Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Moderator: Pieten
- Peerke
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2033
- Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
- Type MR2: ZZW30
- Locatie: Langenboom
Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Momenteel verbruikt de Spyder veel olie.
De ene keer 1 liter op 800 km de andere keer 1 liter op 200 km.
Ik wil dit probleem oplossen.
Wat zijn mijn opties en wat gaat dit kosten?
Kom maar met ideeën .
De ene keer 1 liter op 800 km de andere keer 1 liter op 200 km.
Ik wil dit probleem oplossen.
Wat zijn mijn opties en wat gaat dit kosten?
Kom maar met ideeën .
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
een andere motor Pieter
zoek maar op diverse forums naar het shortblock probleem
zoek maar op diverse forums naar het shortblock probleem
- Peerke
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2033
- Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
- Type MR2: ZZW30
- Locatie: Langenboom
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Onderblok vervanging alleen, is geen garantie voor geen olieverbruik?
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
vandaar een andere motorPeerke schreef:Onderblok vervanging alleen, is geen garantie voor geen olieverbruik?
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Ik weet wel een 2ZZ met gereviseerd onderblok te liggen
Maarja.....wie kan zo iets inbouwen he
Maarja.....wie kan zo iets inbouwen he
- Peerke
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2033
- Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
- Type MR2: ZZW30
- Locatie: Langenboom
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Ik Samen met een hele goede monteur...
Dan heb ik misschien wel interesse.
Dan heb ik misschien wel interesse.
Laatst gewijzigd door Peerke op 19 apr 2017, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
go pieter go
- Peerke
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2033
- Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
- Type MR2: ZZW30
- Locatie: Langenboom
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Gaat weer helemaal verkeerd, haha.....Dat word weer een nieuwe.
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Tja.....had het zelfde met de Corolla.....zou eigenlijk de pekelbak worden maar het is alweer gebeurd hoor.....
Hier ligt ook nog wat mooie voor je .....
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Bij SV sportscars in Raalte weten ze wel raad met zo'n olieslurper volgens mij.
- Peerke
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2033
- Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
- Type MR2: ZZW30
- Locatie: Langenboom
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Ja dat weet ik. Ik moet alleen even kijken hoe het kostenplaatje eruit ziet.
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
beste oplossing : 2gr swap die hap
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Ik vraag me af of dat inderdaad de beste oplossing is. Er is in ieder geval een alternatief dat je daar goed tegen moet afwegen. Dat is de aanschaf van een facelift model met lage kilometerstand. Ik zou dan voor een echt goede gaan, en mét airco.
Daar zitten een aantal voordelen aan:
De facelift is eigenlijk geen facelift, maar of veel punten sterk verbeterd ten opzichte van de pre-facelift.
Je hebt dan een originele mr2 zoals hij echt bedoeld is; met een fantastische motor, voldoende vermogen maar toch ook heel zuinig en goedkoop rijden (1:15). De auto met kapotte motor kun je verkopen voor onderdelen.
Ga je voor de swap, dan kost dat waarschijnlijk ongeveer hetzelfde, en heb je iets meer vermogen. Brandstofverbruik is dan natuurlijk wel veel hoger. Je auto is dan officieel ‘verbastelt’ zoals de Duitsers zeggen. Ik snap mensen die hiervoor gaan, vooral als ze de swap zelf kunnen uitvoeren. Maar gewoon een originele goede auto kopen is op zijn minst een benchmark die je er tegen moet afwegen. Ze zijn nu (lees komende herfst/winter) nog redelijk goedkoop te vinden in Duitsland. Denk niet dat ze nog gaan zakken in prijs de komende jaren.
Daar zitten een aantal voordelen aan:
De facelift is eigenlijk geen facelift, maar of veel punten sterk verbeterd ten opzichte van de pre-facelift.
Je hebt dan een originele mr2 zoals hij echt bedoeld is; met een fantastische motor, voldoende vermogen maar toch ook heel zuinig en goedkoop rijden (1:15). De auto met kapotte motor kun je verkopen voor onderdelen.
