ontluchten radiator
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- rmmr2
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
- Type MR2: AW11
dus conclusie: de kachel helemaal open zetten (op heet)
Het schroefje van de kachel en het bovenste schroefje van de radiator open zetten (slangetje er natuurlijk op).
Bij bij het stalendopje (waar op staat dat je deze niet mag openen terwijl hij heet is) bijvullen tijdens een draaiende motor.
Het reserrvoir gewoon dicht laten met een gesloten dop.
en dan moet het goed komen???
Het schroefje van de kachel en het bovenste schroefje van de radiator open zetten (slangetje er natuurlijk op).
Bij bij het stalendopje (waar op staat dat je deze niet mag openen terwijl hij heet is) bijvullen tijdens een draaiende motor.
Het reserrvoir gewoon dicht laten met een gesloten dop.
en dan moet het goed komen???
funn is never a straight line::)
hmmm denk dat die van mij dan ook nog niet helemaal goed ontlucht is... ik heb gewoon de motor laten draaien de drain van de radiator open gezet en bij de dop in de motorruimte bijgevult...ging dan zo'n 7 a 8 liter in maar m'n temp. loopt nooit op...wel zakt ie ineens wanneer ik de kachel hoog open zet en borrelt de vloeistof af en toe na het rijden ... hoe werkt dat met die slang die je aan de radiatorvalve moet zetten dan??
- rmmr2
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
- Type MR2: AW11
JAAAAHHH hij is ontlucht!!!!!
(tenminste) er kwamen geen luchtbelletjes meer uit de kachel en de radiator en er is meer dan genoeg bij gegaan dus hij zal nu wel ontlucht zijn, als ik straks weer een paar 100 km gereden heb dan nog een keer ontluchten en dan moet het goed zijn denk k.
ik heb hem gewoon met 4 wielen op de grond laten staan en bijgevult in de bij vuldop:D
(tenminste) er kwamen geen luchtbelletjes meer uit de kachel en de radiator en er is meer dan genoeg bij gegaan dus hij zal nu wel ontlucht zijn, als ik straks weer een paar 100 km gereden heb dan nog een keer ontluchten en dan moet het goed zijn denk k.
ik heb hem gewoon met 4 wielen op de grond laten staan en bijgevult in de bij vuldop:D
funn is never a straight line::)
- rmmr2
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
- Type MR2: AW11
er zitten voor onder de kap 2 slangetjes (eerst ff die kunststof kap verwijderen) die moet je omhoog hangen zodat er vloeistof in omhoog kan stuwen en dat zo de luchtbellen er uit kunnen.
een slangetje boven aan de radiator (aan de bestuurderskant) ook aansluiten en ophangen, deze moet je even eentje kopen bij de plaatselijke brommer zaak. (een doorzichtig benzine slangetje kopen van een cm of 20)
De schroefjes een klein stukje open zetten zodat de vloeistof straks in de slangetjes omhoog kan stromen.
De kachel vol open.
Auto starten en het reservoir op peil houden. d. m.v. het bijvullen van koelvloeistof.
zodra er geen luchtbelletjes meer omhoog komen in de slangetjes is hij ontlucht.
snappie?
een slangetje boven aan de radiator (aan de bestuurderskant) ook aansluiten en ophangen, deze moet je even eentje kopen bij de plaatselijke brommer zaak. (een doorzichtig benzine slangetje kopen van een cm of 20)
De schroefjes een klein stukje open zetten zodat de vloeistof straks in de slangetjes omhoog kan stromen.
De kachel vol open.
Auto starten en het reservoir op peil houden. d. m.v. het bijvullen van koelvloeistof.
zodra er geen luchtbelletjes meer omhoog komen in de slangetjes is hij ontlucht.
snappie?
funn is never a straight line::)
achterkant hoger jaGreen Goblin schreef:Ik lees hier dat de voorkant omhoog moet. Nu weet ik al zolang ik een mr2 heb dat de achterkant omhoog moet ? Is ook wel logischer, want daar zit je vuldop namelijk.
maar goed; als je hem vlak laat staan is het ook goed, want de vuldop zit sowieso op het hoogste punt; alleen gaat het dan wat langzamer