nooit spijt van dingen die ik doe, hoogstens van dingen die ik gelaten heb om te doen .
Vandaag 2 verse stoelen erin gezet, kan ik weer de beentjes strekken en mijn vreselijk sportieve lichaam in de stoel krijgen ipv erop. Ook vanavond een mooie uitlaat gehaald, een Fujitsubo Titanium, klinkt stoer toch.
En het een en ander aan vervangende kapjes om de creatief wit gespoten delen te vervangen.
Lekker bezig.
Ik heb eigenlijk nooit spijt van dingen die ik doe, hoogstens van dingen die ik gelaten heb om te doen .
Vandaag 2 verse stoelen erin gezet, kan ik weer de beentjes strekken en mijn vreselijk sportieve lichaam in de stoel krijgen ipv erop. Ook vanavond een mooie uitlaat gehaald, een Fujitsubo Titanium, klinkt stoer toch.
En het een en ander aan vervangende kapjes om de creatief wit gespoten delen te vervangen.
Lekker bezig.
Marcel van der Heide
Zie je wel dat het een projectje wordt!
Zondag onderweg naar Denemarken opeens wat vreemder geluid achter mij en opeens een enorme rookwolk. Aan de kant gezet, ADAC erbij.
Koelslang bleek gescheurd dus dat leek mee te vallen.
Systeem weer gevuld, ontluchten, maar toen bleek uiteindelijk dat de ventilatoren niet aansprongen. Zekering was stuk, na doormeten van de ventilatoren bleek dat 1 volledige sluiting had en 1 het nog een klein beetje deed. Enfin, zet hem maar bij de Toyota dealer in Bremen neer, dan komt het wel goed. Auto gehuurd om verder te rijden naar mijn werk in Denemarken voor de komende 2 dagen. So far so ggod, ik was in ieder geval op tijd daar. Volgende dag contact met de dealer, reparatie van de ventilatoren koste 800 euro . Aangezien ik niet veel keus had toch maar laten uitvoeren. Tijdens uitbouw bleek dat ook de radiator erg slecht was dus die moest ook vervangen. Extra kosten 500 euro. :::|.
Toe maar dan, ik moet toch weer ermee naar huis. Vanochtend naar de garage in Bremen, ervan uitgaande dat ie klaar zou staan, stond hij nog op de brug. Moest alles nog ingebouwd worden, wordt wel vanavond meneer. Toe dan maar weer. Na 2 uur wachten bleek dat de geleverde ventilatoren niet pasten (overigens alleen de motor dus nieuw, niet eens het gehele apparaat). Weer 2 dagen wachttijd werd mij verteld. Toen de ANWB maar weer gebeld of hij niet gewoon naar Nederland gehaald kan worden, dan kan ik het zelf doen, is effe goedkoper en ik hoef niet terug te rijden naar Duitsland. Dat was ok. Ondertussen hebben ze wel alvast de gouden radiator erin gezet en mocht ik 700 euro afrekenen, ja men had toch wel werk eraan gehad, kuch kuch. :-/.
Nu maar wachten tot die weer in Nederland is, dan ook meteen alle slangen vervangen, remmen vervangen want die liepen ook zo'n beetje op ijzer enz. enz.
Maar, geweldig genoten van de eerste 3 uur :applaus-smiley:. Lekker met dakje open genieten van de power op de Duitse autobahn. Als alles weer in elkaar zit nog maar eens dunnetjes over doen. To be continued.....
Zondag onderweg naar Denemarken opeens wat vreemder geluid achter mij en opeens een enorme rookwolk. Aan de kant gezet, ADAC erbij.
Koelslang bleek gescheurd dus dat leek mee te vallen.
Systeem weer gevuld, ontluchten, maar toen bleek uiteindelijk dat de ventilatoren niet aansprongen. Zekering was stuk, na doormeten van de ventilatoren bleek dat 1 volledige sluiting had en 1 het nog een klein beetje deed. Enfin, zet hem maar bij de Toyota dealer in Bremen neer, dan komt het wel goed. Auto gehuurd om verder te rijden naar mijn werk in Denemarken voor de komende 2 dagen. So far so ggod, ik was in ieder geval op tijd daar. Volgende dag contact met de dealer, reparatie van de ventilatoren koste 800 euro . Aangezien ik niet veel keus had toch maar laten uitvoeren. Tijdens uitbouw bleek dat ook de radiator erg slecht was dus die moest ook vervangen. Extra kosten 500 euro. :::|.