Ga je voor de swap, dan kost dat waarschijnlijk ongeveer hetzelfde, en heb je iets meer vermogen. Brandstofverbruik is dan natuurlijk wel veel hoger. Je auto is dan officieel ‘verbastelt’ zoals de Duitsers zeggen. Ik snap mensen die hiervoor gaan, vooral als ze de swap zelf kunnen uitvoeren. Maar gewoon een originele goede auto kopen is op zijn minst een benchmark die je er tegen moet afwegen. Ze zijn nu (lees komende herfst/winter) nog redelijk goedkoop te vinden in Duitsland. Denk niet dat ze nog gaan zakken in prijs de komende jaren.
- Peerke
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2033
- Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
- Type MR2: ZZW30
- Locatie: Langenboom
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Ben het met je eens. Dat had ik meteen moeten doen.
Echter heb ik de Audi als hobby auto en de MR2 als daily en dan wordt het toch wel erg duur.
En als ik de MR2 goed bij houdt en een paar jaar rijdt, blijft ie zijn waarde toch wel houden.
Echter heb ik de Audi als hobby auto en de MR2 als daily en dan wordt het toch wel erg duur.
En als ik de MR2 goed bij houdt en een paar jaar rijdt, blijft ie zijn waarde toch wel houden.
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Die 2zz zit er voor de koffie in als je de goede spullen hebt, zelfs ik kon het. Maar ja, voor een daily heb je er niet zoveel aan, de lol begint pas echt bij 6000 toeren. Revisie inclusief 'nieuw' onderblok kost je minder dan een 2zz-swap (vergis je niet in de kosten van de swap-spullen) en is voor een daily denk ik de beste optie. En wat lange jan zegt snijdt natuurlijk ook hout, maar daar leg je ook zomaar het bedrag van een nieuwe motor op toe.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Onderblok vervangen, kost je net iets meer dan € 2000, klaar met olieverbruik (mits je kop in goede staat is natuurlijk, maar dat zou een garage dan ook checken.)
Heb er al weer meer dan een ton opzitten met het nieuwe onderblok.
Heb er al weer meer dan een ton opzitten met het nieuwe onderblok.
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Dat is heel netjes Green, maar dat is de prijs van het blok, zonder de uren denk ik?Heb er al weer meer dan een ton opzitten met het nieuwe onderblok
Zal altijd nog een heel ander verhaal zijn vergeleken met een swap. Als iemand daar een realistische begroting van heeft, ben ik wel benieuwd. Maar ook daar moet je wel de uren bij tellen; niet iedereen doet dat soort zaken even op de oprit, samen met een vriend, voor een kop koffie en een biertje.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Ik was met koppeling en waterpomp € 2750 kwijt, inclusief uren, vloeistoffen en Zonder koppeling en waterpomp was het rond de 2200.
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Is gewoon heel erg netjes, een swap zou ik nog eens goed over nadenken, ik kwam laatst heel andere bedragen tegen. Je komt in een situatie waar wie a zegt ook b en c etc. moet gaan zeggen. En dan gaat het oplopen.
All in I'll be hovering around $7k for this swap
- Peerke
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2033
- Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
- Type MR2: ZZW30
- Locatie: Langenboom
Re: Oliezuipprobleem, wat kan ik er aan doen.
Is geregeld. Binnenkort krijg ik een ander motortje. En nieuwe koppelingsplaten, drukgroep en druklager.
Maar dan heb ik ook inmiddels een nieuwe, haha.
Andere stoelen, Nieuwe schokbrekers, nieuwe stabilisatiestangetjes, remmen gereviseerd, Nieuw subframe achter, andere spoorstang, andere achterlichten, andere koplampen, nieuwe antenne, nieuwe luchtmassameter, nieuwe matten, velgen laten poedercoaten, Remus sportuitlaat, K&N filter en wat kleine dingetjes. En dan het nodige onderhoud en cleanen.
Getectyleerd en een verse APK.
En dan zit ik nog met dat radioprobleempje...
Maar dan heb ik ook inmiddels een nieuwe, haha.
Andere stoelen, Nieuwe schokbrekers, nieuwe stabilisatiestangetjes, remmen gereviseerd, Nieuw subframe achter, andere spoorstang, andere achterlichten, andere koplampen, nieuwe antenne, nieuwe luchtmassameter, nieuwe matten, velgen laten poedercoaten, Remus sportuitlaat, K&N filter en wat kleine dingetjes. En dan het nodige onderhoud en cleanen.
Getectyleerd en een verse APK.
En dan zit ik nog met dat radioprobleempje...