Joshma`s Projectje.....
Moderator: Pieten
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Masacur schreef:Als ik vragen mag , wat is de reden om de downpipe te splitsen en dan met [font="]é[/font][font="]é[/font]n tak (via wastegate?) direct naar de buitenlucht te gaan?
Ik gok dat dat met drukverdeling te maken heeft, tegendruk moet in evenwicht zijn en de motor bestaat sowieso uit twee banken.
Don't shoot the messenger!
Ik snap je vraag niet.
Zoals het eruit ziet gaat de downpipe naar 2 vd 4 eindstukken en heeft de wastegate de andere 2 vd 4 eindstukken. Wastegate laten dumpen in je uitlaat kan negatief zijn voor de flow. Maar een gigantisch traject is ook niet optimaal, zou wel graag de keuze beargumenteerd zien.
Zoals het eruit ziet gaat de downpipe naar 2 vd 4 eindstukken en heeft de wastegate de andere 2 vd 4 eindstukken. Wastegate laten dumpen in je uitlaat kan negatief zijn voor de flow. Maar een gigantisch traject is ook niet optimaal, zou wel graag de keuze beargumenteerd zien.
MR2|A man in dandism|New rich & sports
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Masacur
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Japan
Dat bedoelde ik inderdaad. Beetje verkeerd verwoord sorry.Glenn_k schreef: Zoals het eruit ziet gaat de downpipe naar 2 vd 4 eindstukken en heeft de wastegate de andere 2 vd 4 eindstukken.
Dat was ook het eerste wat in mij opkwam. Maar volgens mij gaat Joshma voor vermogen en dan zoek ik er een andere reden achterMichelinmannetje schreef:Screamerpipe
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 13:06
Ook ben ik bezig geweest met mijn drysump olie systeem (externe olie pomp en olie reservoir).
Pan is nog niet volledig af.
De bovenste helft van de olie pan dient ook als blockgirdlle (verstevigd het onderblok bij de lagerkappen doormiddel het èèn geheel te maken).
Pan is nog niet volledig af.
De bovenste helft van de olie pan dient ook als blockgirdlle (verstevigd het onderblok bij de lagerkappen doormiddel het èèn geheel te maken).
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
Om nog even wat eerdere vragen te beantwoorden.....
De wastegate gassen gaan door een eigen uitlaat systeem (ongedempt). Dit om de flow optimaal te houden. Uiteindelijk is het dus een screamer pijp. Maar in nederland is de wetgeving zo dat de uitlaat bij de oorspronkelijke plek zijn uitlaatgassen kwijt moet, bij de achterbumper in dit geval dan. Een screamer pijp elders is niet toegestaan (word gezien als uitlaat lek). Dit is dus min of meer legaal
En het geeft een supercoole sound....
Ik heb 3 flex delen. De eerste zit tussen de 2 banken in, om het uitzetten van de spruitstukken op te vangen. De tweede zit in de downpijp. Dit om daar vibraties en het krimpen en uitzetten van het uitlaat traject op te vangen.
De derde zit in het uitlaat traject van de wastegate.
De wastegate gassen gaan door een eigen uitlaat systeem (ongedempt). Dit om de flow optimaal te houden. Uiteindelijk is het dus een screamer pijp. Maar in nederland is de wetgeving zo dat de uitlaat bij de oorspronkelijke plek zijn uitlaatgassen kwijt moet, bij de achterbumper in dit geval dan. Een screamer pijp elders is niet toegestaan (word gezien als uitlaat lek). Dit is dus min of meer legaal
En het geeft een supercoole sound....
Ik heb 3 flex delen. De eerste zit tussen de 2 banken in, om het uitzetten van de spruitstukken op te vangen. De tweede zit in de downpijp. Dit om daar vibraties en het krimpen en uitzetten van het uitlaat traject op te vangen.
De derde zit in het uitlaat traject van de wastegate.
Almost done building the NEW one............@Buurman;)