Toe maar dan, ik moet toch weer ermee naar huis. Vanochtend naar de garage in Bremen, ervan uitgaande dat ie klaar zou staan, stond hij nog op de brug. Moest alles nog ingebouwd worden, wordt wel vanavond meneer. Toe dan maar weer. Na 2 uur wachten bleek dat de geleverde ventilatoren niet pasten (overigens alleen de motor dus nieuw, niet eens het gehele apparaat). Weer 2 dagen wachttijd werd mij verteld. Toen de ANWB maar weer gebeld of hij niet gewoon naar Nederland gehaald kan worden, dan kan ik het zelf doen, is effe goedkoper en ik hoef niet terug te rijden naar Duitsland. Dat was ok. Ondertussen hebben ze wel alvast de gouden radiator erin gezet en mocht ik 700 euro afrekenen, ja men had toch wel werk eraan gehad, kuch kuch. :-/.
Nu maar wachten tot die weer in Nederland is, dan ook meteen alle slangen vervangen, remmen vervangen want die liepen ook zo'n beetje op ijzer enz. enz.
Maar, geweldig genoten van de eerste 3 uur :applaus-smiley:. Lekker met dakje open genieten van de power op de Duitse autobahn. Als alles weer in elkaar zit nog maar eens dunnetjes over doen. To be continued.....
Marcel van der Heide
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
altijd gewoon naar huis laten halen, het is kosteloos, je bent niet verplicht hem te laten maken, dealers maken er misbruik van omdat ze weten dat hij daar staat om gerepareerd te worden, wat ze ook vragen, je moet het toch afrekenen
p.s. een OEM radiateur kost 350,- en je hebt hem er in een uurtje inzitten, zeker met een brug, de fan hoeft niet eens vervangen te worden, als 1 het doet heb je al voldoende, zelf als geen van beide het doet kun je gewoon naar huis rijden zolang je niet te lang stil staat...
een hoop geld down the drain
p.s. een OEM radiateur kost 350,- en je hebt hem er in een uurtje inzitten, zeker met een brug, de fan hoeft niet eens vervangen te worden, als 1 het doet heb je al voldoende, zelf als geen van beide het doet kun je gewoon naar huis rijden zolang je niet te lang stil staat...
een hoop geld down the drain
Hoi Frankie, Ik wilde er ook wel mee naar huis rijden, alleen gaf de temperatuur meter keurig de temperatuur aan net boven het midden, ook toen de temperatuur op 108 graden stond!
Dus daar kon ik ook al niet op vertrouwen en aangezien ik de auto nog niet goed genoeg ken, toch maar niet de gok gewaagd. De radiator was ook maar 395 euro maar ze hadden toch ook al de ventilatoren eruit moeten halen etc. Tja, als je alles van te voren weet.
De anwb moet ook eerst een diagnose hebben en de reparatie moet langer dan 48 uur duren, dan pas gaat men repatriëren, dus daar kon ik pas vandaag gebruik van gaan maken. Waardeloze regeling, ik zou liever iets meer betalen maar dan zonder gezeik de auto direct naar huis laten brengen.
Dus daar kon ik ook al niet op vertrouwen en aangezien ik de auto nog niet goed genoeg ken, toch maar niet de gok gewaagd. De radiator was ook maar 395 euro maar ze hadden toch ook al de ventilatoren eruit moeten halen etc. Tja, als je alles van te voren weet.
De anwb moet ook eerst een diagnose hebben en de reparatie moet langer dan 48 uur duren, dan pas gaat men repatriëren, dus daar kon ik pas vandaag gebruik van gaan maken. Waardeloze regeling, ik zou liever iets meer betalen maar dan zonder gezeik de auto direct naar huis laten brengen.
Marcel van der Heide
- Dorifto Deuce
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer: